Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Allmänt om forumet
 Måste ses! Dr. Bergman angående arytmi!
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Handle

Sweden
6 inlägg

Postat - 2018/03/28 :  10:56:39  Visa profil  Svara med citat
MÅSTE SES för alla med någon form av arytmi!

"If you've looked at the research regarding cardiac arrhythmias then you might have noticed that all the doctors and researchers are focused on the heart and the nodes that control heart function, however, Dr. Bergman explains the one thing everyone is missing... The Autonomic Nervous System."

Länken: https://www.youtube.com/watch?v=yjRqpwmRuts

Christina Danbrant

Sweden
5 inlägg

Postat - 2018/03/31 :  09:01:35  Visa profil  Svara med citat
Detta var ju verkligen en intressant film! Jag har funderat i flera år på varför man inte från kardiologens sida utreder orsaken till att en patient har ff. Men tyvärr är det väl som all övrig vård. Bara symtombehandling.
Det skulle vara av intresse, efter att ha sett filmen, hur många av alla flimrare som har problem med nacken och ryggen?
Jag har iallafall haft mångåriga problem med nacke och rygg som allvarligt inverkat på min livskvalitet. Detta samband med flimmer och det autonoma nervsystemet var synnerligen upplysande.
Då man inget annat vill än att bli av med det oönskade hemska flimrandet när det pågår så kan det ju vara värt att prova ett besök hos kiropraktor eller naprapat. Tror tyvärr inte att den typ av undersökning som visas finns att tillgå i Sverige. Finns den någon annanstans i hyfsat närområde (Norge, Danmark, Tyskland...)? Känner någon till detta?

Paroximal flimrare sedan 2004 efter en hjärtoperation i vänster kammare av ett myxom. Metoprolol 100 mg samt Lixiana
Gå till toppen av sidan

Handle

Sweden
6 inlägg

Postat - 2018/04/30 :  10:12:53  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Christina Danbrant

Detta var ju verkligen en intressant film! Jag har funderat i flera år på varför man inte från kardiologens sida utreder orsaken till att en patient har ff. Men tyvärr är det väl som all övrig vård. Bara symtombehandling.
Det skulle vara av intresse, efter att ha sett filmen, hur många av alla flimrare som har problem med nacken och ryggen?
Jag har iallafall haft mångåriga problem med nacke och rygg som allvarligt inverkat på min livskvalitet. Detta samband med flimmer och det autonoma nervsystemet var synnerligen upplysande.
Då man inget annat vill än att bli av med det oönskade hemska flimrandet när det pågår så kan det ju vara värt att prova ett besök hos kiropraktor eller naprapat. Tror tyvärr inte att den typ av undersökning som visas finns att tillgå i Sverige. Finns den någon annanstans i hyfsat närområde (Norge, Danmark, Tyskland...)? Känner någon till detta?

Paroximal flimrare sedan 2004 efter en hjärtoperation i vänster kammare av ett myxom. Metoprolol 100 mg samt Lixiana

Hej Christina,

Sorry för sent svar. Men ja visst var den intressant!
Tycker det han säger låter väldigt logiskt. Läkare tittar bara på en viss del och ser inte helheten. Man försöker behandla symtomen med andra ord.

Denna Dr. Bergman är en så kallad korrektiv kiropraktor och tar före och efter röntgenplåtar för att se hur ryggraden ser ut och vart problemet kommer ifrån. Tror hans grundfilosofi ligger i CBP (Chiropractic BioPhysics) Nu finns det 100 olika kiropraktikmetoder så vilken som passar bäst är ju den stora frågan. Jag ställde dock en fråga om mitt egna flimmer till en svensk kiropraktor som jobbar i USA, så här svara han:

In our office we have several people that have had a-fib and no longer have it. We don't treat it or diagnose it, but we help the body return to normal. I think there is a combination of stress (sympathetic dominance), mineral imbalances as well as any number of other contributing factors. I would chiropractic are would be a minimum, but try to find someone that can really handle blocking and switching.#65279;

Du kan hitta honom på youtube också: https://www.youtube.com/channel/UCIe2pR6PE0dae9BunJ38F7w

Dock försöker jag också hitta en holistisk eller korrektiv kiropraktor här i Europa, den enda jag fått rekommenderat är Dr. Tilley från England - http://corewellnesscentres.com/
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000