Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Officiella riktlinjer
 Sjukskrivning
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Gunnar

Sweden
434 inlägg

Postat - 2010/11/02 :  20:59:42  Visa profil  Besök Gunnar's hemsida  Svara med citat
I denna era av stor förvirring inom området sjukskrivning etc, kan det vara bra att veta Socialstyrelsens inställning vad gäller förmaksflimmer och sjukskrivning.

http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/hjartrytmrubbningarformaksflim

Obs! Ändringar i medicinering diskuteras alltid med en läkare. Jag är inte läkare.

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2012/03/19 :  17:53:27  Visa profil  Svara med citat
Mycket intressant! Jag blev faktiskt positivt överraskad eftersom riktlinjerna faktiskt medger att förmaksflimmer varierar från patient till patient och över tiden. Underbart om man tar flimret på allvar hos oss som har svåra symptom!

Tack för länken, Gunnar!

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, bara en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 200 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Cordaronet har havererat min sköldkörtel som nu vräker ut hormon. Jag provar medicin mot det. Om det inte fungerar måste jag operera bort min sköldkörtel och ta medicin (Levaxin) hela återstående livet.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000