Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Kateterablation
 På kö för ablation
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

uffe1

Sweden
516 inlägg

Postat - 2017/10/18 :  07:08:49  Visa profil  Besök uffe1's hemsida  Svara med citat
Nu har man fått träffa läkare på Huddinge och de historier han berättade om möjliga komplikationer fick en ju att rysa....

Sen var det ett fruktansvärt tjatande om BMI....visst jag väger mycket men är också nästans 2m lång och tränar fortfarande styrketräning och kondition, visst inte lika hårt som i ungdomen men tillräckligt för att ha mera muskelmassa än genomsnittet och därmed tyngre också.
Blev lite ordväxling där (och utmanade hela sjukhuset på tävling i bänkpress....)

____________________________________________________________________________________

Född -62, ca 2 m lång, 130 kg, Parsoxysmal flimrare sedan 2002 ungefär. Debuterade förmodligen tidigare utan att jag visste vad det var. F.d. tyngdlyftare och tävlande i "strongman tävlingar" Har under -09 haft attacker ofta, upphör efter några timmar med "ansträngningsmetoden". Triggers Alkohol och magbesvär. 2 x 100 mg Tambocor och 3 x 60 mg Cardizem f.n.

petergustaf

Germany
1402 inlägg

Postat - 2017/10/18 :  11:29:37  Visa profil  Svara med citat
Uffe !

Jag bleknade lite när man bad mig läsa och skriva under ett papper där alla de himskaste riskerna stod uppräknade.
Jag lugnades lite av beskedet att "ingen av dem har hänt här !"
Men det största problemet var: Träsmaken !

BMI är nog uppfunnet för att göra magert folk lyckliga ?
Jag var en gång tämligen dylik. Long time ago !

Allt BLIR bra !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

uffe1

Sweden
516 inlägg

Postat - 2017/10/30 :  17:18:45  Visa profil  Besök uffe1's hemsida  Svara med citat
Så himla mycket sämre lyckandefrekvens som nämns i allt jag får från sjukvården nu inför ablation än som sägs här på forumet. En skrift talar om att ablation mot för aksflimmer är symtomlindrande och inte botande. En annan om 50-60% framgång....

____________________________________________________________________________________

Född -62, ca 2 m lång, 130 kg, Parsoxysmal flimrare sedan 2002 ungefär. Debuterade förmodligen tidigare utan att jag visste vad det var. F.d. tyngdlyftare och tävlande i "strongman tävlingar" Har under -09 haft attacker ofta, upphör efter några timmar med "ansträngningsmetoden". Triggers Alkohol och magbesvär. 2 x 100 mg Tambocor och 3 x 60 mg Cardizem f.n.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1402 inlägg

Postat - 2017/10/31 :  10:34:34  Visa profil  Svara med citat
Försöker man göra ablation oattraktiv ?
Jag börjar bli misstänksam ! Att man på så sätt vill spara pengar ?

Bara symtomlindrande ?
Jag lät ta bort blindtarmen 1969. Nu ska jag förmodligen fås att tro att "man bara tog bort symtomen" och att blindtarmen är kvar ?
Vad heter skriften ?

Peter, med 100% lyckandefrekvens

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

uffe1

Sweden
516 inlägg

Postat - 2017/11/06 :  19:16:13  Visa profil  Besök uffe1's hemsida  Svara med citat
Får återkomma om det. Kan inte hitta den just nu.

Gå till toppen av sidan

Kristina

Sweden
677 inlägg

Postat - 2017/11/17 :  20:14:17  Visa profil  Svara med citat
Jag har varit flimmerfri sen jan 2014 fladderfri sen aug samma år men har en del (periodvis) extraslag för vilka jag tar Bisoprolol 2½ mg x 2.

Jag blev i februari i år utskriven från hjärtmottagningen så nu har distriksläkaren ansvaret

Kristina
------------------------
har haft flimmer som utlöst fladder SVT + extraslag.Op 91 för AV-nod ÅK-tacky,.
Har juli 2009 fått FF med akut hjärtsvikt som ledde till intensivvård.
Elkonvertering gjord i aug 2009 samt 3 ggr juli 2012.F-Ablation 2014-01-08,elkonv flera ggr därefter. Haft Fladder. Fladderablation gjord i aug -14
Äter Bisoprolol 2.5 + 2.5 mg / dag+ 5 mg extra vb Waran enligt ord

Har kvar X-slag som kommer var dag
Lider av utmattningsyndrom

Jag är donator naturligtvis!
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000