Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Medlemsrummet
 Kalendern
 Äntligen dags!
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Elisabeth

Sweden
29 inlägg

Postat - 2010/03/05 :  13:05:00  Visa profil  Svara med citat
Efter att ha väntat i 8 veckor på att Pk-värdet skall stabilisera sig, skall jag ons 10 mars äntligen få elkonvertaras för förmaksfladdret !
Elisabeth (Danslärare som inte alltid går i takt...)
Ps. Otakt, jag vet inte från vilket förmak fladdret kommer, men vid nästa ablation skall man ju in i det vänstra ,så jag hoppas att det skall gå att åtgärda samtidigt. (?)

Haft flimmerattacker i 20 år. Provat Alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad> 40ggr. De sista åren utan resultat.Abladerad 2008 och 2009, väntar nu på en tredje ablation. Det sista året har flimren mynnat ut i fladder.
"Terapiresistent"

Otakt

Sweden
288 inlägg

Postat - 2010/03/05 :  14:36:07  Visa profil  Svara med citat
Hej!

Härligt, nu när våren kommer att få åka iväg till en ablation. Jag skulle tro att chansen till bot är bättre nu, eftersom du har mest fladder.

För att komma till vä förmak, passerar man ju hö, så det borde gå bra att åtgärda allt.

Mats

Haft paroxysmalt flimmer sedan -87. Har testat många läkemedel mot FF. Abladerad för fladder -02.

Haft pacemaker i 5 år, nu borttagen efter ablation. Markant försämring av flimret under 2009, abladerad i april -09.

Är nu i det närmaste besvärsfri, förutom extraslag i liggande. Således mycket bra effekt av flimmerablationen.
Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
29 inlägg

Postat - 2010/03/10 :  20:01:17  Visa profil  Svara med citat
Det funkade!
Elkonverteringen tog bort fladdret och nu håller jag tummarna för att jag snart får komma till Karolinska.
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Provat Alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad> 40ggr. De sista åren utan resultat.Abladerad 2008 och 2009, väntar nu på en tredje ablation. Det sista året har flimren mynnat ut i fladder.
"Terapiresistent"
Gå till toppen av sidan

Hasse

Sweden
132 inlägg

Postat - 2010/03/11 :  08:10:05  Visa profil  Besök Hasse's hemsida  Svara med citat
Härligt att det lyckades med stöten, hoppas det håller sig bra nu :)

Hasse

Född 1965 längd ca 190 cm och vikt mellan 96-100 kg
Abladerad 2 gånger och friskförklarad i september -09. Nu har det dock börjat visa sig igen det retliga flimret. Ska avvakta ett tag till sen blir det dags för kontakt med läkaren igen för eventuell tredje ablation. Kör en helt alkoholfri period för tillfället och nu har det hållit sig borta, inte längre :( Nu är det dags att dra ner på kaffet sakta men säkert till noll. Ny telefontid med läkaren imorgon 16/2 -10 för att se hur vi ska gå vidare.

Medicin för tillfället, INGEN

Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000