Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Medicinering
 Biverkningar av Bisoprolol
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2012/06/26 :  21:51:03  Visa profil  Svara med citat
Jag har ju ätit den medicin nu i tre fyra år det är den enda jag tål,men har nu fått gå upp i dos till emellan 11.25 och 12.5 mg/dag.Jag har fårr en oerhört trög mage så mycket att jag mår illa.

För 1½ år sen fick jag gå ner i dos från 5 mg till 1.25 pga för lågt BLTR och vikten rasade med över ett kilo i veckan.Orsaken är väl att betablockerare förlångsamma alla ej viljamässiga funktioner på glatt muskulatur så det förlångsammar matsmältningens förlopp,och magtarmsystemet hinner därmed ta upp mer av det som gör att man går upp i vikt.Så när jag fick det började jag gå upp i vikt och när dosen sen minskade och matsmältningen gick med normal hastighet praktiskt taget rasade kilona av mej

Med ökad dos som jag nu har är jag så trött att jag bara vill sova.Jag läste på FASS att en vanlig biverkning var och är utmattning.Jag får väl dra mej fram tills ablationen.När den är gjord hoppas jag slippa den här medicinen.

Däremot tror jag inte att jag slipper Waranet då både morfar och mamma fick propp.Morfar dog 55 år gammal och mamma blev sjuk när hon var 75 år efter ett liv utan knappt en förkylning.......Antar att benägenhet för propp är till viss del ärftlig

Kristina
------------------------
FF FFL och extraslag op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009
Nytt ff 12 mars 2011 akut elkonvertering. samt 2012 elkonv 7 samt 12 juni
Äter Bisoprolol 10 mg/dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 2,samt Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2012/06/27 :  15:28:42  Visa profil  Svara med citat
Kristina,

Fundering från en lekman. Det borde finnas en massa medel (och kanske livsmedel) man kan ta för att hålla igång magen (eller rättare sagt tarmen). Något Du funderat på?

När jag skulle göra koloskopi fick jag ta något pulver i hästmängder blandat i 4 liter vatten över några timmar. Minns att det stod på förpackningen att i lägre dos kunde det användas för att "hålla igång" tarmarna.

Jo, gener styr nog mycket. I min släkt på min mors sida har det varit hjärnblödning som gällt. Det gör att jag har stor respekt för Waran, INR-värden etc. Fast tack och lov har jag inte knaprat Waran de senaste 7 åren.

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, bara en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 200 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Cordaronet havererade min sköldkörtel vilket ledde till hypertyroidism och förlamande trötthet, men det gick att häva med tiamazol, i alla fall än så länge. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000