| Författare |
Ämne |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/09/02 : 14:40:04
|
På Skrivarsidan.nu finns dikter om ni vill läsa. En dikt utnämnd veckan som fick veckans hedersomnämnande (den fjärde på mindre än ett år) och nu också september månads dikt alla kategorier (för andra gången i år)
Leta efter Öquist
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran 2 tabl /dag och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
|
Ändrad av - Kristina den 2009/09/03 20:11:19 |
|
|
Admin

Sweden
2628 inlägg |
Postat - 2009/09/03 : 09:59:57
|
Du är en klippa, Kristina. Jag skall titta in men något senare (jobbet pockar ...).
Håkan
Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar).
I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.
Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor. Är även satt på saltfri kost av "elaka" läkare men jag fuskar en del.
Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp
Ropen skalla: ablationer åt alla |
 |
|
|
Admin

Sweden
2628 inlägg |
Postat - 2009/09/03 : 19:12:39
|
Det är någon vajsing på länken ...
Håkan
Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar).
I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.
Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor. Är även satt på saltfri kost av "elaka" läkare men jag fuskar en del.
 |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/09/03 : 20:11:40
|
http://www.skrivarsidan.nu/
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg, och Waran 2 tabl /dagoch Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
|
Ändrad av - Kristina den 2009/09/03 20:12:13 |
 |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/09/19 : 15:09:13
|
Skrivarsidan.nu
har varje år en lyriktävling där man får skicka in dikter för att se hur dom står sej i förhållande till andra som skriver.Jag har just fått veta att jag vunnit andra pris,näst bästa dikt på sidan i år.Dikterna har sållats i omgångar men min en blev kvar till sista omgången.
Dikten kommer att publiceras den 2 okt och det är inte offentligt än
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran 2 tabl /dag och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
|
Ändrad av - Kristina den 2009/09/19 15:38:59 |
 |
|
|
Admin

Sweden
2628 inlägg |
Postat - 2009/09/19 : 16:39:49
|
Hurra och grattis 
Håkan
 |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/10/09 : 17:46:45
|
Ja nu har lokaltidningen gjort en liten artikel som kommer in i början av nästa vecka.Jag får själv redigera den så att den blir så korrekt som möjligt
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
|
 |
|
|
Admin

Sweden
2628 inlägg |
Postat - 2009/10/09 : 18:13:52
|
quote: Ursprungligen postad av Kristina
Ja nu har lokaltidningen gjort en liten artikel som kommer in i början av nästa vecka.Jag får själv redigera den så att den blir så korrekt som möjligt
Kul! Och nöjd med utformningen blir Du säkert när Du får påverka den själv 
Grattis!
Håkan
Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor, förmodligen tack vare muskelavslappnande medicin.
 |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/10/09 : 19:43:43
|
Tack!
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
|
 |
|
|
Anders

Sweden
86 inlägg |
Postat - 2009/10/12 : 08:04:51
|
Kan du inte visa oss dina alster i detta forum? Anders
Anders 61 år, flimrare sedan juni 2007 cozaar 50 mg(blodtryck), sotalol 1x120mg, 1x80 (betablockerare) waran, simvastatin mot blodfetter. Har 1 dec 2008 gjort lungvensisolering, dvs ablation. Har självkonverterat två gånger.Sinusrytm sedan jan 2009 |
 |
|
|
Kristina

Sweden
243 inlägg |
Postat - 2009/10/12 : 13:17:16
|
Ja men dikterna är inga flimmerdikter..................
|
 |
|
|
Anders

Sweden
86 inlägg |
Postat - 2009/10/20 : 22:04:04
|
Jag har hittat en fin höstdikt på engelska skriven av en som har menieres sjukdom.,
A TIME TO REST
The ground resembles an artist's design Reds and browns are highlighted with gold Trees change from green summer's dresses Autumn's brilliance is a sight to behold
Leaves falling soft as feathers in the wind The earth adorns it's jeweled studded crown The breeze blows and swirls in the treetops Knitting a blanket to cover the ground
Soon the tree's colorful gown will disappear As the spectacle of Fall's color fade's away Summer birds fly south to warmer lands As wildlife makes ready for the winter's day
Colorful gardens vanish under a cover of white Farmers have now finished their annual quest How peaceful is the vision of new fallen snow The earth goes quiet for a well deserved rest
"Autumn is a season followed immediately by the looking forward to spring"
Anders 62 år, flimrare sedan juni 2007 cozaar 50 mg(blodtryck), sotalol 1x120mg, 1x80 (betablockerare) waran, simvastatin mot blodfetter. Har 1 dec 2008 gjort lungvensisolering, dvs ablation. Har självkonverterat två gånger.Sinusrytm sedan jan 2009 |
 |
|
| |
Ämne |
|