Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Utlösande faktorer
 Hur tål ni värmen?
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Kristina

Sweden
242 inlägg

Postat - 2010/07/15 :  00:18:31  Visa profil  Svara med citat
Undrar jag som sitter med ett hjärta som slår om från en tre-0 rytm till 8-0 rytm och sen till ff.
Vi har ju haft frukansvärt varmt i hela landet här har det varit mellan 28-lite över 33 gradet i åtminsrone tre veckor och mitt hjärta blir mer och mer oroligt.Jag duschar kallt,äter min medicin undviker värme så gott det går.
Hur går det för er? Klöarar ni värmen?

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Ändrad av - Kristina den 2010/07/15 11:52:13

Elisabeth

Sweden
29 inlägg

Postat - 2010/07/15 :  18:12:33  Visa profil  Svara med citat
Tråkigt att höra. Jag njuter av värmen men tål däremot inte solen. Blir bränd och får klåda även om jag bara är ute och går en timma och har solskyddsfaktor 20. Det är förstås Cordarone som är boven. Nåväl, det är lättare att gömma sig för solen än från värmen.
Jag lider med dig.
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 .
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg digoxin 25 mg , Waran
Gå till toppen av sidan

Gunnar

Sweden
269 inlägg

Postat - 2010/07/15 :  20:32:30  Visa profil  Besök Gunnar's hemsida  Svara med citat
Vilket skäl anger din läkare för att du skall ta digoxin?

Obs! Ändringar i medicinering diskuteras alltid med en läkare. Jag är inte läkare.
Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
29 inlägg

Postat - 2010/07/16 :  18:31:10  Visa profil  Svara med citat
Hej Gunnar!
Man "tror" att Digoxin i samband med Cordarone "kan" hålla mitt "besvärliga" hjärta i sinus.
Hälsningar
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 .
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg digoxin 25 mg , Waran
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000