Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Wolf Mini-Maze (titthåls-Maze)
 Hur vanlig är Mini-maze idag 2009?
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Tholun

Sweden
310 inlägg

Postat - 2009/11/18 :  18:20:58  Visa profil  Svara med citat
Det har varit ganska tyst angående Mini-maze på forumet sedan våren 2008, har lite svårt att hitta referenser från de som genomgått ett sådant ingrepp här.

Har idag fått besked om att jag får göra ett sådant ingrepp nu före julen.

Thomas

Född -65, Attackvis flimmrare sedan 200505 Abladerad 080811, har fortfarande attacker ca 2-3 ggr/vecka och står i kön för en andra ablation, gjort sömnutredning (apné) utan resultat tar Tambocor 200-300mg, Metoprolol 50mg, Waran 15 tab/v, Enalapril Krka 20mg, Amlodipin BMM Pharma 5mg har tidigare prövat Sotalol 320mg, Durbis Retard 500mg samt Cordarone 200mg utan resultat.
En av donatorerna av forumet

Tholun

Sweden
310 inlägg

Postat - 2009/12/02 :  05:38:24  Visa profil  Svara med citat
Det var dåligt med reaktioner på forumet angående Mini-Maze, är det ingen som har några erfarenheter att dela med sig .
Har i alla fall fått bekräftelse av Thoraxkliniken att "inom 3 månader" får jag komma men ska ha en beredskap på att det kan ske innan dess.

Får nog tolka bristen på inlägg som att alla som genomgått Mini-Maze har lyckats till 100% och lever lyckligt i sinus i alla sina dagar

Thomas

Född -65, Attackvis flimmrare sedan 200505 Abladerad 080811, har fortfarande attacker ca 2-3 ggr/vecka och står i kön för en andra ablation, gjort sömnutredning (apné) utan resultat tar Tambocor 200-300mg, Metoprolol 50mg, Waran 15 tab/v, Enalapril Krka 20mg, Amlodipin BMM Pharma 5mg har tidigare prövat Sotalol 320mg, Durbis Retard 500mg samt Cordarone 200mg utan resultat.
Gå till toppen av sidan

JennyRuud

Sweden
6 inlägg

Postat - 2009/12/06 :  21:47:06  Visa profil  Svara med citat
Hej!

Kan berätta att min mamma kommer att genomgå en titthåls Maze i Uppsala på tisdag (8/12), återkommer med utfall. På universitetssjukhuset i Uppsala gör de regelbundet detta ingrepp (har 1-2 "slotter" i veckan som jag förstår det), har ett antal i kö men gör omprioriteringar regelbundet. Mamma har blivit väldigt bra bemött, känner att personalen genuint vill att hon ska bli bra, och jag upplever att de förklarat mycket pedagogiskt hur ingreppet går till, vad som väntar efteråt, etc. Tholun, om du inte har opererats ännu, hör av dig om du vill prata med mamma vid jultid, då vi räknar med att hon kommer hem från sjukhuset.

Tisdag blir en ödesdag, hoppas på det bästa.

JennyR
Gå till toppen av sidan

Shadows

Sweden
80 inlägg

Postat - 2009/12/07 :  10:22:32  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Tholun

Det var dåligt med reaktioner på forumet angående Mini-Maze, är det ingen som har några erfarenheter att dela med sig .
Har i alla fall fått bekräftelse av Thoraxkliniken att "inom 3 månader" får jag komma men ska ha en beredskap på att det kan ske innan dess.

Får nog tolka bristen på inlägg som att alla som genomgått Mini-Maze har lyckats till 100% och lever lyckligt i sinus i alla sina dagar

Thomas

Hej Thomas,

Det finns en hel del information på www.minimaze.org, tyvärr på engelska men alltid något, vet inte om jag "slår in öppna dörrar" (Att du redan har den informationen).

Lycka till med operationen och ett framtida liv i sinus!

Cliff
Gå till toppen av sidan

Tholun

Sweden
310 inlägg

Postat - 2009/12/08 :  19:40:34  Visa profil  Svara med citat
JennyR;
Jag håller tummarna för att det gått bra för din mamma idag. Du får gärna ge signaler på hur det utvecklas.

Cliff;
Tack för det tipset, du slog inte in öppna dörrar och det var bra information.

Thomas

Gå till toppen av sidan

Tholun

Sweden
310 inlägg

Postat - 2009/12/20 :  20:49:24  Visa profil  Svara med citat
JennyR;
Hur har det gått för din mamma?

Thomas

Född -65, Attackvis flimmrare sedan 200505 Abladerad 080811, har fortfarande attacker ca 1-3 ggr/vecka och står i kön för en Mini-Maze operation, gjort sömnutredning (apné) utan resultat tar Tambocor 200-300mg, Metoprolol 50mg, Waran 15 tab/v, Enalapril Krka 20mg, Amlodipin BMM Pharma 5mg har tidigare prövat Sotalol 320mg, Durbis Retard 500mg samt Cordarone 200mg utan resultat.
Gå till toppen av sidan

JennyRuud

Sweden
6 inlägg

Postat - 2009/12/29 :  22:33:34  Visa profil  Svara med citat
Hej!

Mammas operation gick fantastiskt bra! Tre veckor har gått, och inga komplikationer. Operationen gick enligt plan trots begränsad lungfunktion och efter 2 veckor på sjukhuset är hon nu hemma och blir starkare för varje dag. All personal var i tillägg fantastisk, väldigt förstående och tillmötesgående. Än så länge inget flimmer, men dröjer ett tag innan vi kan vara säkra på resultatet. Så här långt rekommenderar mamma verkligen ingreppet, var mindre svårt än hon väntat sig, med bra smärtlindring etc. Vi hör av oss om ett tag igen.

mvh

JennyR
Gå till toppen av sidan

Tholun

Sweden
310 inlägg

Postat - 2009/12/30 :  12:52:48  Visa profil  Svara med citat
Låter hur bra som helst!

Själv är jag ganska less på detta med FF-attackerna ett par gånger i veckan, så jag längtar till ingreppet .
Hoppas att det håller i sig för din mamma, och att hon får hålla sig på sinus-rytm framöver. Vilka mediciner äter hon i övrigt?, och har man sagt något om fortassa medicineringen?

GOTT NYTT ÅR

Thomas

Född -65, Attackvis flimmrare sedan 200505 Abladerad 080811, har fortfarande attacker ca 1-3 ggr/vecka och står i kön för en Mini-Maze operation, gjort sömnutredning (apné) utan resultat tar Tambocor 200-300mg, Metoprolol 50mg, Waran 15 tab/v, Enalapril Krka 20mg, Amlodipin BMM Pharma 5mg har tidigare prövat Sotalol 320mg, Durbis Retard 500mg samt Cordarone 200mg utan resultat.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000