Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Mediciner
 Cordarone
 Takykardi
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

sven

Sweden
10 inlägg

Postat - 2011/04/27 :  09:10:11  Visa profil  Svara med citat
Jag skrev för ett litet tag sedan och beskrev mina besvär, tackar för alla svar!
Skall nu läggas in för ny utredning då inget tycks hjälpa, mot de attacker av flimmer i höger hjärtkammare, med kraftig trötthet som följd. Kommer s.k. ablation att bli aktuellt? Hur går det till?
Jag har under den tid som gått, (2 månader) fått prova en ny medicin Sotalol Mylan 80mg, kan inte märka någon förbättring med denna.
Innan den hade jag Cordarone som tyvärr gav mig allergiska besvär var tvungen att avbryta den.
Besvären kommer attackvisa med ett par normala dagar i mellan, när attacken kommer så kommer den som en blixt från klar himmel, känner att jag inte kan upprätthålla mitt arbete längre. Någon som känner igen denna beskrivning, och kanske delge sina erfarenheter? Och om det har funnits något som hjälpt?
Börjar bli ganska desperat då jag känner att jag inte riktigt förstår vad som händer, samt att läkarna inte har tid att riktigt förklara vad som gäller eller vilka alternativ som jag har, de beskriver mina besvär väldigt tekniskt, men inte vad det egentligen kan komma att innebära för mig, ex mumlande svarade läkaren -"kanske du aldrig kan arbeta mer" (är 58år)
Och därefter, -"hur tror du Försäkringskassan kommer att acceptera det här?" Hur skall jag veta!!!
Hjälp, vad händer kring mig, arbetat sedan jag var 14 år, nästan aldrig sjuk tidigare.

Sven

pelargon

Sweden
736 inlägg

Postat - 2011/04/27 :  10:52:41  Visa profil  Svara med citat
Hej Sven!

Verkligen tråkigt höra om dina besvär men bra att du ska läggas in på ytterligare utredning. Jag hade besvär med hjärtrustning som härstammade från just höger kammare, (utflödesdelen, det finns en term, RVOT, right ventrikel outflow tachycardia - med reservation för stavningen). Jag har abladerats mot detta, se länk nedan i min signatur.

Hoppas att de provar ablation, det fungerade väldigt bra för mig.

Pelargon

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan

sven

Sweden
10 inlägg

Postat - 2011/04/28 :  00:33:05  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av pelargon

Hej Sven!

Verkligen tråkigt höra om dina besvär men bra att du ska läggas in på ytterligare utredning. Jag hade besvär med hjärtrustning som härstammade från just höger kammare, (utflödesdelen, det finns en term, RVOT, right ventrikel outflow tachycardia - med reservation för stavningen). Jag har abladerats mot detta, se länk nedan i min signatur.

Hoppas att de provar ablation, det fungerade väldigt bra för mig.

Pelargon

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.

Sven
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000