Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Minnesvärt
 Ros eller ris
 Ros:därefter lite ris: Romeo Samo Ayou KSS Skövde
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/02/05 :  20:04:48  Visa profil  Svara med citat
En professionell duktig läkare som också tar sej tid att förklara, lyssna på,svara på frågor och som vet vad han talar om och vad han gör.Han gör det på ett sätt som känns tryggt och motiverande.

Kommer man på förberedande besök för att som jag bli abladerad så sätter han sej ner i lugn och ro och ger och tar emot information. Han uppmuntrar och skulle man fråga när han är på väg att gå för att besöket känns färdigt,så stannar han och svarar på ens frågor. Ingen stress.Man får skriftlig info med sej hem och man får ringa till mottagningen om man har frågor,.Den tid som är avsatt för besöket får man helt och hållet "för sej själv"

När jag var och skulle göra min fladderablation som avbröts för att jag inte hade fladder,gav han först info om varför han avbröt ablationen då och där, och sen kom han dagen efter innan jag skrevs ut och förklarade läget samt motiverade till och gav något att se fram emot. Stack inte heller under stolen med att det kan behövas mer än ett ingrepp för att få bukt med flimret

Han är tycker jag värd en ros för både sitt bemötande och sin skicklighet och noggrannhet i arbetet med flimmer fladder och arytmier hos arytimypatienter

Har har också gått en extra utbildning utomlands i ablationsteknik (Kanada) i 2 år och tog ner hela sitt team dit för att få dem "ihoparbetade" och utbildade under den sista sommaren..........

Kristina
------------------------
Flimmer som utläser faldder och extraslag.Pp 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012
Äter Bisoprolol 10 mg/dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 3,samt Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!

Ändrad av - Kristina den 2014/05/21 15:57:37

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2013/04/09 :  19:34:35  Visa profil  Svara med citat
Vad bra det känns att läsa sådana här inlägg. Även om det hunnit få några månader på halsen.

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 300 mg Pradaxa per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Perfekt blodtryck och blodsocker (med medicinering).

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/04/11 :  02:30:21  Visa profil  Svara med citat
Ja jag är så mycket gladare att jag till slut fick en skicklig hjärtläkare efter allt hån och alla de insinuationer jag fick utstå ifrån den läkarkåren och FK att mina hjärtproblem berodde på vår sociala situation och "nerverna".
Diagnoser jag fick som var fel,ointresse och trist bemötande tidigare.

Den dan jag ska in igen vet jag att jag kan vara fullkomligt trygg han har sitt team han har sin kunskap och sitt ödmjuka sätt att lyssna och möta sina patienter han förklarar och vet att det är viktigt att man får veta vad som händer.........och han har humor inte minst.Och under ablationen får jag sova

Kristina
------------------------
Flimmer som utläser faldder och extraslag.Pp 91 för AV-nod ÅK-tacky,.

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2013/04/11 :  05:36:22  Visa profil  Svara med citat
Hoppas det snart blir ablation, Kristina!

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 300 mg Pradaxa per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Perfekt blodtryck och blodsocker (med medicinering).

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/06/15 :  20:03:35  Visa profil  Svara med citat
Hittills inget besked alls
Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser faldder och extraslag.Pp 91 för AV-nod ÅK-tacky,.

Ändrad av - Kristina den 2013/06/15 20:04:40
Gå till toppen av sidan

Decathlete

Sweden
12 inlägg

Postat - 2013/08/26 :  08:27:11  Visa profil  Svara med citat
Romeo - han ska ett helt fång med rosor och dela det med hela sitt fantastiskt trevliga team som stod ut med mig, en patologiskt nyfiken patient :)
jag gjorde en kryo vilket de hade börjat med dagen innan och han var otroligt noggrann och avbröt frysningar när han inte var 100%ligt nöjd. Före och efter op hade vi bra samtal - handslaget första gången gjorde mig tveksam men det tog inte många minuter att ändra uppfattning.
Jag hade fått Romeo rekommenderad av en vän som abladerats på olika ställen och han påstod att Romeo var den som var en av de skickligaste på att hitta just rätt ställe att bränna på och isolera venerna för gott. Det finns ju ingen officiell statistik, tyvärr!
Har du som bor i Västra Götaland möjlighet att välja så välj Skövde och Romeo!

Flimmerfria hälsningar från Ulf

Man f. 61, ff sedan 2006 - ablation planerad till v. 34 2013
Gå till toppen av sidan

Pererik

Sweden
83 inlägg

Postat - 2013/11/08 :  17:20:56  Visa profil  Svara med citat
Står på kö till Romeo. 3 månaders kö.

Man ska inte ropa hej innan men gått över ån efter vatten
men...
Konstaterat ff och abladerad inom ett år är nästan för bra för att vara sant när man sett era historier här.

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/11/08 :  17:27:15  Visa profil  Svara med citat
Lycka till Du kommer dit före mej.Berätta gärna hur det går så jag får lite info...........

Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser fladder SVT och extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Äter Bisoprolol 12.5 mg/ dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 3, samt Comfora enl läkarordnation.

Gå till toppen av sidan

Pejoh71

Sweden
2 inlägg

Postat - 2013/12/18 :  03:18:41  Visa profil  Svara med citat
Har nu gått exakt en vecka sedan min ablation i Skövde.
Allt ska ha gått bra. Visst, det är ömt men det kan man leva med.
Där och då händer allt snabbt före op. vilket är bra, då hinner man inte fundera så mycket. Också mycket tacksam för att slippa vara vaken under operationen.
Efteråt är man rätt sliten och snurrig. Mycket spänningar som släpper.
Mycket oro när man ska lämna tryggheten på sjukhuset och ge sig iväg hem.
Ser fram emot att höra andras erfarenheter här.
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/12/18 :  22:18:43  Visa profil  Svara med citat
Behövde Du göra TEE och gick det bra!? Det är väl nästan det jag tycker verkar mest obehagligt. Tror att du har bra erfarenheter av teamet? Tack för Ditt svar

Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser fladder SVT och extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Äter Bisoprolol 12.5 mg/ dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 3, samt Comfora enl läkarordnation.

Ändrad av - Kristina den 2013/12/21 15:59:01
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/05/08 :  16:31:31  Visa profil  Svara med citat
Idag är jag inte så oreservat imponerad av denne läkare som när jag var där sist helt enkelt ansåg att mitt mående inte var viktigt utan "jag" (och vår d-läkare) hade fel i att kroppen kan reagera med stark trötthet när 32 års arytmier tar slut och kroppen måste lära sej funka på ett annat vis.

Jag skulle vara fullt alert "några dagar efter ablationen". Jajaja läkare är människor,men ska man behöva vara "tacksam" för att de gör sitt jobb?

Det handlar mer om bemötande av mej som abladerad patient.

Tyckte också att mina kvarvarande arytmier liksom inte var något att bry sej om. Jag själv upplever dem besvärande ihop med att jag måste fortsätta med min hjärtmedicin

Jag ingen anledning att mena att han inte är en bra abladör,men kanske inte så bra när det gäller att "ta" det faktum att man som patient inte mår så bra som han tänkt sej

Kristina
------------------------
har haft flimmer som utlöst fladder SVT + extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har juli 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-0108,elkonv 2 ggr därefter
Äter Bisoprolol 2.5 mgx2 / dag+ 2½ mg extra vb mg Waran enligt ord.

Har prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller mycket biverkningar.

Ändrad av - Kristina den 2014/05/08 19:31:09
Gå till toppen av sidan

Hasse

Sweden
315 inlägg

Postat - 2014/05/09 :  12:48:17  Visa profil  Besök Hasse's hemsida  Svara med citat
Hur man själv mår efter ablationen är ju minst lika viktigt som att ablationen blir lyckad. De kvarvarande arytmierna är väl inte bara att ignorera, eller har jag fel? Han bör nog lära sig att lyssna på sina patienter mer.

Hasse

Född 1965 längd ca 190 cm och vikt mellan 88-90 kg
Abladerad 3 gånger, senast 2010-06-02. Har provat många mediciner innan och mellan ablationerna. Har åter börjat flimra och väntar på tid till läkaren. Fredag 27/1 ska jag få på ett långtids-EKG. EKG-et visade inget flimmer under 3 dygn, däremot ett par episoder med ett flertal extraslag. Ingen åtgärd tilssvidare.

Medicin för tillfället, ingen.

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/05/11 :  00:01:46  Visa profil  Svara med citat
Absolut.det är À och O För mej är det logiskt att kroppen reagerar på stora förändringar efter så många år. Trots att jag har 5- 7 1/2 mg hjärtmedicin kvar är hjärtat inte lungt. Slutar jag med den , jag försökte halvera morgondosen en dag och grundrytmen stack i vila upp till nästan 100 sl / min
Jag har korta Svt och VES och det möljar. Inte farligt kanske men jobbigt. Och jobbigt att inte bli trodd

Kristina
------------------------
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-0108,elkonv 2 ggr därefter
Äter Bisoprolol 2.5 mgx2 / dag+ 2½ mg extra vb mg Waran enligt ord

Har prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller mycket biverkningar.

Ändrad av - Kristina den 2014/05/13 15:31:18
Gå till toppen av sidan

Inger Cardell

2 inlägg

Postat - 2015/11/14 :  18:12:47  Visa profil  Svara med citat
[:) jag är hemma efter ablation i skövde av romeo i förrgår
VAR INTE RÄDD DET ÄR MITT RÅD
kan inte vara annat än nöjd allt fungerade på kss dessutom hänsyn till min smärtskräck även katetern i handleden fördes in när jag var sövd
Rosor till alla på 32an
Gå till toppen av sidan

Inger Cardell

2 inlägg

Postat - 2015/11/14 :  18:19:33  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Inger Cardell

[:) jag är hemma efter ablation i skövde av romeo i förrgår
VAR INTE RÄDD DET ÄR MITT RÅD
kan inte vara annat än nöjd allt fungerade på kss dessutom hänsyn till min smärtskräck även katetern i handleden fördes in när jag var sövd
Rosor till alla på 32an

tillägg flimmer sen 2013 sen i somras oftare o 2 månader ca 2 ggr i veckan varade 12 till 36 timmar m 180 - 75 puls upp ned
nu hoppas jag slippa men om fler abla så är rädslan borta!!!
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2015/11/18 :  08:46:15  Visa profil  Svara med citat
Inger!

Härligt! Grattis!

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt fram till 2013 då jag började få en massa fladder och flimmer. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 2 st Equilis per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år! Och sköldkörteln tog ingen permanent skada.

Sedan 2013 avlöser fladder och flimmer varandra. I och med annan samtidig sjukdom har jag tappat kraften för att ånyo ta tag i mina hjärtbesvär. Men tack vare att pulsen sällan överstiger 130 och ibland går ner emot 80 så är arrytmierna inte lika plågsamma som förr när jag ofta hade upp emot 180 i puls. Men visst hade jag hoppats på en något mindre eländig pensionärstillvaro.

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2016/10/10 :  15:30:33  Visa profil  Svara med citat
Ännu mer besviken på bemötandet. Är lite väl självberömmande och exkluderar vad jag säger...

Duktig ja,men teamet är också viktigt..och att förkorta ens sjukdomshistoria med tio år..för att "kunna hitta en egen förklaringsram" (som inte stämmer med verkligheten) nä

Kristina
------------------------
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-01-08,elkonv flera ggr därefter. Haft Fladder. Fladderablation gjord i aug -14
Äter Bisoprolol 2.5 + 2.5 mg / dag+ 5 mg extra vb Waran enligt ord

Har kvar X-slag som kommer var dag
Lider av utmattningsyndrom

Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000