Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Allmänt
 Allmänt om forumet
 Sömnigt forum tyvärr
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Perlan44

3 inlägg

Postat - 2018/11/18 :  20:55:40  Visa profil  Svara med citat
Hej, det finns massor av bra inlägg i detta forum. Mkt nyttig information.
Dessvärre har forumet somnat in.

Vill därför tipsa om gruppen ”Arytmier - när hjärtat inte är ens bäste vän” på FB. Det är en mkt aktiv grupp.

petergustaf

Germany
1457 inlägg

Postat - 2018/11/23 :  08:50:18  Visa profil  Svara med citat
Bäste Perlan !

Du har så rätt !
Men vad göra då inget av mina specialiteter är på tapeten ?
Eller är alla kandidater "friska" igen ?

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol
Donator !
Gå till toppen av sidan

pelargon

Sweden
736 inlägg

Postat - 2019/03/16 :  18:55:34  Visa profil  Svara med citat
Jag håller med om att forumet inte är så aktivt längre men jag är glad att det finns kvar då det finns så mycket information samlad.

DÅ: vältränad kvinna f -71. Symptom konstig puls och blodtrycksfall. Avfärdades med "panikångest" utan EKG (läkare fälldes senare av HSAN). Korrekt diagnos VT och VES (19000/dygn). Sotalol 160 mg 21 juli-6 augusti, ablation 7 augusti 2008.

Mer om min historia hittar du på (med vidare länkar) http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=959

Tipsar också om hur en ablation kan gå till http://xn--frmaksflimmer-imb.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=929

Har du haft nytta av forumet? Du kan göra en insats och donera en liten slant till driften då och då.

NU: har inte haft problem på åratal och är inte här så ofta men gillar att forumet finns kvar.
Gå till toppen av sidan

petergustaf

Germany
1457 inlägg

Postat - 2019/07/20 :  08:52:16  Visa profil  Svara med citat
@pelargon

Håller helt med.
Blev jätteglad då på min "koll om forumet nu är uppkopplat igen ?" de välbekanta ljusblå sidorna dök upp !
Tack till Håkan !

Peter

__________________________________________________________________________________________________________________
Född -47; f.d. paroxysmal flimrare 1987-20080604 (ablation), med självkonverteringsförmåga och joggarambition
Diuretikum + Statin + Allopurinol + Betablockare
Donator !
Gå till toppen av sidan

Majander

Finland
81 inlägg

Postat - 2019/07/25 :  11:44:40  Visa profil  Svara med citat
Hej, så roligt att Forumet är igång igen!
Har kollat ibland och blev glatt överraskad idag.
Om nån minns mej så berättar jag gärna att det snart blir 3 år sedan min ablation mot flimmer/fladder. Själva operationen ansågs lyckad och jag fick inget återfall på 2,5 å.
Nu har jag två gånger haft flimmer som varat i tre timmar men gett med sej här hemma med lite extra Metoprolol (50 mg).

Kardiologen pratade om att man i vanliga fall gör en liten ablation till. I mitt fall är det dock tveksamt pga de komplikationer jag fick förra gången.
Vågar inte mer utsätta mej för den risken trots att jag ständigt får höra att det som hände mej bara inte brukar hända...Nåt fel i min person? :)

Stroken gav inga större men numera vad jag vet av men vätskan i hjärtsäcken fick man inte ut helt (trots en akut operation till) eftersom det lagrats på vissa ställen. Så min diagnos är nu bl. a. kronisk hjärtsäcksinflammation.
Raska promenader är ett minne blott pga andfåddhet. Rytmstörningar har ökat pga läget i hjärtsäcken. Inget akut just nu vad jag kan förstå. Kommer att kolla upp läget med ultraljud i september igen.

Hoppas ni alla klarar hettan. Tycker det är lite extra tungt. Så säger också min 97 årige far med kroniskt flimmer och pacemaker :)

Maja

Diagnostiserad med paroxysmalt flimmer 2006 (har flimrat längre dock) och läckage på klaffarna. Tambocor och Seloken sedan 2013. Eliquis 2016 .Abladerad 2016. Född 1955.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000