Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Hur påverkar förmaksflimret Ditt vardagsliv?
 märker inget ....
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

englad

Sweden
7 inlägg

Postat - 2013/07/08 :  14:22:19  Visa profil  Svara med citat
När jag läser här på forumet verkar det som om alla har stenkoll på sitt flimmer. Alla - utom jag? Jag märker inget av att mitt hjärta flimrar utan när jag en gång i tiden säkte läkare så var det för att jag svullnade i kroppen och hade noll ork att tex gå uppför en trappa. Okunnig som jag var hade jag inte en tanke på att det kunde härröra från hjärtat!
Nu lever jag med mitt flimmer (och ett antal mediciner) och har inga besvär av flimret i sig .... är det ovanligt, att ha så dålig koll på sitt flimrande hjärta?

en glad

petergustaf

Germany
1393 inlägg

Postat - 2013/07/08 :  17:23:09  Visa profil  Svara med citat
en glad !

"är det ovanligt, att ha så dålig koll på sitt flimrande hjärta?"

Nej, det tror jag inte.
Vid mitt första flimmer bad jag en arbetskamrat kolla min kaotiska puls. "Fullt normalt !" fann han.
När jag då kollade hans puls så förstod jag varför han fann min puls "normal".
Han hade "hard-core" flimmer och märkte det inte ens.

Men att ha permanent flimmer är inte bra oavsett om du "har besvär av det" eller ej.
Har du prövat hela raddan antiflimmermediciner ?
Ablation ?

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin (fegis !)
Donator !
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
673 inlägg

Postat - 2013/07/09 :  21:26:04  Visa profil  Svara med citat
Nej säger jag också.När jag var hos min kardiolog senaste gången sa han "ja Du har ju ett flimmer" och beskrev hur det gick runt.Jag blev förvånad för jag kände inte av mitt flimmer just då.Men på kvällarna rumstrerade det och gör än så det där att Du inget känner betyder inte att Du inte behöver hjälp med det.Häng på bara och bråka för hjälpen

Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser fladder SVT och extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012
Äter Bisoprolol 12.5 mg/ dag mg Waran enligt ord
Orstanorm 5 mg x 3, samt Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!
Gå till toppen av sidan

englad

Sweden
7 inlägg

Postat - 2013/07/26 :  00:46:09  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av petergustaf

en glad !

"är det ovanligt, att ha så dålig koll på sitt flimrande hjärta?"

Nej, det tror jag inte.
Vid mitt första flimmer bad jag en arbetskamrat kolla min kaotiska puls. "Fullt normalt !" fann han.
När jag då kollade hans puls så förstod jag varför han fann min puls "normal".
Han hade "hard-core" flimmer och märkte det inte ens.

Men att ha permanent flimmer är inte bra oavsett om du "har besvär av det" eller ej.
Har du prövat hela raddan antiflimmermediciner ?
Ablation ?

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin (fegis !)
Donator !

Ablation har ingen pratat om, däremot har elkonvertering uteslutits (hade gått för länge före diagnosen) ... jag äter ett antal olika mediciner och efter flera ultraljud är jag utskriven från hjärtmottagningen på "det stora sjukhuset". Läkaren på vårdcetralen förnyar mina recept när det behövs... mäter Waranet själv med egen mätare, liksom blodtrycket/puls och blodsockret (är diabetiker också)

en glad
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000