Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Minnesvärt
 Negativt
 Byte från Tambocor till Multaq
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Ulla Linnea

Sweden
1 inlägg

Postat - 2017/12/27 :  16:17:46  Visa profil  Svara med citat
Undrar om ngn slutat med Tambocor - kan man göra detta direkt? Levde tämligen flimmerfri o utan andra kännbara biverkningar i flera år med Multaq och gamla Inderal som passar mig då vi hat ärftlig tremor i släkten. En ny hjärtläkare drev på byte till Tambocor dål man v lungröntgen sett några mkt små ärr som enligt lunglverläkaren lika gärna kunde vara ärr efter gamla lunginflammationer. Efter en härlig sommar o höst m pytteflimmer ngn minut i juni läggs jag in för byte t Tambocor i mitten av november och helvetet började. Trycket steg rejält, fick extra dos sänkande redan på sjukhuset, kunde ej få ta Inderal utan Bisoprolol istället. Skrevs ut efter 2,5dag och hade ett tryck som aldrig var i närheten av 140 som m Multaq. Svullna ben o fötter huvudvärk men i början allra värst total förstoppning i 17! dgr trots försök m allt apoteken säljer. Två dagar på akuten f röntgen o lavemang, fasa#128121; Fick Movicol av min husläkare som lindrat det värsta. Betablockerare bytt till Atenolol. Min doktor kallar det inkörningsproblem suck.
Ska man fortsätta m en medicin som ger så mkt biverkningar bara för att doktorn gillar den?
Är man berättigad t sk second opinion v förmaksflimmer?
Ngn som vill varna för Multaq? Orsak?
Tacksam kvinna m livslusten kvar

UL

petergustaf

Germany
1430 inlägg

Postat - 2017/12/30 :  10:28:25  Visa profil  Svara med citat
Ulla Linnea !

Jag slutade med Tambocor efter lyckad ablation.
Jag trappade ner.
Om du vill läsa om erfarenheter med Tambocor så använd Sök-funktionen uppe till höger.

Lycka till !
Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000