Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Till Dig som fått förmaksflimmer för första gången
 Utskriven ur kardiologin
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Kristina

Sweden
243 inlägg

Postat - 2010/03/07 :  17:04:43  Visa profil  Svara med citat
Jag har nu fått brev från ÖL på kardiologen att man tycker att mina prover (2 st) ser så bra ut att jag blivit utskriven därifrån utan återbesök med samtal om hur jag egentligen mår.Jag har fått gjort ultraljud hjärta plus ett dygns EKG och därmed är utredningen klar.Jag ska också på arbets-EKG men har skjutit på det pga att jag haft en längre infektion och ätit antibiotika i tre veckor och är ändå inte fisk,det är bihålorna som krånglar.

Nu ska uppföljningen skötas av endera på mindre sjukhus eller primärvården.Vem som är ansvarig vet jag inte än.Men vem är då ansvarig för waran-ordinationen och utskrivningen av waran som jag fortfarande ska äta`?

Sen kan jag tala om att jag knappt varit ute i vinter pga att jag får svårt med andningen i kyla. Så¨var det också¨idag när jag gick ut en stund.

Jag har fått en lägre hjärtverksamhet än på många år med avbrott för hjärtarytmier då och då,men är fortfarande oerhört trött så jag undrar om det beror på Bisoprololet eller på stress eller bådadera plus övervikt.Men jag är lika trött som när hjärtat gick i 170/min

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Ändrad av - Kristina den 2010/03/13 00:13:00

Kristina

Sweden
243 inlägg

Postat - 2010/03/13 :  00:11:04  Visa profil  Svara med citat
Nu har jag varit på vårdcentralen som undrar vem som nu har ansvar för min hjärtsjukvård.Eftersom jag inte vet det kunde jag inget svara.

De hade i alla fall inte fått några papper ifrån kardiologen. Märkligt också att kardiologen inte väntar åtminstone ett år med tanke på det fladder och flimmer jag fick närförsommaren och sommaren kom med värme förra året som utlöste flimmer/fladder och vårs på hjärtIVA.
Och inte minst efter att jag under 13 år dessförinnan stått utan hjärtsjukvård för att jag inte var "botbar" trots att jag sommaren 2008 kom in med akut hjärtsvikt.Jag tycker att det verkar lite "hafsigt"

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
243 inlägg

Postat - 2010/04/01 :  15:51:02  Visa profil  Svara med citat
Jag har fått en tid på närmaste medicinmottaging i april och inför det har man tagit alat ,asat,LD och elstatis samt kreatinin och lite till.Dock står det ingenting om att det är en hjärtkontroll utan en vanlig allmänkontroll

Kristina
------------------------

Ändrad av - Kristina den 2010/04/01 15:51:34
Gå till toppen av sidan

uffe1

Sweden
503 inlägg

Postat - 2010/04/14 :  22:19:20  Visa profil  Besök uffe1's hemsida  Svara med citat
Hej Kristina.

Sök dig till en privat kardiologiklinik. Det gjorde jag och har aldrig blivit så väl mottagen och förstådd som då.
Ska man göra reklam så är det www.globenheart.se i Stockholm.

____________________________________________________________________________________

Född -62, ca 2 m lång, 130 kg, Parsoxysmal flimrare sedan 2002 ungefär. Debuterade förmodligen tidigare utan att jag visste vad det var. F.d. tyngdlyftare och tävlande i "strongman tävlingar" Har under -09 haft attacker ofta, upphör efter några timmar med "ansträngningsmetoden". Triggers Alkohol och magbesvär. 2 x 100 mg Tambocor och 3 x 60 mg Cardizem f.n.
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
2628 inlägg

Postat - 2010/04/15 :  00:24:19  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Kristina

Nu har jag varit på vårdcentralen som undrar vem som nu har ansvar för min hjärtsjukvård.Eftersom jag inte vet det kunde jag inget svara.

Ja, inte har Du tur med vården

Beträffande utskrivning av Waran. Kontakta den som senast skrev ut och red ut frågan. Finns ingen annan identifierbar så får han / hon fortsätta tills han / hon kan berätta för Dig vem som nu gäller.

Har Du privat hjärtläkare i Din närhet så kan Du förstås söka till sådan i den mån Du har råd. Tyvärr är det ingen generell garanti för att det blir bättre. Jag hade jätteotur och fick seriös hjälp först i den offentliga vården.

Men Globen - som uffe skriver om - har berömts av många medlemmar. Jag tror mig minnas (kan ha fel) att vår kära Maria (som nyss gick bort) blev nöjd patient där efter rekommendation här i forumet.

Fortsätt kriga, Kristina! Någon gång skall väl ändå alla bitar falla på rätt plats.

Håkan

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag i samband med extrem kolhydratbantning (i ketos) några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar). Dessa besvär försvann efter cirka tre veckor och med perspektiv på det hela tror jag att problemen hade med sommarhettan att göra.

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000