Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Till Dig som fått förmaksflimmer för första gången
 Flimmer - Inderal och andfådd
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Gittan3

Sweden
12 inlägg

Postat - 2009/10/05 :  08:49:09  Visa profil  Svara med citat
Hej
Skriver igen.
Jag äter alltså Inderal 2 tabletter om dagen + Tromby 1 tabl. för mitt flimmer. Blir andfådd för minsta lilla.
Beror detta på mina tabletter tror ni?. Behöver jag äta Inderal
när jag inte har flimmer. Har ju även högt blodtryck, Kan jag ta
någon annan tablett som jag inte blir andfådd av.
Om jag ber min läkare att få byta tabletter. Måste jag må lika
dåligt igen såsom jag gjorde när jag började med Inderal?
Hälsn
Gittan 3

Kristina

Sweden
681 inlägg

Postat - 2009/10/05 :  10:40:54  Visa profil  Svara med citat
Jag vet inte om Din anfåddhet neror på medicinen men jag vet att betablockerare kan ge muskulär trötthet och mental "tröghet".

Det jag funderar över är om Du har något västkedrivande?

Det bästa Du kan göra är att ta upp och diskutera det med Din läkare så att ni tillsammans kommer fram till en medicinering som Du mår bra av

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran 2 tabl /dag och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet

Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2009/10/05 :  23:30:56  Visa profil  Svara med citat
Andfåddhet är en vanlig biverkning av Inderal ( http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19651125000024&DocTypeID=3&UserTypeID=0 ).

Om alternativ medicin läs gärna vad Gunnar skrev i Din gamla tråd, http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1138

Det vore bra om Du kunde komplettera Din profil som många av oss andra gjort. Det blir mycket lättare att ge Dig råd då.

Jag har ingen aning om huruvida Du runt och flimrar jämnt eller om det bara kommer någon gång. Jag begriper inte varför Du inte får någon rytmstabiliserande medicin utan bara betablockerare och en i stort sett verkningslös Trombyl.

Tillönskar Dig sinus!

Håkan

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor, förmodligen tack vare muskelavslappnande medicin.

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor. Är även satt på saltfri kost av "elaka" läkare men jag fuskar en del.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

Linda4242

1 inlägg

Postat - 2012/09/06 :  12:13:30  Visa profil  Svara med citat
Stöd för hälsosamt blodtryck - https://tracking.comfortclick.eu/SH1W4 Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

Ändrad av - Linda4242 den 2019/12/03 15:11:45
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2012/09/07 :  15:26:22  Visa profil  Svara med citat
Jag måste varna mycket kraftigt emot att köpa mediciner på Internet!

Speciellt sådana som är receptbelagda i Sverige.

Om medicinerna är receptbelagda så finns det en anledning. Läkaren måste nästan alltid veta vilka andra mediciner Du tar (receptfria eller ej) för att bedöma om de är kompatibla. Innan insättning av betablockerare kan EKG behöva göras för att förhindra katastrofer.

Man vet heller aldrig vad de s k medicinerna på nätet innehåller. Det finns oräkneliga exempel på att man säljer verkningslösa fuskmediciner till dyra priser. Inte nog med att man blir bedragen, den väntade medicinska effekten uteblir.

Så, spela inte med Ditt liv, köp inte mediciner på Internet om det inte framstår fullkomligt klart att säljaren är ett registrerat lagligt apotek, anger gatuadressen på nätet och kräver Dig på originalrecept via post för att expediera.

Admin

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, bara en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 200 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Cordaronet havererade min sköldkörtel vilket ledde till hypertyroidism och förlamande trötthet, men det gick att häva med tiamazol, i alla fall än så länge. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000