Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Hur påverkar förmaksflimret Ditt vardagsliv?
 Vorhofflimmern ...
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

petergustaf

Germany
1390 inlägg

Postat - 2013/04/25 :  18:43:59  Visa profil  Svara med citat
...är FF på tyska.

I programmet "Visite" var i tisdags ett 10 minuters inslag om detta:
http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/visite/media/visite8407.html
Efter 07:50 !

Man behandlar också ablation och menar att en dylik har särskilt bra förutsättningar vid "paroxysmalt flimmer" !
Som min doktor menade. Och han hade rätt !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin (fegis !)
Donator !

Admin

Sweden
3161 inlägg

Postat - 2013/05/02 :  07:20:53  Visa profil  Svara med citat
Vorhofflimmern låter nästan poetiskt. Påminner om Vorpommern och gamla svensktider ...

Tycker det var ett bra inslag där man inte bagatelliserar förmaksflimmer. Och animationerna är suveräna!

Tydligen gör man i Tyskland regelmässigt matstrupsröntgen innan elkonvertering. I så fall en extra säkerhetsdetalj som saknas i Sverige (eller i alla fall saknades under min flimmerkarriär).

Tack, Peter!

Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 300 mg Pradaxa per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Perfekt blodtryck och blodsocker (med medicinering).

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1390 inlägg

Postat - 2013/05/05 :  15:10:59  Visa profil  Svara med citat
Jo tack själv !

Jag försökte tacka för berömmet om mitt bidrag lite mera diskret men mails till Admin@xn--***
kommer tillbaks efter två dagar med anmärkningen "retry timeout exceeded".
Är brevlådan din måhända full ?

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin (fegis !)
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000