Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Hur påverkar förmaksflimret Ditt vardagsliv?
 Livet framöver
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

mali

Sweden
12 inlägg

Postat - 2015/05/21 :  10:34:14  Visa profil  Svara med citat
Mina tankar
Fick hjärsäcks inflammation för 1.5år sedan pga virus, hjärtat liknande en groda i bröstet och hoppade runt. Hjärtslag kunde ses på utsidan av tshirt.
En ablation utfördes för 9månader sedan men förfarande inte bra.
Periodvis total orkeslös (typ ben känns som gummiband), syn blir ibland otydlig och suddig. All färg kan plötsligt försvinna i ansiktet.
Grodan är kvar men lite mindre aktiv

Min tanke är nu gällande en ytterligarel ablation: Mildrar ett sådant ingrepp bara symptomen och gör livet mindre obehagligt. Det kommer väll knappast att göra att funktion blir som före inflammationen.
Måste jag leva med dessa problem resten av livet?
vad säger ni veteraner som gått med liknande problem länge?

42år. Ablation Aug 2014. Under väntan på första ablation Betablockerare 150mg/dygn sedan höst 2013. Alltid helt frisk tills okt/nov-13. Nu rusningar, hårda slag, uteblivna slag. Arytmier orsakade av hjärtsäcks virus oct/nov 2013. Magnet röntgen gav fyndet som inte sågs på lung röntgen eller ultraljud.

Inte helt återställd men "FF-topparna" är borta

petergustaf

Germany
1386 inlägg

Postat - 2015/05/23 :  16:15:53  Visa profil  Svara med citat
mali !

Jag är veteran men bara som ren flimrare, alltså utan dina "extras".
Det är nog logiskt att som du tro att en ytterligare ablation bara minskar symptomen och inte häver de grundläggande problemen.
Men sedan kan väl tiden göra sitt ?
Jag hade en tid uteblivna följd av hårda hjärtslag, dvs det uteblivna följdes av ett "kompensationshjärtslag" som kändes in i märgen.
Inklusive "skiträdsla" !!! Som alla hyss från hjärttrakten belönas med.
Men allt gick bort av sig själv. Med tiden.

Allt blir bra !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000