Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Diagnosproblematik
 Gränsdragning mot panikångest
 Extraslag och rusningar!
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Robs

Sweden
1 inlägg

Postat - 2014/09/21 :  15:34:29  Visa profil  Svara med citat
Hej har ätit stesolid i 5-6 år, 30mg om dagen. Supit rejällt i 2 år. nu har ja slutat Dricka helt och trappar ned stesoliden är just nu på 15mg.

Jag får ca 0-50 extraslag om dagen, oftast när ja suttit ner o ställer mig upp, eller går i trappor osv. Får rusningar säkert 100-200ggr per dag. Är livrädd och har under ett par års tid tagit massa ekg, 1 arbets ekg och ett ultraljud. Nu senast förklarade ja lite dåligt för läkaren att ja brukar få de just när ja ställer mig upp osv men dom har alltid sagt att de inte är någon fara, en gång blev ja inlagd 1 dag men dom ville inte säga varför.
Har även smärtor som kommer o går i bröstet o hjärtat.

Va ska ja göra??? Jag blir helt galen o tror jag ska dö varje dag! Kan de vara något??

petergustaf

Germany
1433 inlägg

Postat - 2014/09/24 :  18:15:13  Visa profil  Svara med citat
Robs !

50 Extraslag om dagen är inget problem.
Jag tror mig minnas att jag i min glans dagar hade storleksordningen 1000 under 24 timmar. Får kolla upp i mina gamla EKGn.
Att du får dem vid "plötslig ansträngning" är väl bara normalt ?
Dina upp till 200 rusningar per dag låter "lite värre".
Smärtor är inte heller något bra tecken.

Jag hade för tjugo år sedan liknande problem som du, kollade hjärtat så gott som hela tiden och kunde ofta förmoda att "det var nog mitt sista hjärtslag !"
Men det var det inte !
Jag tycker du ska skriva ner alla dina sorger på en lapp och arbeta av dem med en doktor.
Gå igenom varje fråga och nöj dig inte förrän du fått ett riktigt svar !

Jag tror INTE att du dör ! Men jag känner igen oron !!!

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
680 inlägg

Postat - 2014/09/26 :  15:28:31  Visa profil  Svara med citat
Normala mängder extraslag kan ligga på 2000 eller mer per dygn utan att det är något konstigt fick jag veta när jag hade så många och det var ett år sen.
Ångest och ängslan och rädsla ökar mängden av extraslag så kanske kan Du få hjälp av en sjukgymnast med avslappningsövningar?

.Och rörelse kan också ge extraslag som är helt normala

Vad menat Du med rusningar.? Snabb rytm eller? Extraslag?

Sen tänker jag att nedtrappningen av Stesoliden kan ge viss abstinens vilket kan påverka hela kroppen.Det är ju ett känt faktum att hjärtklappning ingår i abstinensproblematiken
. Även om Du trappar ner under läkarkontroll går inte en sån här nertrappning smärtfritt förbi

Även om det inte är farligt kan det vara väldigt jobbigt

Likaså kan detta med att Du nu inte dricker få kroppen att reagera ett tag efteråt tills den ställt om sej.Kroppen tar ju stryk av alkohol.

Var rädd om Dej och fortsätt att trappa ner på Stesolid och låt alkoholen stå är mitt råd.Lycka till,

Kristina
------------------------
har haft flimmer som utlöst fladder SVT + extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har juli 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-01-08,elkonv flera ggr därefter. Nu Fladder.Vänta på ny fladderablation i aug
Äter Bisoprolol 2.5 +5 mg / dag+ 5 mg extra vb Waran enligt ord

Har prövat all sorts hjärtmedicin under åren utan resultat eller mycket biverkningar.

Jag är donator naturligtvis!
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000