Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Elkonvertering
 förmaksflimmer
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

annhu4

Sweden
7 inlägg

Postat - 2011/03/09 :  15:58:09  Visa profil  Svara med citat
Har haft förmaksflimmer sedan 2008 men till en början lite då och då och inte så långa perioder kanske 2-3 timmar men under den senaste tiden fått varje dag och långa perioder just nu har jag haft det i ca 4 dyng och inget hjälperjag tar i dag Waran förståss och Bisolproll 5mgx2 det är allt som görs är sjukskriven för tillfället för jag orkar inte jobba blir trött och andfådd tänkte bara höra om det är någon som har haft samma problem som jag och vad som har gjorts av detta,får ingen hjälp och mitt liv är intew ett liv längre/ann-christin

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2011/03/09 :  17:12:46  Visa profil  Svara med citat
Ann-Christin ge inte upp....det finns hjälp, men tyvärr så har många läkare en tendens att dra det hela på långbänk....
Har du varit på sjukhus eller bara på någon vårdcentral ?
Jag har varit på sjukhuset i Malmö där man testade olika medicineringar. När detta inte hjälpte så blev det 2 ablationer i Linköping. Har blivit betydligt bättre efter dessa. Köerna är tyvärr långa för ablation i sverige. Men du har rätt att söka vård i andra länder.
Läs lite inläggen här på denna förträffliga förmaksflimmersida.
Här finns goda råd.

....................................................................................................................................................
Fred..född 38 ..paroxismalt flimmer patient sedan 2001.....3 elkonverteringar...många FF anfall....tålde ej Tambocor. Fick första ablation den 9. eptember 2009. Anfallen blev lindrigare efter det. Ny ablation i juni 2010. Först efter 6 månader försvann de flesta arytmier. En klar förbättring . Den evtl. 3e ablationen flyttades till en obestämnd framtid. Nu nedtrappning av Emconcor från 5 till 2,5 mg. Tar ännu Waran.
Gå till toppen av sidan

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2011/03/09 :  20:17:03  Visa profil  Svara med citat
Hej Ann-Christin,

Jag sekunderar det Fred redan har skrivit: det finns behandling! Mirakelkurer saknas tyvärr och köerna är som sagt långa till den behandling som är bäst i dagsläget (ablation) men det finns många mediciner att fördriva väntan med. Uppsök en hjärtläkare (kardiolog), nöj dig inte med vårdcentraler (där kunskapen om flimmer och behandlingsmetoder är blandad). Be att få prova någon annan medicin, det finns många att välja mellan. En del funkar för vissa patienter, andra för andra och för en del funkar inget. Men gå inte hemma med en medicin som inte funkar för dig!

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000