Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Symptom
 Puls
 Hög puls vid enstaka tillfällen efter ablation
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

karlolov

Sweden
3 inlägg

Postat - 2013/03/30 :  19:07:28  Visa profil  Svara med citat
Jag är mycket vältränad och fick arytmi för drygt ett år sedan. Har gjort två ablationer. En för fladder och en för både flimmer och fladder. Efter den senast ablationen (både flimmer och fladder) får jag ibland hög puls, alltid vid träning. Cirka 140 i puls, men det verkar vara sinus då jag inte alls blir trött. Märker bara på pulsklockan. Före ablationen blev jag helt utslagen och hade en vilopuls på cirka 80 slag per minut, vi lätt ansträngning 120-180 varierande puls. Numera 140 i både arbete och vila. Går över efter en minut till en gång sex timmar. Någon som upplevt någe liknande?

Violina

Sweden
116 inlägg

Postat - 2013/03/31 :  06:19:07  Visa profil  Svara med citat
Hur länge sen var det du gjorde den senaste ablationen?
Jag har nyligen gått igenom en ablation och får ibland hög puls utan träning men så långt jag kan känna verkar det inte vara kopplat till flimmer.

Diagnos förmaksflimmrer -09 p.g.a. sjuk sinusknuta. Pacemaker juli -10. Gått på tambocor och sotalol, försöker nu med multaq men det verkar inte bita på flimret. Går också på Waran sedan juni -12
Ablation den 13/3 -13
Gå till toppen av sidan

karlolov

Sweden
3 inlägg

Postat - 2013/03/31 :  09:53:37  Visa profil  Svara med citat
Tack för svaret! Lycka till med din ablation!
Den senaste ablationen var för exakt fem månader sedan. Hög puls har jag fått ganska många gånger sedan dess, men det är en helt annan känsla än det var innan ablationen. Nu blir det ingen skillnad på orken, verkar vara sinus, tidigar orkade jag knappt ta mig till toaletten. Nu märks det bara på pulsmätaren. Har även märkt att jag har mycket varierande puls vid liten ansträngning (under 100 i puls). Kan variera mellan 70 och 100 slag vid samma belastning. Jag vet att det kan vara orytmiskt en lång tid men hoppas att det snart stabiliserar sig. Vilopulsen har stigit, men även den varierar mycket. Ibland 36 ibland 45-50. Tidigare hade jag en vilopuls på cirka 30, har idrottat på elitnivå så jag har alltid haft låg vilopuls.
Gå till toppen av sidan

Violina

Sweden
116 inlägg

Postat - 2013/04/01 :  07:43:49  Visa profil  Svara med citat
Positivt att du orkar bättre nu i alla fall. Men vi har så olika situationer så det är inte lätt för mig att kommentera. Träning kan jag bara stava till Hoppas någon som är mer lik dig kan svara.
Verkar lite snålt med responsen på det här stället.

Men att pulsen varierar känner jag igen och pulsfrekvensen är inte alltid logisk i förhållande till om man är i vila eller i aktivitet.

Diagnos förmaksflimmrer -09 p.g.a. sjuk sinusknuta. Pacemaker juli -10. Gått på tambocor och sotalol, försöker nu med multaq men det verkar inte bita på flimret. Går också på Waran sedan juni -12
Ablation den 13/3 -13
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000