Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Mediciner
 Waran
 Waran livet ut
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Kristina

Sweden
242 inlägg

Postat - 2010/07/16 :  17:43:27  Visa profil  Svara med citat
Jag har nu fått besked att jag sannolikt kommer att få äta Waran livet ut eftersom jag har andra arytmier och dessutom har blodpropp i släkten.Morfar dog av en när jag var 1½ år gammal.Mamma fick en propp när hon var 74.Mormor däremot levde frisk tills hon var 95 och dog av hög ålder så lite har väl risken "tunnats ut"
Trombyl sägs inte vara tillräckligt för mej.

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug och Väntar på ev PM.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Kristina

Sweden
242 inlägg

Postat - 2010/07/27 :  16:35:36  Visa profil  Svara med citat
NU är jag konfunderad! Jag hade för 3½ vecka sen ett INR-värde på 1.6 eller 1.7 och fick dosen höjd till 19.5 tablett per vecka,och INR-värdet har på det stuckit upp till 2.7.Nu är jag ordinerad samma dos i fyra veckor och jag är rädd att värdet blir alldeles för högt!

Kristina
------------------------
Inappropriated sinus node tachycardia,(IST) op 91 för AV-nod ÅK-tacky,och har nu fått FF som ledde till intensivvård.
Äter Bisoprolol 5 mg, Burinex 1 mg,och Waran i varierande dos eftersom värdet är instabilt och Omeprazol i förebyggande syfte för att inte få magsår av Waranet
Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Gå till toppen av sidan

margithe

60 inlägg

Postat - 2010/07/29 :  13:13:03  Visa profil  Svara med citat
Hej Kristina!
Har inte Ak avdelningen en telefontid dit du kan ringa och fråga hur dom ser på det? Du skulle också kunna gå och ta ett nytt värde och inte vänta till den dag som är planerad för dig. Det gör jag när jag blir orolig.
Jag har varit och tagit ett nytt PKvärde idag (INR) fast jag inte förväntas göra det förrän 9 augusti. Anledningen till att jag gick redan idag var att jag ju är satt på den nya medicinen Multaq, så jag tyckte det var läge.

Min egen erfarenhet är dock, i varje fall där jag bor, att de är väldigt duktiga och ansvarstagande och knappast skulle riskera att ta risker.
De har ju översikt över lång tid hur mönstret ser utför varje individ.
Men som sagt, visst kan du gå och ta ett nytt prov på eget bevåg.

Det är slitsamt att behöva vara orolig.
Men du har kanske redan gjort det, det var ju ett tag sedan du gjorde ditt inlägg här.
Allt gott
Margithe
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
242 inlägg

Postat - 2010/07/30 :  11:35:10  Visa profil  Svara med citat
Ja jag får gå och ta PK-prov när jag själv bestämmer så sköterskan.Det gör jag oavsett vad eftersom jag lätt får blåmärken som det är nu

Kristina
------------------------

Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000