Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Kateterablation
 Hög och ojämn puls vid träning efter ablation
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

JAW

Sweden
3 inlägg

Postat - 2015/01/20 :  21:07:51  Visa profil  Svara med citat
Jag har läst en hel del inlägg här på forumet, och nu är det dags att komma med ett första inlägg.

För snart två veckor sedan genomgick jag min första ablation.
Jag är helt införstådd med att det kommer ta ett tag innan man kan säga något om resultatet, men hittills känns det fantastiskt!!!

Jag har nu börjat träna lite smått. Inget flimmer, men däremot verkar det som pulsen hoppar lite upp och ner. Det är inget jag egentligen känner. Jag blir alltså inte extra trött när pulsen sticker iväg till mellan 170 - 190. Efteråt sjunker pulsen ganska långsamt ner mot min "nya höga" vilopuls efter ett tag. Allt sker i sinus som jag upplever det.
Detta kanske är ett "lyxproblem" nu när man äntligen (förhoppningsvis) slipper flimret, men min fundering är om det finns fler här med liknande erfarenheter?
Kommer detta att stabiliseras eller skall jag räkna med "hoppande" och generellt högre pulsnivåer i framtiden?

Man, född -55, Paroxymalt förmaksflimmer konstaterat juni 2010 (har sannolikt haft det även tidigare)
Aktiv motionär (cykling, löpning och längdskidor)
Ablation januari -15,
Multaq + Waran

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2015/01/21 :  08:32:26  Visa profil  Svara med citat
JAW !

Fem veckor efter min ablation skrev jag under "Peters FF" att jag återupptaget joggningen och att allt var bra.
Men:

"Enda pyttelilla problemet nu efter ablationen är att pulsen ligger högre under och efter ansträngning !
Och att om jag stiger upp på natten så känns den penetrant hög i fem-till-tio minuter efter jag lagt mig igen ??"

Med tiden så "normaliserade" sig allt.
Och visst är sinus fantastiskt ! Grattis !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

JAW

Sweden
3 inlägg

Postat - 2015/01/21 :  13:41:39  Visa profil  Svara med citat
Tack Peter!
Jag läste igenom din tråd och hoppas nu det går lika bra för mig....

Man, född -55, Paroxymalt förmaksflimmer konstaterat juni 2010 (har sannolikt haft det även tidigare)
Ablation Januari -15
Aktiv motionär (cykling, löpning och längdskidor)
Multaq + Waran
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000