Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Medicinering
 Finns det någon mer medicin?
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Noma91

Sweden
21 inlägg

Postat - 2018/02/10 :  11:43:53  Visa profil  Skicka ett AOL-meddelande till Noma91  Svara med citat
Nu sitter jag här hemma och funderar och har mig. Kanske absolut inte det bästa att fundera för mycket på det men, tankarna vandrar ändå.
Augusti 2015 fick jag min första EKG konstaterade förmaksflimmer episod 24 år gammal. Det dröjde ca 6 månader senare som jag sattes in på Cordarone och Eliquis. Cordaronen i sig gav ingen effekt över huvud taget då jag hade frekventa förmaksflimmer. Oktober 2016 gjorde jag min första ablation. Hade flimmer ca 2 dagar/vecka efter den och gjorde ny ablation februari 2017. Juni 2017 satte Cordaronen ut då flimmrena hade minskat. Var medicinfri i ca 1,5 månad innan ny flimmer episoder kom och sattes då in på Multaq. Stod på Multaqen fram tills 15 januari. Bytte till Tambocor den 22 januari då Multaqen inte gav någon effekt heller.

Nackdelen som var med Tamobocoren var att redan inom ett dygn så fick jag bröstsmärtor, svimningskänsla vid långa promenader. Fick ändå står kvar på Tambocor för att se om biverkningarna försvann. Fick dock sätta ut den 1 vecka efter insättningen och mår nu hur bra som helt när jag inte tar Tambocoren.

Nu står jag här åter utan någon medicin och flimmrena fortsätter anstorma till och från. Kämpar med att få tid till läkare för att se vad som kan vara nästa procedur. Extremt segt att inte vet hur en framtida plan ser ut, finns det någon mer medicin ett testa?.
Så många frågor som virrar runt i huvudet utan svar.

Är den ena i min släkt som har så frekvent flimmer episoder och alla i min släkt har fått sina episoder när det varit över 45 år.
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000