Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Alternativa behandlingar
 Jag blir bra av Blutsaft! Blir du? Flimmer / VES
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

flimmer_emma

Sweden
10 inlägg

Postat - 2011/02/10 :  15:08:14  Visa profil  Besök flimmer_emma's hemsida  Svara med citat
Är det någon här inne som provat naturläkemedlet Blutsaft och blivit bättre?

Jag har lyckats hålla undan mitt flimmer i ca 1 år nu och mina frekventa Ventrikulära ExtraSlag (VES) är nu få sedan jag började med Blutsaft, jag tar det regelbundet, flera gånger i månaden, gör jag uppehåll kommer det en massa hjärthopp och krångel.

Jag funderar på om det är själva växterna / växten som är bra för hjärtat, alltså inte vitaminerna eller hur jag ska förklara det, det innehåller ju så mycket konstiga saker som rötter, alger, brännässla och örter och massa olika växter.

I övrigt har jag inget hjärtfel enligt ultraljud och inga nedsatta ämnen i kroppen innan jag startade med Blutsaften.

Emma
alias: flimmer_emma

Ändrad av - flimmer_emma den 2011/02/10 15:31:38

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2011/02/10 :  18:04:14  Visa profil  Svara med citat
Hej Emma
De flesta av oss som har FF går på Waran. Då gäller det att vara extra försiktig med intag av naturmedel eller andra piller. De kan påverka Waranet negativt.

....................................................................................................................................................
Fred..född 38 ..paroxismalt flimmer patient sedan 2001.....3 elkonverteringar...15 stycken FF-anfall bara under 2008.... 5 mg Emconcor och endast vid behov 100 mg Tambocor. Fick ablation den 9. september 2009.. anfallen är lindrigare nu, Ny ablation i juni 2010 Först efter 6 månader försvann en klar förbättring . Den evtl. 3e ablationen flyttades nu till en obestämnd framtid.
Gå till toppen av sidan

jessica

Sweden
10 inlägg

Postat - 2011/08/06 :  17:46:39  Visa profil  Svara med citat
kanontips från Flimmer-emma tycker jag, även om det inte innefattar mig och andra med waran. Vissa kan ju ha bra nytta av detta.

Jessica
Gå till toppen av sidan

Isabell

Sweden
41 inlägg

Postat - 2011/11/30 :  20:10:44  Visa profil  Svara med citat
Jag ska absolut prova!
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2012/03/09 :  06:23:17  Visa profil  Svara med citat
Vanliga mediciner måste gå igenom enorma tester för att säkerställa att medicinen är effektiv för sitt ändamål och ofarlig (viktigt, inte minst för oss med hjärtåkommor). Naturläkemedel genomgår inte sådana tester. Deras försäljning bygger inte på effektivitet utan på marknadsföring.

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, bara en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 200 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Cordaronet har havererat min sköldkörtel som nmu vräker ut hormon. Jag provar medicin mot det. Om det inte fungerar måste jag operera bort min sköldkörtel och ta medicin (Levaxin) hela återstående livet.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000