Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Maze (Cox-Maze)
 mazeoperation snart, 11 juni
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Nästa sida
Författare Ämne
Sida: av 2

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/01 :  11:25:09  Visa profil  Svara med citat
hej.
jag är ny här, och kanske bland dom yngre, 32 år.
jag har fått klartecken att en maze är på gång, efter 2 ablationer, 8 elkonverteringar, och ca 6 år av medicinering.
känner mig förhoppningsfull och nästan längtar, men det ska man kanske inte göra....vem vet.
jag vill iallafall att dom går på med det tunga artelleriet ...hellre lida i ett par veckor än att gå så här flera år.
flimmret, fladdret och tempot i hjärtat tar knäcken på en, psykiskt och fysiskt.
man ska inte behöva vara medveten om varje hjärtslag, varje timme, varje dag.....man ska kunna lägga sig och koppla av utan att det ska banka ve och förbannelse i bröstet.....
så, knasig eller inte ,så längtar jag till min operation....man får väl se om det blir som man hoppas.......hej hopp så länge

Ändrad av - tom den 2009/05/20 15:35:13

christerl

Sweden
744 inlägg

Postat - 2009/03/01 :  13:13:02  Visa profil  Svara med citat
Hej Tom!
Välkommen till detta forum, ett forum med mycket icke sjukvårdspersonal kompetens samt dokumentation av personliga erfarenheter av omhändertagande och vårdprocesser inom vården i riket.

Om jag hade haft så jobbigt som du tydligen har det så skulle även jag med glädje se fram mot en operation som förhoppningsvis resulterar i en hög grad av livskvalitet.

Så, lycka till och hör av dig om hur du mår framöver.

CL
Första FF den 4/1-07, elkonv 12/3-07. Andra FF den 1/1-08. Klassas kroniskt. Står nu i kö för ablation. Morgon; 1 st Cozaar Comp 50Mg+1 st Amlodipin 10Mg. Kväll; Waran + Simvastatin 20Mg. Jobbar heltid inom IT området i ett av våra landsting. Är ett sjöbefäl som sadlade om till beteendevetare men kom snabbt inom IT-häradet. Fick inopererat en Pacemaker den 14/10 08 och är nu i stort symtomfri
Donator?Självklart!

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/01 :  14:38:05  Visa profil  Svara med citat
jag är antingen en naiv obotlig optimist, eller en som har haft flyt.
för jag har enbart stött på perfekta läkare, systrar(och bröder) medmänsklighet och yrkesfolk som gjort sitt yttersta för att man ska trivas eller bli frisk. sen att min kropp inte har lydit på deras behandling ska jag inte lasta dom för...flaggan i topp så här långt för vårdpersonalen

Ändrad av - tom den 2009/09/14 22:28:29
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/01 :  19:28:18  Visa profil  Svara med citat
Hej Tom, jag gjorde min mazeoperation 2004 och har varit fri från flimmer sedan dess. Du behöver inte oroa dig för operationen, du kommer att bli väl omhändertagen på sjukhuset. Inte heller behöver du oroa dig för smärtor, man får hela tiden medicin, det är inte meningen att man ska ha ont sa de till mig. Det som är värst är att orken försvinner helt för ett tag framöver, men den kommer ju tillbaks så småningom. Sedan brukar jag tjata om att det inte är den fysiska biten som är problemet utan den psykiska, det är viktigt att ha någon att prata med efteråt om den oro man har efter en så stor grej som en hjärtoperation. Men att använda det här forumet är ett väldigt bra sätt att ta upp sånt på, det finns fler som har gjort samma operation och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag håller tummarna för dig och önskar dig lycka till, du kommer att upptäcka vilken frihet det är att bli kvitt flimret. Då står man ut med några månaders konvalesens. Jag håller gärna kontakten med dig och delar med mig av min erfarenhet.

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/02 :  11:01:01  Visa profil  Svara med citat
Tack så mycket yling.
skönt att höra att du mår bra,
frågor jag har är ju givetvis de grundläggande: hur lång tid var du på sjukhus, hur lång tid var du hemma sjukskriven?jag har fru och två små tjejer 4 och 6, hur lång tid innan man kan leka, skratta älska....ja, leva normalt. Kondisen har jag ändå ingen nu, känns som man måste vila vid varje liten springning efter cykeln när dom ska lära sig, vila efter en kull-omgång...så det kan nog bara bli bättre.
Jag har hittills inte varit sjukskriven nån för mina bekymmer, ser inte att det gjort nån nytta, annat än en vecka styck i samband med ablationerna.
vill du så skriv lite om din situation, hur gammal är du, hur är din familjesituation??
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/02 :  20:01:52  Visa profil  Svara med citat
Hej igen Tom!
Det är bra att du passar på att fråga innan operationen, det är bättre att vara förberedd på vad som väntar. Fast vi är ju alla olika, så du kanske inte upplever din tid efter operationen på samma vis som jag. När jag gjorde min Maze 2004 var jag 60 år och frisk för övrigt och hade ganska bra kondis. Jag var och är fortfarande gift och har tre vuxna barn och tre barnbarn, så jag hade nog en lättare familjesituation än du som har små barn. Jag jobbade heltid som lärare för yngre barn i skolan och det var inte heller sjukskriven annat än när jag fick flimmer som inte gick över på natten, mina attacker kom nästan jämt på kvällen. Jag åt olika mediciner i fyra år och gjorde en ablation innan det var dags för Maze. Har tittat i min kalender för 2004 för att friska upp minnet, jag låg på sjukhus i tio dagar och beträffande sjukskrivningen tror jag att det var mellan den 8 mars när jag gjorde operationen och t.o m den 30 juni. Sedan hade jag ju sommarlov och den tiden behövdes för att hämta krafter. Efter knappt en månad hemma orkade jag gå en promenad på 2 km., det var rekord. Men jag kämpade med korta promenader så fort jag kunde ta mig ut. Det gäller att vara envis! Det tog ungefär två månader innan jag kände mig redo att åka och köpa växter och greja lite i trädgårdslanden. Efter tre månader var jag på hjärtgympa under ledning av en sjukgymnast, det var som ett lättare friskis och svettispass och kändes jätteroligt att vara med på, det var efter det som jag kände mig mer redo för att våga fresta på hjärtat lite mer, det höll! Du är ju yngre än var jag var när jag gjorde min operation, så jag tror att det går snabbare för dig. Det behövs en förstående familj under den första tiden när man har kommit hem från sjukhuset, det är svårt att förklara hur man känner sig när man knappt vet det själv. Jag mådde ganska bra på förmiddagarna och var väldigt trött på eftermiddagen och frös mycket. Fick recept på värktabletter som var väldigt effektiva, så jag hade inte ont. Det här blev nästan en hel novell om mig, fast det finns mer att berätta om du är intresserad. Det dyker säkert upp fler funderingar, hör gärna av dig, så ska jag försöka att titta tillbaks i min kalender och skriva ner det jag bidra med. Som du märker gillar jag att skriva, det saknar jag lite nu när jag är pensionär!

Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2009/03/04 :  15:05:35  Visa profil  Svara med citat
Beffinner mig i samma situation som du tom. Dvs har fått besked att jag ska genomgå en mazeoperation. Bakgrunden är att jag har ett permanent flimmer sedan fyra år som inte gått att avhjälpa med elkonvertering eller medicinering. Efter visst tjat från min sida kom jag ifråga för en ablation men eftersom väntetiden var för lång bestämde jag mig för att göra den på Varde i Danmark. De är dessutom väldigt duktiga. Fick snabbt en tid där den 11 februari i år. Några dagar innan jag skulle åka dit kontaktades jag av min läkare som meddela mig att man bedömde mig som lämpad för ett Cox-Maze ingrepp. Jag tackade omedelbart JA! Utsikten till ett liv i Sinus och utan medicinering är ju betydligt större efter Maze än efter ablation, åtminstone för oss med permanent flimmer. Så nu går jag och väntar på kallelse från Thorax. Jag oroar mig inte speciellt för ingreppet men däremot för återhämtning/rehabilitering eftersom jag är en rastlös själ och vill komma tillbaka i vardagen snabbt. Tokigt naturligtvis men jag är 60 år och kan nog inte ändra på mig så mycket i det avseendet! Det är därför med mycket stort intresse jag tar del av dina (yling) erfarenheter

Kroniskt FF sedan 2005. Väntar på ablation i Linköping alt. utomlands
Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/05 :  16:54:31  Visa profil  Svara med citat
hejhej cikada.
Skönt att det finns fler själar som är ...rastlösa, eller hur man ska kalla det.
Så här går mina funderingar och åsikter om mig själv och sjukdommen.
Ingen ser på mig om jag har en bra dag eller dålig dag, så i andras ögon mår jag bra hela tiden, eller dåligt, så att "gnälla" blir bara olidligt för omgivningen i längden. men behovet att vräka ur sig hur man mår ibland finns ju där ändå, så min läkare får ta den gnälliga biten av mig, hon kan hantera den, och hon vet hur man har det.
Sedan gäller det konvalicentet efter maze.........
Min fru kommer att få ta en stor del av smällen vid operationen, då jag blir ett "kolli" i en tre fyra veckor och dom två små döttrarna ränner runt med samma tempo ändå.
Så med tanke på det så är min maze, det mest egoistiska jag kommer att ha gjort, det är ju bara jag som lider av flimmret, men hon får ta jobbet vid ingreppet.
Det är nog det som grämer mig mer än rädslan för operationen.
Fan...va skönt att skriva av sig lite, jag är nog en sån ....eller jag ÄR en sån som inte pratar om flimmret till folk runt omkring, och även hatar att "klaga", eller vara sjukskriven i onödan.Men här får man vräka ur sig.......bara förstående vänner runt omkring.
Ha det bra alla..........vi hörs
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/06 :  13:34:11  Visa profil  Svara med citat

Hej Tom och Cikada
Här kommer några till rader från en som har gått igenom och "överlevt" de svårigheter som ni oroar er för. Så här med facit i hand kan jag konstatera att det faktiskt inte blev så svårt som även jag befarade.
Det är klart att de första veckorna inte inbjuder till dans och fest, men det går att leva ett hyfsat socialt liv.
Det är kanske inte så lätt att förklara för små barn att man inte kan busa och leka som tidigare, men oftast är barn klokare än vi tror, så det behöver inte bli så svårt.
Och jag tror Tom att din fru tycker att det är värt att passa upp på dig ett tag bara du blir bra. Att ha en nära anhörig som har problem med hjärtat är nästan lika jobbigt som att själv vara drabbad, tänk dig hur du skulle reagera om det var tvärtom.
Jag är jätteglad att jag fich chansen att göra min Mazeoperation, det är som att få ett nytt liv!
Jag hoppas att det blir operation för er båda snart, det vore väl skönt att få vara sjukskriven när det är vår och nästan sommar

Gå till toppen av sidan

Clabbe

Sweden
112 inlägg

Postat - 2009/03/08 :  09:55:46  Visa profil  Svara med citat
Hej!
En fråga till er som skall genomgå och har fått utfört maze-operation.
Gör man detta ingrepp med titthålskirugi?
Har varit inlagd på karolinska för ablationer och där var det en läkare som berättade att man gjorde maze-operationer där med titthål.
Därför är jag nyfiken.

Clabbe
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/08 :  20:47:34  Visa profil  Svara med citat
Idag den 8 mars är det exakt 5 år sedan jag gjorde min Mazeoperation. Jag gjorde en sk. öppen kirurgi, dvs. man öppnade hela bröstkorgen. Men jag har hört att det också går i vissa fall att använda sig av titthålskirurgi, det är en mindre omfattande operation och lindrigare för patienten. Men den passar inte för alla typer av arytmier, så det är upp till läkaren att bedöma vad som är bäst. Huvudsaken är att resultatet blir bra!

Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2009/03/09 :  15:43:35  Visa profil  Svara med citat
Jag vet ännu inte vilken typ av ingrepp som skall göras i mitt fall. Tror nog att det blir öppen kirurgi, då det är det mest beprövade. En fråga till "yling": är du helt medicinfri nu, fem år efter din mazeop?

Kroniskt FF sedan 2005. Väntar på Maze-operation
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/09 :  16:31:26  Visa profil  Svara med citat
Hej
Jag äter ingen medicin alls förutom Trombyl, som är blodförtunnande och som jag ska äta hela livet ut. Det är tydligen en säkerhetsåtgärd som alla borde äta enligt min läkare. Åtminstone när man blir lite äldre. Den första tiden efter min operation åt Tenormin och en sort till som jag inte minns namnet på. Sedan fick jag äta Tenormin en period och efter ytterligare en tid blev bara Trombylen kvar. Man får ju gå på återbesök hos kardiologen och även göra nytt ultraljud på hjärtat samt ett arbetsprov för att kolla hjärtfunktionen. Det kändes som man var bra omhändertagen efteråt också. Nu är jag utskriven från kardiologen och får själv söka öppenvården om jag har bekymmer, fast är det något akut med hjärtat blir man ju remitterad till en kardiolog.

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/10 :  17:37:11  Visa profil  Svara med citat
Nu e man grinolle!!!
Hade det bara varit att åka in , operera sig och åka hem, hade problemen varit ok. men att ständigt få nya väntetider, åka in, ta prover, vänta på svar, korrigera, vänta på svar, vänta på att nån ska ringa upp, få ringa dit och fråga om dom har glömt, ringa igen, ta prover.....
Och uppepå det, alla i ens omgivning som ständigt frågar..."hur går det" "när ska du opereras", när man själv bara vill vara en vanlig grabb, som folk frågar om tipset, eller senaste huset som byggs tvärs över gatan, eller nåt annat vardagligt.
Det är det som är jobbigast för mig. jag vill inte VARA en sjukdom, jag vill bara få det överstökat så jag kan vara mig själv igen.
I början tyckte jag till och med det kunde vara lite "häftigt" inför andra att ha hjärtfel, man blev nån, men jag märker mer och mer hur det, i andras ögon tar över ens person. Hjärtat är så laddat, så man blir degraderat till en sjukdom.
Så ja, nog gnällt för idag!!

Ändrad av - tom den 2009/03/11 11:04:03
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/12 :  19:53:22  Visa profil  Svara med citat
Hej Tom

När jag läste din insändare blev jag påmind om min egen tid som flimmersjuk. Jag hade fyra år av samma problem som du med läkare som inte tog mig på allvar, nya mediciner, otaliga försök att per telefon försöka nå någon som visste något om väntelista, och på det fick jag flimmerattacker tätare och tätare. När jag till sist fick göra min ablation trodde jag att allt var över, men det visade sig inte funka på mig, så jag gjorde Mazeop. tre månader senare. Och den lyckades!
Jag vet hur jobbigt det är när alla frågar om hjärtat, det är så laddat och de som inte är drabbade tycker att det verkar farligt och livshotande.
Det är inte kul att känna sig som ett vandrande "dåligt hjärta".
Försök att hålla humöret uppe och fortsätt att använda det här forumet som ett forum att "gnälla" av dig i. Det behöver man, ingen orkar vara på topp när allt är ovisst. Alla som sitter i samma båt vet vad det handlar om.
Jag håller mina tummar för dig och hoppas du får besked snart,

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/13 :  09:44:40  Visa profil  Svara med citat
Hej Yling kul att du läser det jag skriver, och svarar.

Konstigt nog har jag en utmärkt relation till mina läkare, jag fick valet att göra en ny ablation, eller en maze, och dom lyssnade och jag fick maze.
Det som jag tycker är jobbigt är grottkvarnens stenar som maler......det är möte nästa vecka, en annan läkare är på konferans, ett provsvar ska fram.....allt tar sin tid. Så ingen skugga på läkarna i detta fall, utan bara skönt för mig att få gnälla lite.
Även skönt och faktiskt lite kul att skriva här, man är ju helt anonym, så man kan skriva precis som man tänker inne i huvudet.
Imponerande, och stort att ni "gamla stötar " har gjort operationen, och verkar fixat den galant! så...kan ni ska väl tamefan jag kunna....
en vacker vital pöjk i sina bästa år!!

Tjingling på er, nu är det fredag!!

Ändrad av - tom den 2009/03/13 09:46:03
Gå till toppen av sidan

swebos

Sweden
32 inlägg

Postat - 2009/03/13 :  22:43:31  Visa profil  Besök swebos's hemsida  Svara med citat
Hej Tom och Cikada
Fick min MAZE hösten 2007. Är nu helt flimmerfri med ständig sinus. Tränar och gör vad jag vill. Livet är härligt.
Ångrar inte en sekund min operation trots att det tillstötte komplikationer och tog 4-5 månader innan allt blev bra.
Lycka till.

Börje

<hr style="color:#000000; height:0;" size="1">[size=1]Flimmrare sedan mer än 10 år. Har provat Sotalol, Durbis och Cordarone utan resultat. Är 60+ och MAZE-opererad aug-07. Är nu flimmerfri med sinusrytm. Tar 10 mg Enalapril
Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2009/03/14 :  16:41:10  Visa profil  Svara med citat
Härligt att följa och delta i diskussionen här på forumet. Omgivningen förefaller bra mycket oroligare än jag gör inför operationen. Det är väl naturligt att de fokusera på riskerna medan jag ser möjligheten till ett liv i sinus! Det är därför så positivt att läsa Swebos och ylings allt igenom positiva erfarenheter! Skulle vara intressant att veta vilka komplikationer som tillstötte för dig swebo och vad det innebar. Jag är också nyfiken på hur lång tid efter operation som ni fick en stabil sinusrytm. Infann den sig plötsligt eller var det en succesiv "infasning"?

OBS! Hittade swebos tidigare inlägg i efterhand, där han beskriver sin Mazeop! Ett stort tack för de inläggen!

Ändrad av - cikada den 2009/03/15 11:43:36
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/16 :  18:00:17  Visa profil  Svara med citat
Hej
Jag fick hjärtat att slå i sinusrytm med detsamma efter operationen, men de första dagarna är man så omtöcknad så att det känns inte som när man har haft ett flimmeranfall och sedan blir kvitt det, det är mera diffust. Der är också vanligt att man kan känna flimmer de första dagarna, men beror på att hjärtat utsatts för ingreppet. I mitt fall fick jag dock inget flimmer och det var skönt. Vid första återbesöket ca. två veckor efter ingreppet hade jag lite för snabba hjärtslag, men det var också normalt och det blev bättre med tiden. Jag åt ju två sorters medicin den första tiden efter operationen och det var väl någon sorts säkerhetsgrej.
Så för att vara en gammal"stöt" så har jag klarat mig bra!

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/17 :  11:15:07  Visa profil  Svara med citat
Nu börjar det röra på sig!
Ska träffa "min" kirurg på thoraxkirurgen KS Solna på onsdag 25.e.
Börjar notera ner undringar, frågor...men bereder mig nog mest på att lyssna.
Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/18 :  16:10:11  Visa profil  Svara med citat
Fasikens va allt e jobbigt-
Har varit så gott som flimmer/hjärtbankfri i fyra dagar nu, bara nån timme på kvällen, då går jag och tänker att" va håller jag på med", ställa till rummel, rabalder och operation??? Det här kan jag väl leva med...
Och så i morse var galenskapen i bröstet lös, ständig puls på ca 140, var femte-åttonde slag dubbelt trippelt eller överhoppat.
Ett "tinitus" i bröstet där jag är medveten om varenda slag. Klockan är nu 16 och det lever om fortfarande.

Ibland får jag det för att jag:
*Tagit ett glas vin
*Är lite bakis
*Håller på att bli sjuk
*Lägger mig ner för att vila
*Sovit dåligt
*Är irriterad
....men ofta så bara kommer det ändå...skitjobbigt.

Jag känner mig stirrig, okoncentrerad, "koffein-full".....nervös.
Man regerar ju så i hjärtat då man känner sig stressad/nervös på riktigt, så man framkallar den känslan bara för att hjärtat slår så galet. Nån form av omvänd rundgång av känslor.

Ändrad av - tom den 2009/03/18 16:21:32
Gå till toppen av sidan

yling

Sweden
26 inlägg

Postat - 2009/03/19 :  16:16:27  Visa profil  Svara med citat

Hej Tom
Oj,oj, nu börjar det alltså närma sig!
Jag vet precis hur stirrig och även förväntansfull man är, det är nu det ska ske. Vi är säkert många som tänker på dig, skriv när du vet datum för operationen. Stressen inför operationen gör nog att hjärtat lever rövare med dig, det är slutspurten för flimret får vi hoppas.
Sköt om dig och din familj och ha en skön helg.
Jag ska åka till fjällen en vecka och det ska bli härligt, sist jag var iväg hade jag dålig kondis så det var inte lika kul som vanligt,men nu jäklar!

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/03/26 :  07:46:20  Visa profil  Svara med citat
HEJ!
Gladare änpå länge denna morgon. var på Thoraxkirurgen igår och blev mottagen med öppna armar. Alla kriterier plus några till blev ikryssade för att få mazeoperation.
Så denna morgon behöver jag inte gå och försöka "spara" nåt hjärtbank för att visa nån läkare att jag verkligen mår dåligt. När jag kom dit lyssnade, pratade han underbart med mig, Kände bara på pulsen, frågade frågor och sa sen, "dig ska vi göra frisk!"
Så ska en läkare va!!!
Så nu är det sex veckor av kontraströntgen, ultraljud, skiktröntgen och lite annat....(man är ju marig som går och ser fram emot en öppen hjärtoperation), men så är det.
...att sen solen skiner gör bara dagen ännu bättre.

Ändrad av - tom den 2009/03/26 07:50:22
Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2009/03/26 :  13:13:24  Visa profil  Svara med citat
Hej tom!
Härligt att höra! Jag har ännu inte fått någon tid för min op men väntar närmast på kranskärlsröntgen. Jag förstår din glädje fullt ut! Känner själv samma otålighet och tillförsikt inför operationen. Hoppas du skriver om förberedelserna här i forumet!

Gå till toppen av sidan

tom

Sweden
47 inlägg

Postat - 2009/04/02 :  15:33:12  Visa profil  Svara med citat
Kontraströntgen på gång precis efter påsk.Tisdag

Då blir det AJAJ och finfina blåmärken i ljumsken.

Fasta dagen innan, lite blodprover...
Kontrastvätska sprutas in i kranskärlen, med en slang införd från ljumsken upp till hjärtat, ungefär som en ablation,men utan den elaka bränningen
Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2009/04/05 :  21:00:15  Visa profil  Svara med citat
Har fått veta att operationen blir om ca 4 veckor. Nu väntar kranskärlsröntgen m.m. för mig också. Ser fram emot att komma under kniven!

Gå till toppen av sidan
Sida: av 2 Ämne  
Nästa sida
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000