Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Viktminskning
 5-2 metoden
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

pippi

79 inlägg

Postat - 2013/07/12 :  16:07:56  Visa profil  Svara med citat
Hej på er!

Är det någon här på forumet som provat denna mycket populära metod?

Tror/vet ni om den kan öka risk för flimmer eller annat otrevligt?

Pippi

Female född -65 med Paroxymalt flimmer sen 2005 och 5 konverterningar plus ett LONG QT Syndrome för säkerhets skull (får inte äta övriga arytmi-mediciner) Ablation jan 2012. Knaprar Seloken 150mg/dag och är utrustad med en Pacemaker.

Violina

Sweden
116 inlägg

Postat - 2013/07/12 :  17:35:00  Visa profil  Svara med citat
Jag undrar om inte kroppen och hjärtat mår bäst av en jämn rytm vad gäller måltider. Min mage gör det definitivt och krångel med magen kan också trigga flimmer
Man måst bäst om man äter så man inte är hungrig istället för att äta sig mätt. En sak som absolut har triggat flimmer för mig är när jag har ätit mig tungt mätt.

Diagnos förmaksflimmrer -09 p.g.a. sjuk sinusknuta. Pacemaker juli -10. Gått på tambocor och sotalol och multaq men det har inte bitit på flimret, även om multaq fungerade bäst. Går på Waran sedan juni -12
Ablation den 13/3 -13
Gå till toppen av sidan

pippi

79 inlägg

Postat - 2013/07/13 :  16:59:00  Visa profil  Svara med citat
Håller definitivt med om att en proppmätt mage kan trigga flimret. Men om man inte kör den hårdaste varianten m 2 dgr/v utan mat men istället 1 dag/v med lite mat?!

Jag vet inte jag - blev bara så meddragen i den allmänna förtjusningen för denna metod!!

Om någon fler har info, erfarenhet eller bara åsikter så skulle jag gärna vilja höra det:-)

Take care

Pippi

Female född -65 med Paroxymalt flimmer sen 2005 och 5 konverterningar plus ett LONG QT Syndrome för säkerhets skull (får inte äta övriga arytmi-mediciner) Ablation jan 2012. Knaprar Seloken 150mg/dag och är utrustad med en Pacemaker.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000