| Författare |
Ämne |
|
|
Kristina

Sweden
242 inlägg |
Postat - 2010/06/26 : 18:18:07
|
Jag har suttit i 30 minuter nu vilande med en puls på 120 sl minut när jag rör mej går den förståss fortare. Nu undrar jag den dummaste frågan av alla.Hur känner man skillnad på förmaksfladder och "vanliga" hjärtrusningar.Hjärtat går i sinus med en del hopp här och där.
Jag har tagit min kvällsmedicin och ordinerat vätskedrivande får vi se om det går över.Gör det inte det får jag nog bege mej till sjukhuset.
PS lite senare Jag har nu ringt akuten och ska åka dit om hjärtproblemen inte ger sej och jag mår dåligt.Ska inte gå hemma med denna fart. Det sades också att man inte kan skilja de olika hjärtarytmierna åt annat än genom EKG.Tur att jag äter waran ifall dom behöver elkonvertera! Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.
Jag är donator naturligtvis! |
Ändrad av - Kristina den 2010/06/26 21:13:26 |
|
|
Kristina

Sweden
242 inlägg |
Postat - 2010/06/26 : 21:09:32
|
Efter att ha hållit på i över tre timmar har det gett sej med hjälp av den förtidigt tagna kvällsdosen Bisoprolol Skönt att slippa sjukhusresa! Det är den första riktiga attacken jag har haft sen jag hade fladdret och flimret och svikten av det förra sommaren.Jag tror fortfarande på värmen som utlösande faktor
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.
Jag är donator naturligtvis!
|
Ändrad av - Kristina den 2010/06/26 21:15:52 |
 |
|
|
Kristina

Sweden
242 inlägg |
Postat - 2010/08/07 : 22:22:54
|
Men jag undrar fortfarande hur jag kan skilja emellan en snabb hjärtklappingsattack och ett flimmer? Går det att göra?
Kristina ------------------------ Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård. Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM. Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.
Jag är donator naturligtvis!
|
 |
|
| |
Ämne |
|