Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Maze (Cox-Maze)
 yrsel
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

freydis

Sweden
4 inlägg

Postat - 2011/08/07 :  10:53:38  Visa profil  Svara med citat
Är ny på detta forum, kan tro jag blev glad när jag hittade hit,kände mig ganska så ensam och allena med mina funderingar och frågor omkring* Flimmret* och nu undrar jag om yrsel kan kopplas till förmaksflimmer, jag tar också Levaxin 25 mikrog + Waran: Jag började med pillrena i april d.å. Jag har också tatt elkonventering med resultat status quo. Enda en fundring på om flimmret kan återgå till normalt hjärtslag av sig själv ? eller

ie

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2011/08/07 :  15:40:25  Visa profil  Svara med citat
Hej,

Du är så välkommen hit, här finns många i samma sits.

Jag har inte örnkoll på frågan om yrsel. För min del var yrsel (svimning) det symptom som gjorde mig uppmärksam på att jag hade något problem och sökte läkare. Nu hade jag en annan typ av arytmi än förmaksflimmer.

Tar du någon betablockerare? De kan sänka puls och blodtryck så mycket att man blir alldeles yr.

En flimmerkarriär inleds ofta med attacker av flimmer som kommer och går (och alltså kan gå över helt av sig självt, eller med krystning/nysning/hostning/sit-ups). Tyvärr brukar flimmerkarriären senare avancera till långvariga attacker som inte går över. Då är det också svårare att bli av med det.

Vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.
Gå till toppen av sidan

Hasse

Sweden
315 inlägg

Postat - 2011/08/07 :  16:56:12  Visa profil  Besök Hasse's hemsida  Svara med citat
flimmret i sig bör väl kunna orsaka yrsel då blodet inte cirkulerar för fullt vid flimmer, eller tänker jag fel??

Hasse

Född 1965 längd ca 190 cm och vikt mellan 96-100 kg
Abladerad 3 gånger, senast 2010-06-02. Har provat många mediciner innan och mellan ablationerna. För tillfället flimmerfri men hade under tidiga morgonen efter ablationen ett par rusningar på hjärtat som ledde till att jag blev insatt på Metoprolol.

Medicin för tillfället, ingen :)

Gå till toppen av sidan

Elisabeth

Sweden
146 inlägg

Postat - 2011/08/10 :  04:50:42  Visa profil  Besök Elisabeth's hemsida  Svara med citat
Hej!
När jag haft flimmer i ett par dagar in i "flimmerepisoderna" blev jag sängliggande pgr av yrsel o kraftlöshet.
Hjärtat jobbar oekonomiskt när det flimrar och muskler o annat får för lite syre. Mitt blodtryck sjönk också betydligt.
Jag hoppas att du får bukt på ditt flimmer!
Elisabeth

Haft flimmerattacker i 20 år. Prövat alla möjliga kombinationer av Seloken, Tambocor, Durbis retard, Digoxin, Cordarone mfl. Elkonverterad > 40ggr . De sista åren utan resultat. Abladerad 2008, 2009 och 2010 . Hjärtat har ändrat form så klaffen läcker lite.
Mazeop. på Sahlgrenska 15/3-11
Sotalol 1 x 20 mg
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000