Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Symptom
 Hur drabbas Du?
 Så här mår jag.
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Crille47

Sweden
1 inlägg

Postat - 2018/04/09 :  13:51:28  Visa profil  Svara med citat
Jag fick förmaksflimmer 2007. Märkte att jag svettades enormt på jobbet, och att jag höll på att svimma när jag reste mig upp.Vid en rutinundersökning konstaterade s flimmer. Har sedan dess fått 44 elkonverteringar, och tre ablationer. Har provat de flesta mediciner. Fick återigen flimmer för tre veckor sedan och efter doktorbesök så blev jag nu ordinerad cordarone. Det känns konstigt att efter dagliga timslånga promenader, gym 2 dagar i veckan och ett digert föreningsliv helt tappa lust och ork till det mesta. Känner mig för närvarande rejält nedtryckt i skorna. Finns det inget man kan göra åt detta? Är nyss fyllda 70 år, och har en ganska bra kondition. Skönt att skriva av sig detta...

Crille47

petergustaf

Germany
1436 inlägg

Postat - 2018/04/10 :  13:21:19  Visa profil  Svara med citat
Crille47 !

"Finns det inget man kan göra åt detta?"
Jag tänkte: Ablation !
Men ser att det inte är något för dig ?
Har du gjort alla tre hos samma doktor så kunde du ju pröva med en annan ?
Min ablation tog nästan sex timmar och man prövade alla möjliga läckställen innan man var nöjd.
Hade 142 flimmerepisoder över 21 år men inte varit i närheten av en flimmerelektrod.

Menar du att du nu har flimrat i tre veckor ? Non-stop ?
Uj-uj, mitt rekord är fyra dagar !
Det var fyra dagar med konstgjord sömn !

Peter, också 47a

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000