Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Hur påverkar förmaksflimret Ditt vardagsliv?
 Avsluta Tambocor
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Majander

Finland
64 inlägg

Postat - 2017/11/15 :  19:42:23  Visa profil  Svara med citat
Hej,
En fråga kanske främst till Peter men också till nån annan som vet.
Vad hände när du avslutade Tambocoren? Abstinensbesvär?

Ett år efter min ablation har jag nu avslutat Tambocor. Efter 4 års behandling.
En vecka har gått och de två första dagarna gick bra. Nu har jag en hel del rytmstörningar som stör särskilt nattsömnen. Inget flimmer dock.

Min medicinering är Seloken zoc 23,5 x 2 och Eliquis.
Hoppas naturligtvis på att bli av med Tambocoren nu när ablationen är gjord. Trots diverse komplikationer (Stroke och tamponad) mår jag bättre nu .

Fick rådet att avsluta Tambocor tvärt. Rakt av, ingen nedtrappning alltså. Låg på en dos på 50mgx2.
Fick du Peter problem med avslutandet?
Någon annan med erfarenhet?

Maja

Diagnostiserad med paroxysmalt flimmer 2006 (har flimrat längre dock) och läckage på klaffarna. Tambocor och Seloken sedan 2013. Eliquis 2016 .Abladerad 2016. Född 1955.

petergustaf

Germany
1402 inlägg

Postat - 2017/11/15 :  20:19:21  Visa profil  Svara med citat
Maja !

Det hela gick helt odramatiskt till. Med nedtrappning.
Jag tog 2x150 mg Tambocor t.o.m. ablationen, sedan 2x100 mg i fyra månader och sedan 100 mg i en månad, efter ablationen.
Inga besvär.

Jag tog Tambocor i totalt fyra år. Blev på slutet verkningslöst men fortsatte som sagt .....

Peter, som tog 300 mg-dosen pga "hög vikt". Alltså ingen dvärg. 300 mg sägs vara maxdos per dag.

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000