Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Mediciner
 Pradaxa
 Motmedel på väg
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2013/04/09 :  06:05:37  Visa profil  Svara med citat
Företaget Boehringer Ingelheim håller på att utveckla ett motmedel mot Pradaxa och resultaten hittills är mycket lovande. Det är en mycket välkommen nyhet för oss Pradaxa-användare.

Om man får en stor blödning så är användning av blodförtunnare en komplikation. Är man svårt skadad kan komplikationen givetvis vara livsfarlig.

Tar man Waran så kan läkare använda K-vitamin för att neutralisera Waranets effekt, även om det inte är en ögonblicklig lösning utan tar många timmar.

I nuläget har man inget motmedel mot Pradaxa varför man är hänvisad till dialys och andra filtermetoder.

Om ett motmedel lanseras så blir Pradaxa vida överlägset Waran vad gäller effekt och säkerhet.

Det är viktigt att alltid informera anhöriga, reskamrater, läkare och tandläkare att man tar Waran, Pradaxa, Xarelto och liknande antikoagulantia. I ett akut läge kan livet hänga på att behandlande läkare får den informationen.

Man brukar få en bricka om man tar Waran eller Pradaxa. Bär alltid den runt halsen. Den rätta brickan! Kasta Waran-brickan om Du byter till Pradaxa så att Du aldrig tar fel bricka.

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 220 mg Pradaxa per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Perfekt blodtryck och blodsocker (med medicinering).

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2016/10/10 :  10:55:09  Visa profil  Svara med citat
2014 lanserades Praxbind, ett motmedel mot Pradaxa. Det ger Pradaxa en oerhörd fördel på marknaden. Boehringer Ingelheim har betalat runt 5 miljarder kronor i skadestånd till patienter som råkat ut för farliga blödningar som inte kunnat hävad p g a brist på motmedel.

Flimrare sedan 1990-talet. Ablationer 2004, 2005 och 2015. Tar fortfarande Eliquis blodförtunning samt betablockeraren Seloken. Kommer väl att fasas ut framöver om allt går vägen.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

eroten

Australia
247 inlägg

Postat - 2016/10/11 :  02:49:10  Visa profil  Svara med citat
ABSOLUT!
Det är fantastiskt, eller hur?
Framgången finns.
eva

07.02.05 första episoden av FF, el.konv., Paroxysmal. 2x40 mg Sotalol, Aspirin, 0.5 mg Lexapro. Symptomfri tills 8 juni 2009 - andra konv. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 2.2.2011, 3.e elkonvert. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 15.8.12, 4 elkonverteringen. Meds.enl.tid. En till gång nyligen, juli 2013. Kom till sjukhus, inte mitt vanliga, var så skraj att jag självkonvertera för första gången någonsin!
Sen dess blev det en lång paus, 2,5 år, och efter en total hip replacement 06-15 fick jag akut AF, och ytterligare en gång igen nu senast i mars! Sen mars ytterligare 3 DCR konverteringar! Ändrad meds, nu 80mg morg och kväll Sotalol!
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000