Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Alternativa behandlingar
 Medicinsk yoga hjälper mot paroxysmalt förmaksflim
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

vivira

6 inlägg

Postat - 2011/10/09 :  14:40:05  Visa profil  Besök vivira's hemsida  Svara med citat
Hej!
Jag vill bara berätta om medicinsk yoga som har visat sig kunna påverka paroxysmalt förmaksflimmer, i en utländsk studie minskade attackerna med 45%. Jag är medicinsk yoga instruktör med inriktning mot hjärta och har själv sett väldigt intressanta reultat på förmaksflimmer med hjälp av medicinsk yoga. Det handlar om att djupandas på ett speciellt sätt och slappna av när attacken kommer.
Jag har kurser i medicinsk yoga på måndagar, hör gärna av er om ni är intresserade eller gå in på min hemsida reheart.se
MVH Christina Walldin

vivira

6 inlägg

Postat - 2011/10/10 :  20:54:48  Visa profil  Besök vivira's hemsida  Svara med citat
Hej! Glömde skriva att mitt telefonnummer är 0735-392558
Mail christina.walldin@reheart.se
MVH Christina Walldin
Gå till toppen av sidan

flodgrod

Sweden
280 inlägg

Postat - 2011/10/28 :  09:17:45  Visa profil  Svara med citat
Det låter fantastiskt om det funkar. Inget verkar bita på mitt ff. Hoppas på en Mazeoperation som verkar vara mycket effektiv.

Född -65: Paroxysmalt flimmer sedan 1987-11. Gjort tre lungvensisoleringar 2005-08, 2007-09 och 2010-03. TIA 2002-07.
Medicinering: Durbis Retard, Bisoprolol, Simvastatin, Allopurinol och Waran. Har ca 25 års erfarenhet av konditionsträning och FF. Är under utredning för Mazeoperation.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2011/10/28 :  14:05:21  Visa profil  Svara med citat
vivira, du ursäktar ?

Men jag måste hälsa på flodgrod, "long time no hear".

Jag ser först nu våra paralleller.
OK, jag är "lite" äldre. Men annars:
Jag begick min paroxysmala flimmerpremiär 1987-03, gjort en lungvensisolering (framgångsrik !) 2008-06 och hade en TIA 2004-08.
Medicinerings-tävlingen leder du dock.
Det är fasen att tre lungvensisos inte funkat för dig !
Håller tummar för Mazen !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin
Donator !
Gå till toppen av sidan

flodgrod

Sweden
280 inlägg

Postat - 2011/10/30 :  22:59:57  Visa profil  Svara med citat
Hej Peter,
Ja det var ett tag sen. Jag var flimmerfri ett bra tag och då blev det liksom inte av att göra några inlägg på forumet (var dock inne ibland och kikade runt lite). Men sen när eländet börjar om känns det mer aktuellt att skriva här. Får väl se om jag slutar skriva efter mazen om den nu blir av. Då kanske jag är botad.

Född -65: Paroxysmalt flimmer sedan 1987-11. Gjort tre lungvensisoleringar 2005-08, 2007-09 och 2010-03. TIA 2002-07.
Medicinering: Durbis Retard, Bisoprolol, Simvastatin, Allopurinol och Waran. Har ca 25 års erfarenhet av konditionsträning och FF. Är under utredning för Mazeoperation.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000