Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Maze (Cox-Maze)
 Nervös inför Maze operationen
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2010/12/29 :  13:50:08  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
På måndag skall jag på kranskärlsröntgen och om ett par veckor skall jag träffa en kardiolog på Sahlgrenska för att få veta om alla provtagningar o undersökningar visar att jag är en "bra" patient för Maze.
Det får vi hoppas, jag har laddat för detta i ett par år.
Tack mina vänner för era skildringar, jag tror inte att jag hade vågat ta steget utan er.
Elisabeth
Ps. En banal fråga, hur lång tid tar det innan man kan åka bil med bilbälte?

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 . Hjärtat har ändrat form så klaffen läcker lite.
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg, Waran, Enalapril 20 mg, Digoxin (igen...) Remitterad till Sahlgrenska för Mazeoperation

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2011/01/01 :  23:53:35  Visa profil  Svara med citat
Vill önska dig lycka till med mezeoperationen. Det är snart två år sedan jag blev opererad och jag har inte haft ett flimmer sedan dess, underbart!
Det tar tre månader för bröstbenet att återfå full styrka och under den tiden skall man var försiktig med tunga lyft etc. Några begränsningar när det gäller bilåkning fick jag inte men däremot rekommenderades jag att inte köra bil under de första veckorna p.g.a. att häftiga rattrörelser kunde belasta bröstbenet.

Än en gång lycka till, har du frågor eller funderingar kring Mazen så hör av dig här forumet, vi är ju flera här som blivit opererade!

Kroniskt FF sedan 2005. Mazeopererad 4 maj 2009. Nu flimmerfri.
Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2011/01/02 :  14:35:32  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
Tack!
Underbart att höra att du mår bra!
God fortsättning på det Nya Året!
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 . Hjärtat har ändrat form så klaffen läcker lite.
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg, Waran, Enalapril 20 mg, Digoxin (igen...) Remitterad till Sahlgrenska för Mazeoperation
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000