Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Elkonvertering
 Ny flimrare som inte kan gå
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/01/13 :  21:03:51  Visa profil  Svara med citat
Hej
- har hittat detta fantastiska forum och läser och läser!!! TACK TACK !
OHH vad mycket ni alla har att bjuda på - har känt mig så ensam med mitt hjärta.
Är en 66-årig kvinna, som varit oerhört aktiv och aldrig hållt sig i overksamhet.
Har väl haft högt blodtryck i 5-6 år och slutade arbeta för fyra år sedan.
Kroppen sa till att nu gällde det att stanna upp och reflektera...

Opererade då ett artros knä (helprotes) och det har aldrig blivit riktigt bra.

Nåväl - för tre år sedan började hjärtat slå oregelbundet. EKG visade på förmaksflimmer. Fick då blodtryckssänkande och började inställning på Waran för elkonvertering.
Har aldrig "haft ont i hjärtat" eller lidit av snabbslag eller puls ökning.
Håller stenkoll på blodtrycket, och ser om apparaten registrerar dubbelslag/felslag.

Mitt problem är att när återfall sker i slagfunktionen - tappar jag all kondition, orkar bara gå två trappsteg i taget, blir långsam som en sengångare, blir trött och mitt opererade knä svullnar och trasslar så att jag bara kan stappla fram med krycka.
Har tagit upp det med min läkare - om cirkulationsproblem/syresättning - men får inget bra svar därifrån.

Vet bara att efter elbehandlingarna (nu tre stycken) har benet fungerat - har kunnat gå obehindrat (om än något stillsamt eftersom knäet faktiskt inte funkar som ett nytt).

Så börjar hjärtat slå oregelbundet igen - det känner jag på pulsen och ser på blodtrycksmätaren - och så får jag plocka fram kryckan igen och hålla mig stilla.

Väntar nu på min fjärde elkonvertering. (blir inlagd 29 jan och kvarhållen två dygn för medicininställning)
Den förra = tredje funkade i 6 månader.

Efter alla otroligt fina tips och berättelser i detta forum förstår jag att en
omedelbar livsstilsomläggning skall göras.
Har blivit alldeles för tung av allt stillasittande eftersom jag har svårt att gå och inte kan motionera som förr - ska skippa vinet (två glas till maten 4 dagar i veckan), en lugn och stresfri tillvaro har jag redan.

Jag undrar nu: är det någon annan som har problem med cirkulationen?
Det låter som om de flesta har rusande hjärtan - eller sådan som stannar upp - så att det känns - jag känner ingenting av detta!
Kram på er! /Atlas.

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/01/14 :  10:34:50  Visa profil  Svara med citat
Hej igen
- skrev (mitt första) inlägg igårkväll - och det har satt igång en massa tankar efter all läsning av forumets samlade guldskatt.
Min orkeslöshet och trötthet kom efter att ett högt blodtryck skulle tas ned för tre år sedan.

Hade först Lasix och fick sedan Amlodipin och när den senare dosen ökades - och blodtrycket började kollas varje vecka - slog plötsligt distr. sköterkan larm om akut läkartid för oregelbunden puls.
EKG togs och Waran sattes in för att förbereda för elkonveretering.
Man ansåg att det inte var möjligt att sätta igång felslag med dessa piller.

Första elkonverteringen höll en vecka. Den andra 7-8 månader. Den tredje 5 månder och den fjärde blir nu om två veckor. (den sista??)
Nu efter tre elkonverteringar och efter att ha läst om era erfarenheter, så är jag laddad med frågor inför inläggningen (och ny medincin in sättning).

Har nu en längre tid gått på Bisoprolol 5 mg och Amlodipin 5 mg plus Waran.
Har fått hjärtat ultraljudat, och halskärlen likaså. "allt såg bra ut"..
Fick också en magnetröntgen(?) av hjärnan, då man trodde på en liten propp där, skönt att Waranet skyddar mot större proppar..

Har mått alldeles utmärkt mellan konverteringarna.
Stabilt bra blodtryck 135/75 (som jag inte haft på många, många år)
Jämn puls kring 60-80.
Känner inga biverkningar, har levt som vanligt

- MEN så kommer tröttheten, flås i trappan - dålig blodcirkulation i operarade knät - kan plötsligt inte gå utan krycka - nytt EKG - och så är det dags igen...

Just nu funkar det iallafall att vara aktiv på kontoret, sköter två företag sittande i skön stol med hjul, men har stora problem med att förflytta mig till fots.

Men det har alltså funkat FINT i fem månader. Utan en enda känsla av problem och har kunnat promenera och "varit normal".

Nu blir det en ny konv. och ny medicin.
Blir lite orolig när jag hör/läser om biverkningar.
Gillar inte piller alls. Ser nu över mat/dryck/motion och skall göra radiakala ändringar där.
Nu börjar ju livet kännas viktigt! Varenda dag är en gåva.
Ska nu ta fram all info om mitt hjärta under tre dagar på hjärtavd.

Återigen TACK för att allt ni har skrivit om era hjärtan och erfarenheter av vård och omsorg!
Lyckliga hjärtan åt alla! Kram /Pia

Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2010/01/15 :  07:25:27  Visa profil  Svara med citat
Hej Pia!

Välkommen till forumet. Fint att läsa att Du har utbyte av det som skrivits här.

Jag förstår nog inte riktigt Din situation. Uppenbarligen har Du återkommande förmaksflimmer. Men får Du ingen rytmstabiliserande medicin - typ Tambocor eller Sotatol - alls?! Nåja, en ändring tycks ju vara på gång.

Du skriver att Du inte gillar piller. Sådant måste Du komma över. Hur man än vrider och vänder på det är alltid förmaksflimmer långt värre än pillerätande.

Du är 66 år. Min inställning är: åren går. Det är alltid bättre att ta itu med förmaksflimmer så tidigt som möjligt. Eftersom Du får flimmer efter flimmer tycker jag att Du är en självklar kandidat för ablation, d v s att man isolerar lungvenerna elektriskt för att få bort besvären. Möjligen är man ovillig att ställa Dig i ablationskö innan Du provat någon medicin. Må så vara, men då är det viktigt att medicineringen kommer igång så snabbt som möjligt. Många blir hjälpta av medicinering men krassa fakta visar nog att den effekten oftast klingar av - förr eller senare.

Den totala orkeslösheten känner jag verkligen igen. Jag brukade vara så orkeslös att jag blev sängliggande, otaliga gånger på gränsen till svimning. Vissa (inklusive Du) har den oturen medan andra inte märker något alls. Så det är stor skillnad hur flimret slår mellan individ och individ. Undersöningar visar att även de som inte direkt känner av sitt flimmer har lika nedsatt livskvalitet - de bara inte kopplar detta med sitt flimmer.

Du skriver: "Har tagit upp det med min läkare - om cirkulationsproblem/syresättning - men får inget bra svar därifrån."

Bistert faktum är att läkarvetenskapen inte kan någonting om just detta. Och jag menar det på fullt allvar. Vad jag kan förstå har ingen forskat fram orsaken till att flimret slår mycket hårdare hos vissa individer och vilka mekanismer som gäller.

Så länge får Du nöja Dig med att Du inte är ensam att påverkas svårt av flimret. Och låt aldrig någonsin någon få skuldbelägga Dig för att Du blir orkeslös medan andra inte blir det.

Sover Du ordentligt? Många av oss har dragit slutsatsen att sömnbrist är en viktig bakomliggande orsak. Sömnbristens skadliga verkningar uppmärksammas ju allt mer och det är bra. Själv brukade jag sova 4-5 timmar (sov jag längre mådde jag jättedåligt) och jag är övertygad om att det knäckte min hjärthälsa.

Hoppas Du får ordning på Ditt stökiga hjära och i förlängningen även Ditt knä.

Sköt om Dig! Tillönskar Dig SINUS (normal hjärtrytm)!

Håkan

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor och med perspektiv på det hela tror jag att problemen hade med sommarhettan att göra.

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/01/15 :  12:51:01  Visa profil  Svara med citat
Tack Tack Håkan,
så varmt, kärleksfullt och empatisk svar!
Vårdapparaten talar sannerligen inte i den tonarten.
Bara det att flimret drabbar på så många olika sätt och att vi alla är unika är viktigt att få höra.
Har inte hört om någon som blivit rörelsehindrad på detta sätt.

Att fundera i livskvalitet termer - tack för det också!!! - är SÅÅ viktigt. Det är så lätt att acceptera en nedgång av i stort sett allt som fanns och funkade förr.

Ser hur de närmaste får ta över mer och mer - visserligen avlastar jag med allt jag kan göra (kontoret, telefoner, korrespondens, planering...)
men nåt är ju allvarligt fel när jag i stort sett inte kan/vill/klarar av att lämna huset.
Bilen står insnöad efter en månads vila.

När mitt knä (helprotesopererat) börjar svullna och inte fungerar att gå med (utan krycka) - så vill sjukgymnasten gripa in med ett träningsprogram - som bara leder till att knäet sväller mer och mer - och till slut kan jag inte gå alls. En period hade jag toastol bredvid sängen...
Har ännu inte svullna/ödem i fötterna - allt finns i knäet.

Ortopeden talar inte om hjärtat och cirkulationen - kollar bara att protesen sitter kvar.

Sover mycket och bra, 9- 10 tim /dygn.

Väntar nu med stor iver på inläggning om två veckor - nu är jag laddad och väl förberedd på att suga ut ALLT av mötet med hjärtavdelningen och dess personal.
Livet tillbaka - snarast !!
Hälsn. från Pia.
Gå till toppen av sidan

christerl

Sweden
744 inlägg

Postat - 2010/01/17 :  20:06:30  Visa profil  Svara med citat
Hej Pia!
El-konv i all ära men jag har samma uppfattning som Håkan och det är att du nu direkt bör ta tag i frågan gällande ablation eller ej.

Jag tillhör den FF grupp som inte har några påtagliga besvär av FF, egentligen inga alls sen jag fick en pacemaker insatt för att fixa min låga puls,
men, jag har trots detta ganska mycket funderingar kring om jag trots min nuvarande positiva fysiska status skall tacka ja till en ablation.

Jag är 65 år och jobbar fortfarande heltid samt motionerar i någon form årets alla dagar. Jag är inte ensam om att ha just denna typ av FF status men just på detta forum kan jag inte säga att det är någon som ligger just i mitt härad.

Hur det än är med detta, så har jag hämtat mycket underlag för en mer påläst dialog ,med vårdgivarna, från bla detta som du själv nämner fantastiska forum.

Har förhöjt blodtryck som jag kollar då och då, samma modell som du. Sen jag fick pacemaker insatt så reg inget flimmer. En symbol som lyste i ögonen tidigare.

Hoppas att du har en bra kontakt med din hjärtläkare och att han/hon lotsar dig fram till en bra lösning, som kanske då är just en ablation.

CL
Första FF den 4/1-07, elkonv 12/3-07. Andra FF den 1/1-08. Klassas kroniskt. Står nu i kö för ablation. Morgon; 1 st Cozaar Comp 50Mg+1 st Amlodipin 5Mg. Kväll; Waran + Simvastatin 20Mg. Jobbar heltid inom IT området i ett av våra landsting. Fick inopererat en Pacemaker den 14/10 08 och mår för tillfället väldigt bra
Donator?Självklart!

Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/01/19 :  12:54:38  Visa profil  Svara med citat
Har nu talat med hjärtavd. (Eskilstuna) och fått min journal genomgången.
Har flimmer från båda förmaken.
VF ev. ngt förstorat men inom normalgränsen. VK normal.

Läggs in om 10 dagar för elkonvertering och insättning av Tambocor.
Stannar kvar på avd. två dygn för pulsbevakning (med dosa).
Tar nu Bisphorol 5 mg och Amlodipin 5 mg + Varan.
Har stabilt PK värde på drygt 2,3.
Svarar bra på betablockerarna, har stabil puls på 60-80.
Någon kommer att tas bort när Tambocoren tillkommer.

Har svarat bra på de tidigare elkonverteringarna, sinus efter första stöten.
Återfall efter en vecka på den första konv, de andra två har räckt längre (5-7 mån)

Har "läst massor" på forumet och känner mig lugn och väl förberedd. TACK!
Det är alldeles fantastiskt att få tillgång till SÅÅ många insiktsfulla och fina berättelser från SÅÅ många !! - självupplevda vittnesmål - i något som just nu är prio ett för mig.
Efter att ha läst om biverkningar av Tambocor - och alla ni (tex trebarnsmor) som kämpat på med det pillret - hur blev det sen = NU ??

Hälsn. Pia

Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2010/01/19 :  15:59:28  Visa profil  Svara med citat
Hej Pia!

Vad kul att läsa Ditt inlägg som bubblar av tillförsikt!

Lycka till med Tambocor. Och kom ihåg att det finns många flera behandlingsalternativ. Fungerar inte ett så fungerar ett annat. Till slut blir Du flimmerfri.

Håkan

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor och med perspektiv på det hela tror jag att problemen hade med sommarhettan att göra.

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/02/02 :  22:55:36  Visa profil  Svara med citat
Hej
- är nu hemma igen med ett hjärta som slår som det ska !!!
Det blev 3,5 dagar på sjukhuset. Start med elkonvertering och ny medicin (Tambocor), hela tiden EKG kollad (uppkopplad med dosa) och så avslut med arbetsprov EKG.
Det var min fjärde elkonvertering, nu hade man en platta framtill och en på ryggen (nyare apparat).
Gick igång på första stöten. Det är en skön upplevelse att lugnt få somna in och vakna tio minuter senare och må BRA!
Har ännu (efter 4½ dygn) inte känt någon biverkning med Tambocoren
- må detta fungera!!
Kan nu ta trappan hemma i ett svep (16 trappsteg)- förrra veckan var det flåsstopp efter två.

Det har varit en mycket behaglig vistelse på sjukhuset, duktig personal som alltid fanns tillhands, utmärkt mat och väldigt mycket egen tid.

Återbesök om fyra-fem veckor med EKG.
Om allt är stabilt vill man plocka bort Waranet.

Går dock fortfarande med kryckor - det var inget cirkulationsproblem, som jag trodde/hoppades.
Fick ortopeden att röntga mitt icke fungerande opererade knä- plåtarna visade något som skall utredas närmare. Har fått en tid för det.

Ser fram emot en ny vår - utan alla dessa snömängder, vattenledningar som fryser och allt annat som kylan ställer till med och som tar alldeles för mycket tid och energi.

Lyckliga och fridfulla hjärtan till alla önskar Pia.

Kvinna f -43 med persisterande förmaksflimmer, 4 elkonverteringar. Bisphorol 5 mg, Amlodipin 5 mg, Tambocor 200 mg och Waran.

Gå till toppen av sidan

Gunnar

Sweden
434 inlägg

Postat - 2010/02/02 :  23:37:53  Visa profil  Besök Gunnar's hemsida  Svara med citat
Hej!

Ett vanligt problem med Amlodipin är att benen svullnar upp. Även Bisoprolol försvårar cirkulationen. Kanske du du skulle minska Amlodipin till 2.5 mg och utöka medicinering med en ACE hämmare som Lisinopril om det behövs för blodtrycket. Jag råkade ut för liknande svårighter. Kunde inte sitta stilla och jobba utan att ben och fingrar svullnade upp när jag också tog en beta-blockerare. Jag tog dock 10 mg Amlodipin. Problemen försvann helt när jag gick ned till 5 mg.
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/02/03 :  08:38:19  Visa profil  Svara med citat
TACK Gunnar !
Du är den första som gett en trolig förklaring till mitt benproblem.
Detta skall jag ta upp vid återbesöket om fyra- fem veckor, vågar inte pillra själv..
Har hela tiden trott att knäproblemet var cirkulationsrelaterat, eftersom benet/knät fungerat (hyfsat) vid bra hjärta.
Men INGEN läkare har haft någon förståelse för det.
Ingen har talat om medicinpåverkan.
Är det någon annan på forumet som kan bidraga med erfarenheter?
Ortopeden får i alla fall göra sin bedömning om tio dagar.
Till dess stapplar jag fram med två kryckor, men med ett hjärta som pumpar med fin rytm.
Gå till toppen av sidan

Gunnar

Sweden
434 inlägg

Postat - 2010/02/03 :  22:27:26  Visa profil  Besök Gunnar's hemsida  Svara med citat
Det är ingen hemlighet att amlodin en någorlunda selektiv Ac++ blockerare,kan ge edem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amlodipine Se under Side effects.

Klicka också på : "peripheral edema"

En beta blockerare medför i slutänden att Ca++ joner blockeras vilket förstärker effekten av amlöodipin. Det kan med andra ord bli för mycket av det goda. Såväl hjärtat som artärernas pumpförmåga sätts ner.
Det kan ju mycket väl vara något annat problem du har, men så fungerade det för mig, när jag gick upp med Sotalol medicineringen.
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/02/04 :  23:34:28  Visa profil  Svara med citat
Tack Gunnar.
Du gav mig påminnelse om pillerätande och biverkningar, som leder till nya piller...
Har egentligen aldrig knaprat piller förut - men har nu "fallit in i " konventionella vårdapparaten: Kniv och piller..
Ansvaret för förskrivningen får jag själv ta.
Kände mig idag lite yr och påverkad (Tambocoren??) med halvdan synskärpa.

Ska jag behöva äta piller för att slippa FF - som i sin tur gör att jag behöver kryckor för att kunna gå och som även ger andra biverkningar??

(ska bli intressant att höra om ortopeden kopplar piller till cirkulationproblem och svullet knä).

Får snabbt försöka ta kommando över mitt liv -
en sund, avhållsam mathållning kan leda till ett naturligt lägre blodtryck så att pillerätandet kan minskas. Ack om det inte vore så svårt!
Det är ju nu livet kan vara så bra. *Pia
Gå till toppen av sidan

Otakt

Sweden
288 inlägg

Postat - 2010/02/05 :  07:19:38  Visa profil  Svara med citat
Hej atlas!

Yrsel och nedsatt synskärpa är de vanligaste biverkningarna av Tambocor. Jag hade båda biverkningarna för 16 år sedan när jag började med Tambocor. Synen var mest påverkad för seende på avstånd. Det lugnade ner sig efter ett par månader.

Dilemmat med mediciner som ska förhindra nya attacker av flimmer, är att det inte finns några "snälla" mediciner, utan nämnvärda biverkningar.
Användningen av Tambocor har ökat markant under de senaste decennierna i Sverige. De flesta tycker nog att biverkningarna är någorlunda acceptabla.

Hoppas att det går bra framöver!

Mats

Haft paroxysmalt flimmer sedan -87. Har testat många läkemedel mot FF. Abladerad för fladder -02.

Haft pacemaker i 5 år, nu borttagen efter ablation. Markant försämring av flimret under 2009, abladerad i april -09.

Är nu i det närmaste besvärsfri, förutom extraslag i liggande. Således mycket bra effekt av flimmerablationen.
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/02/07 :  10:05:18  Visa profil  Svara med citat
Tack Otakt och Gunnar !
Det känns nu helt klart att mitt svullna, ej fungerande ödemknä är läkemedelspåverkat.
Skrämmande att ingen läkare på hjärtintensiven (där jag nyligen vistats fyra dagar) reagerat, jag gick på väldigt många men ingen repons alls.
Det hade ju varit klädsamt om någon hade talat om mitt fd. höga blodtryck och kollat min medicinering- hade kopplat mitt nu mycket svåra handikapp (två kryckor) till läkemedelsbiverkning och talat om annan medicinering.

Att denna hjälp/insikt ska komma från medmänniskor på ett forum är oerhört! TACK TACK -
Har läst på ordentligt - mängder av bra texter/artiklar/länkar finns på detta forum -
Har just talat med en sköterska på hjärtavdeln - söndag idag så jag får återkomma imorgon måndag.
Sköterskorna är de som har lyssnat och brytt sig - läkarna har inte visat särskilt mycket intresse.
Jag ser mig som en "tuff" person, har alltid kunnat nå fram till beslutsfattare etc. men i detta fall ser jag mig som översprungen -
Så väldigt sårbara vi är när sjukdom slår till - och då så ensam!
Att man behöver vara frisk för att kunna vara sjuk är så rätt.
Och att medmänskliga bollplank är LIVSVIKTIGA!
Kram *Pia
Gå till toppen av sidan

atlas

Sweden
11 inlägg

Postat - 2010/02/12 :  16:38:00  Visa profil  Svara med citat
Dagens rapport:
hjärtat slår så fint och inga obehag från medicineringen.
Det känns väldigt bra!
Men - kommer just från ortopeden. Helprotesen i knät håller på att lossna - den skall tas bort och ny sättas in. Efter bara fyra år, den borde fungerat i tio år...
Det förklarar problemen med att gå, som ökar för varje dag.
Väntar nu resultat från odling av prov från ledkapseln. Finns det bakterier där blir det två operationer..
Inte roligt alls - men iallafall skönt att få en förklaring.
Hjärtat och knäet är i mitt fall två separata case.
Hälsn. Pia

kvinna f.-43. peristerande FF, ekonv. 4 ggr. Amlodipin 5 mg, Bisphorol 5 mg, Tambocor 200 mg, Waran.
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2010/02/19 :  22:45:16  Visa profil  Svara med citat
Jag vill bara kort skriva att jag har haft väldigt jobbigt med att gå ut efter flimmer och elkonvertering i vinter.Har fått som en vägg och får ingen luft efter 100 meter.Jag tror att det är hjärtat eller rättare jag är övertygad att det är det.
Jag har visserligen inget flimmer nu men har en hel del extraslag och en och annan tackykardi.Jag äter Waran och 2.5 mg Bisoprolol samt burinex 1 mg per dag

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Ändrad av - Kristina den 2010/02/19 22:45:42
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000