Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Kateterablation
 Så var det dags igen...
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

pippi

79 inlägg

Postat - 2017/03/03 :  21:47:33  Visa profil  Svara med citat
Hej igen!
Ablation nr 2 inom 3 månader. Jag kände att det var på gång. Flimmerfri efter första omgången 2012 men flera långa attacker sen augusti förra året.
Det är som djävulen tittar fram med sitt elaka tryne.
Men det är inte värre än 2015. På min 50 årsfest svimmade jag rätt upp och ner. Man satte in ett "USB" stick för att se vad det kunde ha varit (hade också vanlig pacemaker då).
Under en tur i pisten en månad senare försvann jag igen men vaknade själv som tur var. Det visade sig vara kammarflimmer och jag fick raskt en ICD.
Den operationen strulade då elektroden skrapade hål i hjärtväggen och vätska läckte ut.
Kunde inte röra mig en mm utan att smälla av av smärta och fick mängder av morfin.
Smärtan kom och gick och man visste inte 100% om det faktiskt var ett hål (syntes inte på röntgen).
Låg en gång tvättad och klar på operationsbordet för att göra om operationen då den plötsligt avlystes. Snacka om psykiskt påfrestande..
Slutet på denna historia är att man efter ett antal veckor trots allt genomförde det hela och DEN upplevelsen när man sliter ut en fastvuxen elektrod ur kroppen i vaket tillstånd önskar jag ingen.

Jag är såååååå tacksam för de senaste åren utan hjärtproblem (förutom mitt medfödda long QT) men med frihetskänslan utan FF som slår allt. Alla flimrare förstår mig.

Min förhoppning är att genom ablation nr 2 återfå denna underbara känsla!
Håll tummarna.
Kram på er alla!

Female född -65 med Paroxymalt flimmer sen 2005 och 5 konverterningar plus ett LONG QT Syndrome för säkerhets skull (får inte äta övriga arytmi-mediciner) Ablation jan 2012. Knaprar Seloken 200mg. Kammarflimmer 2 ggr 2015 ICD. Ny ablation planerad.

pelargon

Sweden
728 inlägg

Postat - 2017/07/26 :  14:42:44  Visa profil  Svara med citat
Hej Pippi,

Ojojoj, jag blir nästan flimmerfri bara av att läsa din berättelse. Om jag räknar rätt så är din andra ablation på gång eller har redan varit. Jag hoppas att den går/gick utmärkt och att du blir bra.

DÅ: vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.

NU: har inte haft problem på åratal och är inte här så ofta men gillar att forumet finns kvar.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000