Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Medicinering
 Fundersam ...
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Malinda

Sweden
19 inlägg

Postat - 2014/11/29 :  22:35:27  Visa profil  Svara med citat
Hej! Har kroniskt förmaksflimmer sedan många år tillbaka. Flera elkonverteringar utan resultat. Provat olika mediciner men inga som direkt hjälpt. Många akutbesök, även varit inlagd för utredning.

För några år sedan träffade jag en ny läkare, en väl ansedd kardiolog som gav mig en medicin vid namn Isoptin Retard, 240 mg. Läste i bipacksedeln att den inte skulle användas om man åt Waran, vilket jag gör. Påtalade detta för honom men han uppmanade mig att fortsätta med medicinen. Gjorde så och sedan dess har jag aldrig mått så bra. Senaste året har jag inte behövt uppsöka akuten alls.

Vet att det är en form av blodtrycksmedicin men har inte sett någon i detta forum som äter den.

Så nu undrar jag om det är fler än jag?
Är inbokad hos honom på tisdag, därför vore det välkommet med synpunkter och ev. frågeställningar

Hälsningar Malinda

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2014/11/30 :  14:33:54  Visa profil  Svara med citat
Malinda !

Använd Sök-funktionen uppe till höger och Sök på "Isoptin" eller "Verapamil" (den verksamma substansen i Isoptin) här på forumet.
Du får en massa svar ! Och rätt så många användare här !

Lycka till !

Peter
__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !

Ändrad av - petergustaf den 2014/11/30 14:34:53
Gå till toppen av sidan

Malinda

Sweden
19 inlägg

Postat - 2014/11/30 :  17:58:05  Visa profil  Svara med citat
Tack Peter!

Du hade så rätt och jag blev överraskad att det var så många som äter Isoptin. Intressant läsning

Malinda
Gå till toppen av sidan

Nalleman

Sweden
44 inlägg

Postat - 2014/12/02 :  10:14:40  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Malinda

Hej! Har kroniskt förmaksflimmer sedan många år tillbaka. Flera elkonverteringar utan resultat. Provat olika mediciner men inga som direkt hjälpt. Många akutbesök, även varit inlagd för utredning.

För några år sedan träffade jag en ny läkare, en väl ansedd kardiolog som gav mig en medicin vid namn Isoptin Retard, 240 mg. Läste i bipacksedeln att den inte skulle användas om man åt Waran, vilket jag gör. Påtalade detta för honom men han uppmanade mig att fortsätta med medicinen. Gjorde så och sedan dess har jag aldrig mått så bra. Senaste året har jag inte behövt uppsöka akuten alls.

Vet att det är en form av blodtrycksmedicin men har inte sett någon i detta forum som äter den.

Så nu undrar jag om det är fler än jag?
Är inbokad hos honom på tisdag, därför vore det välkommet med synpunkter och ev. frågeställningar

Hälsningar Malinda

Jag kan bara säga att jag instämmer med det du skriver. Min läkare plockade bort mitt Isoptin (Verapamil) ett tag när min sköldkörtel krånglade. Mådde inte alls bra då men sedan jag fick börja med Isoptin igen mår jag mycket bra trots flimmer. Blir inte andfådd alls lika lätt längre och blodtryck och puls påverkas positivt. Läste om att på vissa individer påverkar Verapamil även pulsen även om det i första hand är en medicin för att sänka blodtrycket. För mig är helt enkelt Ispotin (Verapamil) bra!

Är 48 år och hade kroniskt flimmer som jag inte märkte något av överhuvudtaget. Tar just nu 50 mg Cordarone, 120 mg Isoptin Retard, 100 mg Metoprolol och två tabl. Waran per dag. Dessutom 50 mg Losartan och 40 mg Furix per dag. Elkonverterad fyra gånger. Testade Tambocor men det funkade inte alls. Fick puls runt 125. Elkonvertering misslyckades. Innan Tambocoren runt 80 i puls. Nu äter jag Cordarone sedan i augusti 2011. Elkonverterad i slutet på oktober 2011. Inget flimmer sedan dess och puls runt 60. Hittills är jag enbart positiv till Cordarone och har minskat dosen från 200 mg till 50 mg per dag.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000