Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Maze (Cox-Maze)
 Operationen inställd
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2011/02/10 :  21:05:07  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
Hej!
I onsdags var det då "äntligen" dags att checka in På Sahlgrenska. Dagen gick åt till att träffa kirurgen, sjukgymnasten, narkosläkaren och sjuksköterskorna. De var helt underbara och min rädsla inför operationen blev mindre och mindre allt eftersom timmarna gick. När jag berättade att jag var orolig för min son som var i det närmaste otröstlig så sa sköterskan "Ring honom! Han kan komma hit och sova i en säng bredvid dig".
Helt fantastiskt!!!
Lite orolig började jag bli när jag hörde 2 personer prata om att deras operationer hade blivit inställda förra veckan, den ena skulle få "tredje gången gillt" på torsdagen.
Jaha..I morse så sa sköterskan att det var osäkert om min operation skulle bli av eller inte, Den var satt till kl.11.30.
Klockan 11.30 pip, så kom de in och meddelade att operationen var inställd pgr av att det var fullt på Thorax IVA och att jag skulle få en ny tid vecka 11.
Först blev jag arg, sedan ledsen och nu känner jag mig bara tom.
Det var en overklig känsla att komma hem, det kändes som om jag drömde.
Visst är det galet att de har så få sängplatser på TIVA att man låter ett helt team på 7-8 personer göra, förmodar jag, ingenting under de 4-5 timmar som operationen skulle ha tagit?

Det är bara att bita ihop och försöka ta nya tag.
Det är i alla fall skönt att vara hemma hos sonen.
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 . Hjärtat har ändrat form så klaffen läcker lite.
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg, Waran, Enalapril 20 mg, Digoxin (igen...) Remitterad till Sahlgrenska för Mazeoperation

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2011/02/10 :  23:05:00  Visa profil  Svara med citat
Vilket antiklimax!!
En så stor operation behöver man ju ladda upp mentalt inför, förstår om du känner dig helt tom nu!
Och vilket resursslöseri!

Hoppas det blir av i vecka 11.

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2011/02/25 :  09:58:33  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
Ny operationstid 15 mars.
Tänk på mig.
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 . Hjärtat har ändrat form så klaffen läcker lite.
Kallas " Terapiresistent "men ordinerad Cordarone 200 mg, Seloken 200 mg, Waran, Enalapril 20 mg, Digoxin (igen...) Remitterad till Sahlgrenska för Mazeoperation
Gå till toppen av sidan

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2011/02/25 :  10:54:07  Visa profil  Svara med citat
11 mars - det är snart!
Håller tummarna!

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2011/03/29 :  21:01:06  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
Hej alla vänner!
Nu är jag hemma efter 14 tuffa dagar på sjukhus.
Operationen gick bra men det blev lite bökigt efteråt.
Jag återkommer med detaljer.
Tack för att ni tänker på mig.
Elisabeth

Gå till toppen av sidan

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2011/03/29 :  21:07:49  Visa profil  Svara med citat
Välkommen åter!!!
Skönt att höra ifrån dig, tråkigt med "bökigt efteråt".

Sköt om dig!
Gå till toppen av sidan

cikada

Sweden
40 inlägg

Postat - 2011/03/30 :  10:46:29  Visa profil  Svara med citat
Härligt att höra att du är "på benen" igen. Jag vet att man är ganska "mör" efteråt men det blir bara bättre nu. Spännande att få höra mer senare!

Kroniskt FF sedan 2005. Mazeopererad 4 maj 2009. Nu flimmerfri.
Gå till toppen av sidan

swebos

Sweden
32 inlägg

Postat - 2011/04/01 :  21:22:54  Visa profil  Besök swebos's hemsida  Svara med citat
Kämpa på Elisabeth, livet ligger framför dig och väntar.
För mig tog det några månader efter MAZE:n med dubbelslag och konstiga rytmer innan allt föll på plats. Nu är livet härligt flimmerfritt och utan begränsningar.
Börje

<hr style="color:#000000; height:0;" size="1">[size=1]Flimmrare sedan mer än 10 år. Har provat Sotalol, Durbis och Cordarone utan resultat. Är 60+ och MAZE-opererad aug-07. Är nu flimmerfri med sinusrytm. Tar 10 mg Enalapril
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000