Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Till Dig som fått förmaksflimmer för första gången
 Helt normal puls, ändå flimmer?
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Henke1975

Sweden
8 inlägg

Postat - 2010/07/21 :  10:24:26  Visa profil  Svara med citat
Hej igen

Bubblar av frågor o försöker dela upp dem något :)

Jag får ibland korta, ca 2 sek långa, flimmer/fladder/ryckningar i lung/hjärttrakten. Jag utreds just nu o ska göra event rec. Undrar dock om man kan ha flimmer trots helt regelbunden o lugn fin puls (ca 60 slag/minut)?

Får nämligen för mig att jag ibland får sådana ryckningar fast ottroligt svagt. Pulsen är dock helt o hållet normal.när jag tar pulsen.

pelargon

Sweden
430 inlägg

Postat - 2010/07/21 :  12:35:35  Visa profil  Svara med citat
Hej Henke,

Jag är ingen kardiolog och har inte svaren på dina frågor men jag kan resonera lite så får du ta resonemanget för vad det är.

Definitionen för förmaksflimmer involverar om jag minns rätt någonting med oregelbunden hjärtrytm. Har du jämn och fin puls kan du alltså inte ha någon form av pågående arytmi, just när du har jämn och fin puls. Men det är inte lätt att ta pulsen alla gånger, det kan ta en stund innan man hittar igen den så kanske har du någon oregelbundenhet som hinner försvinna innan du tar pulsen?

gissar

Pelargon

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000