Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Elkonvertering
 Sov gott
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2006/07/29 :  23:51:11  Visa profil  Svara med citat
Jag har varit inne för elkonvertering många gånger. Speciellt minns jag en narkosläkare som kallade sig doktor John Blund. Och det kan man ju förstå. Det brukar i mitt fall ta mellan 15 och 20 sekunder (jag räknar!) innan jag somnar.

Dessbättre har absolut alla elkonverteringar varit lyckade i mitt fall. Det är underbart att vakna upp och märka att hjärtat inte rusar längre!

Om man står inför sin första elkonvertering kan tanken kännas skrämmande. Hur skall det gå? Gör det ont, under eller efter behandlingen? Och vem har inte sett folk få elchocker i TV-filmer, så att hela kroppen skakar. Kort och koncist råd: glöm allt det där. För patienten med förmaksflimmer är en elkonvertering en alltigenom positiv och odramatisk upplevelse. Det gör inte ont, man sover gott. Möjligen vaknar man lite för snabbt, inom kanske 5 minuter. För vem vill inte sova ut ... :)

Tommy

Sweden
27 inlägg

Postat - 2006/09/20 :  00:16:18  Visa profil  Svara med citat

Mina konverteringar har också gått mycket, mycket bra, allihop. En gång så vaknade jag dock, på IVA, precis när de drog för gardinen för min granne och gav henne konvertering. Jag såg hennes fötter...

Jag är glad att det inte var före min första konvertering för då hade jag nog blivit lite skrämd.

Den värsta följden av en konvertering jag själv har upplevt är små brännmärken på bröstet som kliat efteråt. Men det kan nog mycket väl vara irritation från klistret på "padsen" också.

I övrigt håller jag med fullkomligt. Det finns ingenting att vara orolig för när de söver ned en. Elkonverteringen är en välsignelse och ron i kroppen när man vaknar upp är helt fantastiskt underbar.
Gå till toppen av sidan

Patrik

Sweden
457 inlägg

Postat - 2006/11/14 :  00:53:38  Visa profil  Svara med citat
Jag har el-konverterats en gång och det var en märklig upplevelse. INTE otrevlig utan märklig. För det första var jag ju duktigt trött på flimret och ville ju bara bli av med det. Man rullade in mig på salen, gav mig en injektion så att jag skulle somna. Sekunden efter skulle jag kommentera något doktorn sa och hörde min egen röst flyta bort...sekunderna efter (trodde jag ja) hörde jag mig själv säga med släpig stämma: "syster, jag måste få mer för jag har inte somnat än". Varpå systern skrattade och utbrast: "seså, du har redan blivit konverterad och nu slår hjärtat så jämnt och fint!". Snacka om att somna fort och jag hade sovit i dryga 5 minuter!

/Patrik
Gå till toppen av sidan

pohdl24

Sweden
1 inlägg

Postat - 2009/12/27 :  22:16:58  Visa profil  Svara med citat
JAG HAR VARIT IN OCH ELKONVERTERAT 4 GÅNGER. FÖRSTA OCH SISTA GÅNGEN VAR EN HEMSK UPPLEVELSE, ATT VAKNA AV ATT NÅGON LANDAR PÅ BRÖSTKORGEN FRÅN 3 METER. SISTA GÅNGEN SLET JAG SÖNDER AXELN AV MUSKELANSPÄNNINGEN, JAG LIDER AV DET ÄN IDAG.
Ska ni göra det, ett råd, gör det men se till att ni sövs ordentligt, jag ska stämma narkosläkaren från sista gången, han tittade inte ens i mina papper hur det varit förut.

Nu kan jag inte göra någonting utan smärtor i axeln
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000