Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Kateterablation
 Just blivit satt på väntelistan till ablation
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Nästa sida
Författare Ämne
Sida: av 2

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2013/11/30 :  09:36:11  Visa profil  Svara med citat
Hej,
Jag kommer att kallas till Karolinska under Januari för en undersökning + eventuell ablation.

Vad skall jag tänka på innan operationen? Jag förstår att man ligger still ganska länge, kan man ligga och lyssna på en bok?

Jag är 45 år och har haft totalt 6 anfall över 10 år. De 3 senaste inom 3 månader. Den senaste gången åkte jag faktiskt in till akuten direkt. Jag kom in med 196 i vilopuls (fladder).

Med tanke på vad jag hört om att det normalt är lång väntetid så kanske jag har haft tur som fick denna möjlighet så tidigt i livet eller?

Tacksam för alla tips o synpunkter..

Med vänlig hälsning Fredrik

Hasse

Sweden
315 inlägg

Postat - 2013/11/30 :  14:47:01  Visa profil  Besök Hasse's hemsida  Svara med citat
Hej Fredrik

Jag har under mina 3 ablationer haft med mig telefonen ( i flightläge) och lyssnat på musik. Så bok kan du sökert lyssna på om läkaren godkänner det, men man blir ganska lullig av smärtsillande och lugnande mediciner. Bok komer nog bättre till hands efter själva ablationen när du måste ligga still ett tag också så att ingånshålet ska gå igen. Den biten tyckte jag var det jobbigaste, men det är väl minnet efter den sista som sitter kvar. Då ville det inte sluta blöda förrens efter 4-5 timmar om jag kommer ihåg rätt.

Hasse

Född 1965 längd ca 190 cm och vikt mellan 88-90 kg
Abladerad 3 gånger, senast 2010-06-02. Har provat många mediciner innan och mellan ablationerna. Har åter börjat flimra och väntar på tid till läkaren. Fredag 27/1 ska jag få på ett långtids-EKG. EKG-et visade inget flimmer under 3 dygn, däremot ett par episoder med ett flertal extraslag. Ingen åtgärd tilssvidare.

Medicin för tillfället, ingen.

Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2013/12/02 :  08:12:45  Visa profil  Svara med citat
Finns det några risker?

Är det vanligt att man erbjuds ablation redan efter 6 flimmer/fladder?
(är min situation så allvarlig att de bedömer att ablation redan nu är nödvändigt)

Anledning till oro?
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2013/12/03 :  19:01:48  Visa profil  Svara med citat
Fredrik !

När jag abladerades påtalades ett antal risker, alla med sannolikhet under 1 %.
Jag frågade om någon risk hade blivit verklighet. Svar: "Nej, aldrig !"

Jag hade 142 flimmerepisoder under 21 år innan jag abladerades.
De kom som hos dig, oftare och oftare ! Och sedan ännu oftare !
Så att erbjudas ablation efter sex episoder är nog lite generöst.
Men säkert inget att oroas för.
Kanske man ser dig som ideal ablationskandidat med 100%iga chanser att allt blir bra ?

Det värsta med min ablation var: Träsmaken !
Jag hade ju diverse lugnande medel i mig och mina sex timmar i ryggläge upplevdes som betydligt kortare.
Jag kollade intresserat på diverse monitorer och tittade närvarande folk i ögonen. Ingen såg bekymrad ut !
Men som sagt: Träsmaken !

Allt blir bra !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretika + Statin (fegis !)
Donator !

Ändrad av - petergustaf den 2013/12/03 19:02:53
Gå till toppen av sidan

Violina

Sweden
116 inlägg

Postat - 2013/12/08 :  06:02:04  Visa profil  Svara med citat
Hade jag fått min ablation lite tidigare hade jag kanske kunnat hänga kvar i arbetslivet några år till..

Diagnos förmaksflimmrer -09 p.g.a. sjuk sinusknuta. Pacemaker juli -10. Gått på tambocor och sotalol och multaq men det har inte bitit på flimret, även om multaq fungerade bäst. Går på Waran sedan juni -12
Ablation den 13/3 -13
Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/01/24 :  05:48:50  Visa profil  Svara med citat
Så, då är jag nyss hemkommen från ablationen.
Dom tog bort 2 extra retledningsbanor och OP tof faktiskt ganska lång tid.
Jag har ganska ont i ljumsken, dom gick in på båda sidorna.
Är trött och har haft svårt att sova.
Skall försöka sova lite nu..

mvh Fredrik
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/01/24 :  16:24:12  Visa profil  Svara med citat
Ta det "piano" så går det bra.Min ablation gick det bra efter vad gäller ablationen och det som hörde till den. Lyft inte böj Dej inte framåt men det vet Du ju om. Hoppas nu att det lugnar sej. Lycka till

Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser fladder SVT och extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.Ablation 2014-0108,elkonv 11/1 -14
Äter Bisoprolol 10 mg/ dag mg Waran enligt ord
Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!
Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/01/24 :  22:33:29  Visa profil  Svara med citat
Hej Kristina,
jösses vilket blåmärke jag fått på höger sida..

Idag ringde dom och sa att dom tagit bort 2 retledningsbanor varav en var direkt farlig för mig. Jag frågade rakt ut om den kunde orsaka kammarflimmer och fick till svar "ja, men den är borta nu"

Hade jag inte erbjudits denna ablation kanske jag inte fått uppleva min egen 50 års dag :-O
Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/01/24 :  22:37:57  Visa profil  Svara med citat
Jag har förresten helt slutat med Seloken och har inga känningar alls av flimmer. Känns underbart så här långt.

Jag gjorde min undersökning/ablation på Huddinge och jag upplevde alla som enormt proffsiga.

Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/01/24 :  22:42:42  Visa profil  Svara med citat
Jo, en sak till.
Innan ablationen kunde man tydligt se på min EKG en sk delta våg (vilket indikerar extra retledningsbana).Till min stora förvåning var den helt borta efter ablationen.

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/01/25 :  14:16:49  Visa profil  Svara med citat
Vad glad jag blir för Din skull Fredrik! Och kanske var det den där farliga extra retledningsbanan som gjorde att Du fick tid så snabbt?
Nu håller jag tummarna och hoppas att Du är "lagad" ifrån detta

Kristina
------------------------
Flimmer som utlöser fladder SVT och extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har sommaren 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.Ablation 2014-0108,elkonv 11/1 -14
Äter Bisoprolol 10 mg/ dag mg Waran enligt ord
Comfora enl läkarordnation.
(Silika,mineraler,Omega3 och Behepan)

Har dessutom prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller för mycket biverkningar.

Gå till toppen av sidan

Vangelia

25 inlägg

Postat - 2014/04/02 :  19:51:20  Visa profil  Svara med citat
Precis nått sånt här hoppas jag skriva efter ablationen i mitten av maj :) att dom vet vad problemet är och att det är fixat :) kul iaf att det verkar gått så bra för dig Fredrik, precis som du så har allt gått väldigt snabbt här med , Lycka till nu!

Kvinna född dec 1970, 178 sm lång , 60 kg.
Flimmer i ca 10 års tid utan att veta att det var flimmer. 6 dec akuten puls 150-200 diagnos förmaksflimmer. Insatt på Multaq kort därefter, fungerade inte. Remiss för ablation skickad till Uppsala. Äter nu waran fram till ablation och ett par månader efter.
Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/06/24 :  00:36:11  Visa profil  Svara med citat
Hej,
Det har nu gått 6 månader sedan min ablation.
Mina symptom är helt borta. Inga flimmer, inte ens extraslag!
Jag tar sedan 3 månader tillbaka inga betablockerare.
Jag är superglad och mitt hjärta tickar som det skall även under träning.
Jösses, 12 års oro och förtvivlan är borta.
Jag har satt in pengar till hjärt & lung-fonden och kommer fortsätta att göra detta. Jag är så oerhört tacksam över svensk sjukvård som har givit mig ett nytt liv.
Får en tår i ögat när jag skriver detta.
Ni som fortfarande lider, undersök om möjlig ablation! Ni som funderar på en operation och blivit erbjuden - tveka inte.

Trevlig sommar, det tänker jag ha ;-)

Fredrik

Gå till toppen av sidan

Fredrik 45

8 inlägg

Postat - 2014/06/24 :  00:42:59  Visa profil  Svara med citat
Tillägg,
på läkares order gick jag på beta-blockerare 3 månader efter OP. Men jag har nu helt slutat med medicinering.

mvh Fredrik
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/06/24 :  17:05:08  Visa profil  Svara med citat
Så skönt att läsa.Då finns det fortfarande hopp.Trevligt för Dej också att slippa medicinen.Skönt att allt gick så bra!

Kristina
------------------------
har haft flimmer som utlöst fladder SVT + extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har juli 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-0108,elkonv 2 ggr därefter
Äter Bisoprolol 2.5 mgx2 / dag+ 2½ mg extra vb mg Waran enligt ord

Har prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller mycket biverkningar.

Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/03/09 :  15:58:05  Visa profil  Svara med citat
Hej,
Nu har jag då avancerat till avdelning Väntelista Till Ablation..
Efter en tung senhöst med elkonvertering (tredje året med tambocor/seloken) har jag aktivt sökt hjälp för att komma i kö till ablation.
Under tiden genomlevde jag en besvärlig tid då det var så kallt och jag inte kunde andas in uteluft utan att hjärtat började hoppa och flimra.Fick göra Holter som visade små flimmer speciellt vid fysisk ansträngning. Sedan kom jag till rätt kardiolog, en av landets bästa i fråga om rytmstörningar och ablationer, och han satte mej på väntelista direkt. Han sade att jag uppfyller alla kriterier..Nu är väntetiden ca 6 månader men kan kortas av bara jag påbörjar bloduttunnande medicin och "är redo" att komma"när det önskas.
Beslutet känns som en lättnad. Nu kan jag slappna av och sluta kämpa för mina rättigheter. Läkaren informerade också om riskerna med en ablation och jag tar dem eftersom jag läst här på forumet så mycket positivt om ablation och inte känner mej särskilt ängslig.
Jag tror också att när man kommer till ett visst skede med sina flimmer får man nog och är redo att ta risker. Hoppas på att få det utfört så fort som möjligt!
Hälsningar
Maja

Diagnostiserad med paroxysmalt flimmer 2006 (har flimrat längre dock) och läckage på klaffarna. Född 1955.Börjat Tambocor och Seloken 2013.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2016/03/09 :  16:38:20  Visa profil  Svara med citat
Maja !

Jag gratulerar i förväg ! För jag vet att allt blir bra.

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/03/09 :  22:18:55  Visa profil  Svara med citat
Peter!
Vad glad jag blev över dina rader om att allt blir bra!
Tack för uppmuntran och stöd.
Maja

Diagnostiserad med paroxysmalt flimmer 2006 (har flimrat längre dock) och läckage på klaffarna. Född 1955.Börjat Tambocor och Seloken 2013.
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/09/10 :  12:03:43  Visa profil  Svara med citat
Hej,
Här några rader om mej om min abladering.
För en vecka sedan blev jag abladerad av min mycket kunniga och en av landets bästa opererande kardiologer.
Operationen lyckades men tyvärr fick jag en stroke.
Det var en kateterabladering med lungvensisolering och enligt läkaren var operationen lyckad. Fick extra mycket smärtstillande och mådde alldeles fruktansvärt dåligt ett dygn efteråt med blödning från ena ljumsken. Och ett enormt illamående. Ingen förstod att det var en stroke.
Ett dygn efteråt märkte jag att högra handen var konstig. Kunde inte skriva mitt namn eller öppna en sax. Nya undersökningar och sjukhusvistelse.
Diagnos: Hjärninfarkt troligtvis under ingreppet. Så liten att den inte syntes på röntgen men tillräcklig för att kunna diagnostiseras.
Nu är jag sjukledig i två månader och har körförbud i 3 månader.
Åt Xarelto i en månad innan ingreppet med en paus på 2 dagar runt ingreppet och fick heparin i magskinnet dagen innan och på operationsdagen. Ändå hände detta.
Är nu givetvis ännu på blodförtunnande Xarelto, Tambocor och Seloken och nästa kontroll är Holter om tre månader.
Anklagar inte nån men råkade höra till dem (under 1%) som fick stroke som komplikation under abladering.
Nu är jag på rehabilitering för finmotoriken i högra handen (Jag skriver med pekfingret!) och blir säkert helt återställd. Fötter och armar fungerar så det kunde faktiskt ha gått mycket värre.
Har haft lite flimmerbörjan under veckan som gått men inget har brutit ut. Hoppas nu på att åtminstone abladeringen lyckades fullständigt :)
Ändå varnar jag ingen för abladeringen. Det är mera en rutinåtgärd vad jag förstod. Men nån måste ju finnas i statistiken.
Nu blev det jag!
Maja

Gå till toppen av sidan

eroten

Australia
247 inlägg

Postat - 2016/09/13 :  03:41:45  Visa profil  Svara med citat
ja, som du säger, statistiken säger ju att det händer sånt, upp till 1%, men att du skulle vara med om den statistiken tycker jag var väldigt ledsamt, fy 17!
Du låter förhoppfull, och det är ju så man-vi skall vara, alternativet är ej bra!
Jag har haft FF kanske lika länge som du, är lite äldre och till stor del har jag haft det hyfsat.
Mina FF kommer alltid om natten, måste alltid el.konverteras.
Min kardiolog har varnat mig för ablation, och denna procent med stroke händelser plus att det är bara 70% som blir "bra". Det betyder ju att 30 får kanske göra om det ett par ggr, etcetc.
Jag vet att jag är skrajsen till max. men att det hjälper ju inte heller att vara!
nog snackat.
Stå på dig och lycka till framförallt med din rehabilitering!
Eva

07.02.05 första episoden av FF, el.konv., Paroxysmal. 2x40 mg Sotalol, Aspirin, 0.5 mg Lexapro. Symptomfri tills 8 juni 2009 - andra konv. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 2.2.2011, 3.e elkonvert. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 15.8.12, 4 elkonverteringen. Meds.enl.tid. En till gång nyligen, juli 2013. Kom till sjukhus, inte mitt vanliga, var så skraj att jag självkonvertera för första gången någonsin!
Sen dess blev det en lång paus, 2,5 år, och efter en total hip replacement 06-15 fick jag akut AF, och ytterligare en gång igen nu senast i mars! Inte roligt.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2016/09/13 :  10:27:46  Visa profil  Svara med citat
Majander !

Jag instämmer till fullo i Evas "semifula ord".
Men att "varna för ablation" är väl lite väl pessimistiskt ?
Jag fick ju min ministroke efter flimmerepisod #60, alltså innan ablationen, och hade som symtom "dubbelt synfält".
Hade alltså allt i dubbel uppsättning. Men allt blev bra efter tre dagar.

Jag håller tummarna och är säker att det hjälper !

Peter

Donator !
Gå till toppen av sidan

mali

Sweden
13 inlägg

Postat - 2016/09/14 :  07:45:46  Visa profil  Svara med citat
Jag har genonfört tre ablationer och min åsikt har varit att man ju trots allt är på värdens bästa ställa om något komplikation skall uppstå. Vore ju värre att vara hemma utan någon övervakning och med en mini infarkt eller liten blödning någonstanns.
Risken i förhållande till vad man kan uppnå med ingreppet gör att det är värt det enligt mig, ingen anledning att avstå om man har problem med hjärat och bedömns kunna förbättras/avhjälpas med ablation

Man 44år. första Ablation Aug 2014, abladerad hö/vä 2015, abladerad 2016

Ändrad av - mali den 2016/09/14 07:52:49
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/09/14 :  11:39:48  Visa profil  Svara med citat
Min avsikt med att skriva om min abladering är absolut inte att avråda någon från att låta abladera sej. I mitt fall är jag mera intresserad av att veta hur det kunde hända. Har själv undrat om det kan ha med Xarelto (inte waran) att göra. Är de lika effektiva?
I mina papper står att embolin närmast orsakats av abladering/förmaksflimmer eftersom symtomen uppkom i samband med operationen.
Har allt förtroende för den opererande läkaren och kommer senare att diskutera med honom.
Ifall förmaksflimret nu upphör så var det värt alltsammans. Mina strokesymptom är lindriga och blir bättre med tiden men klart att det hade varit bättre utan :)
Jag håller också med om att strokerisken finns i alla fall om man flimrar och man är ju så utled på allt flimrande .
Förstår också dej Eva, tack för hälsningen. Har en bekant som inte heller kommer att låta abladera sej men i hans fall så har han inte haft det lika jobbigt som jag. Och Peter, jag minns att jag läste om din stroke innan abladeringen och är glad att din operation lyckades.
Det är mycket möjligt att min operation visar sej lyckad. Det ser vi om några månader. Och då är jag världens lyckligaste!
Säger som Peter: Utgår från att allt blir bra !

Maja

Gå till toppen av sidan

eroten

Australia
247 inlägg

Postat - 2016/09/15 :  08:00:04  Visa profil  Svara med citat
Hej Maja!
Jag har nog inte helt avsagt mig ablation, men väntar tills jag har gått igenom en rad diverse undersökningar av elektrophysiologen och lite hjärt stress-tests etc, och skulle det då visa att jag är en "bra kandidat" för ablation då först kan jag ta ett avgörande på allvar!
Va fint att höra att att stroke symptomen anses ej som alltför svåra, toppen, och som redan sagt, det var ju det bästa stället det kunde hända på!
För ett år sen, och 6 v efter en ny höft satts in, fick jag FF och togs in på akuten, där maskinen-operatören av elektro konverteringen gick fel och jag hamnade i hjärt stillestånd!Då var jag väl också på rätt ställe, men det skulle ju också egentligen inte ha hänt alls! Jag hade så många brutna och trasiga revben att det tog ytterligare 6 mån innan jag kände mig bra.
Sen dess är jag välkänd på Royal Melbourne Hospital !

Lycka till Maja!

07.02.05 första episoden av FF, el.konv., Paroxysmal. 2x40 mg Sotalol, Aspirin, 0.5 mg Lexapro. Symptomfri tills 8 juni 2009 - andra konv. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 2.2.2011, 3.e elkonvert. Meds.enl.tidigare. Symptomfri tills 15.8.12, 4 elkonverteringen. Meds.enl.tid. En till gång nyligen, juli 2013. Kom till sjukhus, inte mitt vanliga, var så skraj att jag självkonvertera för första gången någonsin!
Sen dess blev det en lång paus, 2,5 år, och efter en total hip replacement 06-15 fick jag akut AF, och ytterligare en gång igen nu senast i mars! Inte roligt.
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
75 inlägg

Postat - 2016/09/17 :  10:34:55  Visa profil  Svara med citat
Tack Eva,
Minns att jag läste om ditt hjärtstillestånd tidigare faktiskt. Skrämmande. Och att du elkonverterats några gånger. Risken för stroke finns ju då också. Jag har elkonverterats en gång och det var för snart ett år sedan. Utan att vara på blodförtunnande. Risken för stroke har ansetts liten för mej så därför var dessa veckor av blodförtunnande medicin egentligen tillfällig.
Det märkliga med min stroke var ju att jag faktiskt inte vet exakt när det hände.
Man antar att det var under abladeringen.
Men eftersom jag fick ligga extra länge på rygg efteråt pga att det direkt pulserade ut blod ur hålet i högra ljumsken så kunde jag inte själv kolla symtom på stroke.
Hade en starkt brännande känsla i skuldrorna,lite feber, och högre puls än vanligt och ett enormt illamående.
Att högra handens fingrar inte fungerade ordentligt märkte jag först när jag den andra dagen efter op skulle skriva mitt namn. Då var jag redan påväg hem. Trodde att det berodde på att jag legat på min högra hand så länge.
Så jag ringde själv till avdelningen hemifrån och blev uppmanad att komma till akuten. Där blev jag snabbt undersökt och diagnostiserad. Inget spår av infarkten på hjärnröntgen men kliniskt sett ett klart fall. Plus höga infektionsvärden, hosta...
På min fråga varför man på hjärtavdelningen efteråt inte fattade min stroke fick jag svaret att det inte brukar förekomma komplikationer efter abladering. Förutom blödning från ljumsken. Att det gäller en rutinoperation, senaste teknologi och skickliga läkare..

Skulle det ha funnits andra alternativ än abladering för mej? Jag tror inte det. Var så trött och slut under vår/sommar och vågade inte ens springa undan ett enormt åskväder som nalkades mej under min hundpromenad. Var säker på att jag hade fått flimmer..
I och med sjukledigheten har jag nu beslutat att gå i pension omedelbart så jag har nu möjlighet att ta det lugnt och rehabilitera mej.
Om några månader är jag klokare angående resultatet av abladeringen.
Har du Peter några men efter din ministroke?

Maja

Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2016/09/18 :  10:17:11  Visa profil  Svara med citat
Maja !

"Har du Peter några men efter din ministroke?"
Nej ! Inte vad jag vet !

Jag hade ju bara "dubbla synfält" som jag märkte när jag skulle på toa på natten och hade två att välja på.
"Ska jag ta det högra eller vänstra ?"
Skulle fråga hustrun när jag märkte att ochså hon fanns i dubbel uppsättning.
Så jag ringde "nödläkaren" som menade att jag skulle invänta morgonen och se.
På morgonen var allt oförändrat och hustrun körde mig till husläkaren. Som vidarebefodrade mig till sjukhuset.
Jag CTades här tre gånger och i tredje försöket hittade man något som KUNDE vara orsaken.
Det var först när jag läste papperna till husläkaren som jag insåg allvaret.
Men då var allt bra igen ...

Nej, det finns inga andra alternativ än ablation mot flimmer.
Tror jag ! Jag vet ingen som blivit botad av tabletter.
Grattis till "pensioneringen". Det är ett drömyrke !

Peter

Donator !
Gå till toppen av sidan
Sida: av 2 Ämne  
Nästa sida
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000