Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Symptom
 Symptomfria över ett år
 inget FF på 1 år
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2013/05/10 :  11:56:40  Visa profil  Svara med citat
Har inte haft FF på precis 1 år ! ! ! !
Det krävdes 3 ablationer, men det lyckades till slut. Tack Linköping !
Har haft en mycket stressigt tid bakom mig p.g.a att man konstaterade tarmcancer hos mig, som fick opereras vid årsskifte. Det hela gick bra och utsikterna är goda, då ingen spridning av tumören kunde hittas.

Så inte ens denna enorma stress kunde framkalla ett nytt förmaksflimmer.

....................................................................................................................................................
Fred..född 38 ..paroxismalt flimmer patient sedan 2001.....3 elkonverteringar...många FF anfall....tålde ej Tambocor. Fick första ablation den 9. eptember 2009. Anfallen blev lindrigare efter det. Ny ablation i juni 2010. Först efter 6 månader försvann de flesta arytmier. En klar förbättring , men ännu ej hekt flimmerfi. Den 3e ablationer skedde i maj 2012 i Linköping. Ser mycket lovande ut. Inget flimmer än efter 4 månader. Efter 3 månader skulle efterkontrollen ske i Malmö.

Violina

Sweden
116 inlägg

Postat - 2013/05/10 :  13:04:08  Visa profil  Svara med citat
Fantastiskt - grattis

Diagnos förmaksflimmrer -09 p.g.a. sjuk sinusknuta. Pacemaker juli -10. Gått på tambocor och sotalol, försöker nu med multaq men det verkar inte bita på flimret. Går också på Waran sedan juni -12
Ablation den 13/3 -13
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2013/05/15 :  15:58:22  Visa profil  Svara med citat
Grattis vill jag säga!!!!!!

Kristina
------------------------
Flimmer som utläser faldder och extraslag.Pp 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012
Äter Bisoprolol 10 mg/dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 3,samt Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!
Gå till toppen av sidan

pippi

79 inlägg

Postat - 2013/05/28 :  19:26:07  Visa profil  Svara med citat
Underbart - grattis!!

Nu kan det bara gå uppåt och framåt!!

Pippi

Female född -65 med Paroxymalt flimmer sen 2005 och 5 konverterningar plus ett LONG QT Syndrome för säkerhets skull (får inte äta övriga arytmi-mediciner) Ablation jan 2012. Knaprar Seloken 150mg/dag och är utrustad med en Pacemaker.
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2013/05/30 :  06:02:08  Visa profil  Svara med citat
Fred: dubbelt grattis! Hoppas Du nu får njuta av god hälsa många år!

/ Håkan

Två ablationer 2004 - 2005. Därefter mycket bättre, mindre än en flimmerattack per år i genomsnitt. I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation.

Tar just nu 200 mg Seloken och 300 mg Pradaxa per dag plus lite annat för andra krämpor. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor.

Tog tidigare Cordarone som efter 7 år fick min sköldkörtel att spåra ur och vräka ut hormon. Gick att häva med 2 månaders medicinering med tiamazol. Ångrar trots allt inte Cordarone-användningen. Den gav mig livet tillbaka under 8 underbara år!

Perfekt blodtryck och blodsocker (med medicinering).

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2015/02/25 :  19:05:12  Visa profil  Svara med citat
Fortfarande inget nytt flimmer efter min 3e ablation i Linköping. :-) ibland några korta rusningar på några sekunder. Enl. hjärtläkaren extraslag. Mår utmärkt . Väntar på våren . Kan bara säga till alla flimmerpatienter " kämpa för att få en ablation" det är värt det. Skulle inte tveka en sekund om jag behövde en ablation till.

....................................................................................................................................................
Fred..född 38 ..paroxismalt flimmer patient sedan 2001.....3 elkonverteringar...många FF anfall....tålde ej Tambocor. Fick första ablation den 9. eptember 2009. Anfallen blev lindrigare efter det. Ny ablation i juni 2010. Först efter 6 månader försvann de flesta arytmier. En klar förbättring , men ännu ej hekt flimmerfi. Den 3e ablationer skedde i maj 2012 i Linköping. Ser mycket lovande ut. Inget flimmer än efter 12 månader.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1436 inlägg

Postat - 2015/02/28 :  09:13:12  Visa profil  Svara med citat
Fred !

Jag gratulerar !
Med ett sent men välment trefaldigt "Kölle Alaaf".

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2016/05/18 :  22:54:54  Visa profil  Svara med citat
Inget flimmer sen ablationen den 9. Maj 2012. Lite då och då kort snabba puls i några sekunder. Så härligt att slippa dessa flimmer attacker.

Fred..född 38 ..paroxismalt flimmer patient sedan 2001.....3 elkonverteringar...många FF anfall....tålde ej Tambocor. Fick första ablation den 9. eptember 2009. Anfallen blev lindrigare efter det. Ny ablation i juni 2010. Först efter 6 månader försvann de flesta arytmier. En klar förbättring , men ännu ej hekt flimmerfi. Den 3e ablationer skedde i maj 2012 i Linköping. Ser mycket lovande ut. Inget flimmer än efter 12 månader.
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/05/19 :  18:41:10  Visa profil  Svara med citat
Tack för informationen.
Härligt att höra!
I väntan på ablation,
Maja

Diagnostiserad med paroxysmalt flimmer 2006 (har flimrat längre dock) och läckage på klaffarna. Född 1955.Börjat Tambocor och Seloken 2013.
Gå till toppen av sidan

Fred

Sweden
157 inlägg

Postat - 2017/09/04 :  19:44:56  Visa profil  Svara med citat
Fortfarande flimmerfri !
Trots en jobbig tid med ändtarmscancer. Friskförklarades förra året. Så njuter av livet.
Ablationen förändrade mitt liv. Med flimmer och Waran hade det aldrig gått så bra med operationen,
Så ger inte upp när ni har flimmer. Var envis. Kämpa för att få en eller flera ablationer..

Gå till toppen av sidan

pelargon

Sweden
733 inlägg

Postat - 2017/09/05 :  09:47:53  Visa profil  Svara med citat
Skönt att höra Fred! Och precis som du säger, med Waran och flimmer hade du inte haft samma möjligheter till effektiv cancerbehandling. Tur att du fick ordning på flimret.

Önskar dig många flimmer- och cancerfria år framöver!.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000