Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Mediciner
 Kinidin, Quinidine
 Enbart av historiskt intresse
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2007/01/23 :  02:44:23  Visa profil  Svara med citat
I Sverige används inte Kinidin idag. All godkänd registering tycks ha upphört så sent som 2006-12-31. Dels har bättre mediciner tillkommit, dels upptäckte man medicinens proarytmiska egenskaper, d v s medicinen har i sig en benägenhet att skapa flimmer. Och det ju inte riktigt meningen

Håkan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2007/10/04 :  13:53:18  Visa profil  Svara med citat
Jag läste nyligen en artikel om en läkare som klagade över att Kinidin dragits in eftersom det hjälpt honom hålla sitt flimmer stången under en herrans massa år. Vi får väl hoppas att han hittar något bra nätapotek att förse sig ifrån.

Jag drar mig också till minnes Deke Slayton som var medlem av det första gänget på 7 amerikanska astronauter. Det blev under en massa år ingen färd för honom p g a förmaksflimmer. Men efter att ha lagt om sin livsföring och knaprat Kinidin i ansenliga mängder försvann flimret. Senare fick han sin chans på en av Apollo-färderna, dock ej till månen.

Håkan

----------------------------------------------------------------------------------------
Gillar Du forumet? Gör en insats som tar två minuter. Se: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=447
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2007/10/04 :  18:49:40  Visa profil  Svara med citat
Hittade artikeln jag avsåg. Läkaren ifråga är professor Lars Werkö.

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=7550

Håkan
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000