Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Viktminskning
 Rumstemperatur?
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2009/12/10 :  11:35:01  Visa profil  Svara med citat
På tråden http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1438 diskuteras bantningsmetoder, måhånda på fel plats

Hursomhelst, jag har en udda fundering. Att sänka inomhustemperaturen borde vara en bantningsmetod. Det är en viss skillnad för kroppen att höja temperaturen från 22 grader till 37 istället för från 17 grader till 37. Jag har aldrig sett detta diskuteras men rent teoretiskt borde det fungera.

Givetvis skall man inte dra på sig lunginflammation i sin jakt på kilona

Håkan

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor.

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor. Är även satt på saltfri kost av "elaka" läkare men jag fuskar en del.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla

Otakt

Sweden
288 inlägg

Postat - 2009/12/10 :  15:27:32  Visa profil  Svara med citat
Hej!

Det borde absolut fungera om man inte faller för frestelsen att ta på långkalsonger även inomhus.

Mats

Haft paroxysmalt flimmer sedan -87. Har testat många läkemedel mot FF. Abladerad för fladder -02.

Haft pacemaker i 5 år, nu borttagen efter ablation. Markant försämring av flimret under 2009, abladerad i april.

Är nu i det närmaste besvärsfri, dock med Tambocor i halvdos. Således mycket bra effekt av flimmerablationen.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1436 inlägg

Postat - 2009/12/10 :  16:17:55  Visa profil  Svara med citat
Jo du Håkan !

Jag har tänkt i liknande banor.
Men hos mig handlade det om att dricka iskallt (0°) vatten.
Drick en liter och låt det värmas till 37° innan du "släpper ut det" !
För det behövs "hela" 37 kcal och då en kg fett motsvarar 9.000 kcal går du så ner ......4 gram !
Alltså för att gå ner mina önskade 12 kg behöver jag bara dricka 2.919 liter iskallt vatten !!!
Eller Riesling ???

Din metod har ett problem !
Att ju mer man vill gå ner desto tjockare är underhudsfettet = desto bättre är "isoleringen" !
Säg att du behöver 2.000 kcal per dag för att hålla igång 100 kg (?) Håkan.
En del av dessa behövs för att jämna ut mellan 17° rumstemp och 37° kroppstemperatur.
Säg att du har 20% underhudsfett och endast detta (?) kan variera i temperatur.
20° utjämning av 20% av 100 kg av "vattenliknande" konsistens ger 400 kcal ! Motsvarar 44 g Håkan !
Nu är frågan hur bra din isolering är, alltså hur värmegenomsläpplig du är, hur lång tid det tar för dig att teoretiskt svalna 20° ?
Säg en dag ?
Då kan du teoretiskt gå ner 16 kg på ett år.
Genom att frysa ! I ett år ! Nonstop ! Och inte äta något extra !!

Allt under förutsättning att du springer omkring i nudistuniform hela dagarna !!!
Men normalt klär man ju på sig MER kläder när temperaturen sjunker ! Och äter mer !
Och då funkar det ju inte !

Peter, som inser att det finns lite brister i resonemanget ovan !

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + ASA + Statin
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000