Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Medicinering
 Värkmedecin
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

jebystrom@bredband.net

Sweden
29 inlägg

Postat - 2016/08/08 :  23:11:18  Visa profil  Svara med citat
Hej,
Jag har en enkel fråga som ändå gett mig viss huvudbry.
Vilken värkmedecin annvänder ni tillsammans med er medicinering mot flimmer?
NSAID medecinerna såsom ibuprofen, voltaren och liknande sägs ju minska effekten av metoprolol.
På mig verkar ipren betydligt mycket bättre än alvedon.
Frågan har på nytt blivit aktuell då jag lyckats vurpa på inlines och knäcka nyckelbenet.

/Jan-Erik

Född -59, halvdvärg enl forumets måttstock, 82 kg-183cm. Paroxymalt flimmer/fladder sedan 2013.
25 mg Metoprolol - 100+100 mg Tambocor from 2015-01-30.
Inlinesåkare med mål att åter klara milen under 20 min innan jag fyller 60.

petergustaf

Germany
1432 inlägg

Postat - 2016/08/14 :  10:03:36  Visa profil  Svara med citat
Jan-Erik !

När jag hade flimmermedicin körde jag huvudsakligen med ASS, men prövade ibland Voltaren.
Märkte aldrig någon inverkan på betablockerarna ???
Fast jag hade ju intakta nyckelben ...

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

Noma91

Sweden
21 inlägg

Postat - 2016/08/16 :  22:23:48  Visa profil  Skicka ett AOL-meddelande till Noma91  Svara med citat
Alvedon är det preparatet som bör användas. Det sägs att metroprololens effekt minskar med ipren/ibumetin fas ännu har men inte lyckats få några direkt konkreta bevis på det mer än att den går in och hämmar en liten del av verkningsmekanismen i tablettens upptagnings fas i tarmen. Har fått som svar att det är ingen fara att ta ibumetin/ipren ihop med Metrolprolol om man inte tar det kontinuerligt varje dag så att vill säga.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000