Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Frågor och svar
 Värmeböljan: Hetta i huden och flimmer
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Uffe_Li

Sweden
23 inlägg

Postat - 2018/08/16 :  10:23:33  Visa profil  Svara med citat
Värmeböljan har varit ett h-e. In och ut i kallvattenduschen dagarna i ända. Nu tycks detta vara slut, men nu har jag drabbats av en kvarvarande hetta i huden, en hetta som flyttar sig från bröst-axlar till rygg-baksida överarmar och tillbaka, hela dagarna. Jag har dessutom fått kraftigt flimmer varje natt mellan 01.00 och 03.00 och som pågår upp till 1 timme - snabb och kraftig puls. Första gången detta uppträdde blev det ambulansen till akuten men inga fel hittades. Ibland tror jag att min värmereglering i hjärnan har blivit störd av värmeböljan. Det kan kanske också vara så att det för mig nu är dags att höja dosen Metoprolol? Jag har haft flimmer i 10 år och tar 75 mg per dag. Är den dosen liten eller hög? Kan hettan i huden rentav vara en biverkan av medicinen?

Uffe

jebystrom@bredband.net

Sweden
31 inlägg

Postat - 2018/09/05 :  10:30:01  Visa profil  Svara med citat
Hej Uffe,
På mig gjorde metoprolol ingen som helst förbättring av flimmerfrekvensen. Jag står nu på Tambocor och har i stortt sett varit flimmerfri i över 3 är. I stort sett innebär 4 flimmerperionder under samma vecka för knappt ett år sedan.
Värmepåvrekan i huden har jag aldrig upplevt så det har jsg inget att komma med.
Mitt råd är att ta kontakt med din läkare och diskutera annan behandling än metoprolol.

Född -59, halvdvärg enl forumets måttstock, 82 kg-183cm. Paroxymalt flimmer/fladder sedan 2013.
25 mg Metoprolol - 100+100 mg Tambocor from 2015-01-30.
Inlinesåkare med mål att åter klara milen under 20 min innan jag fyller 60.

Ändrad av - jebystrom@bredband.net den 2018/09/05 10:32:29
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000