Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Alternativa behandlingar
 Benen längs väggen
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2007/05/31 :  05:39:41  Visa profil  Svara med citat
Detta hittade jag på nätet:

- Om man lider av plötsligt uppkommande attacker av förmaksflimmer kan man lägga sig på golvet och resa upp benen längs en vägg. Efter en minut lägger man sig åter horisontellt och ligger så en minut. Eventuellt reser man benen längs väggen ytterligare någon gång. I många fall hjälper detta knep.

Som vanligt är jag lite skeptisk men vem vet, det kanske kan hjälpa en del. Vem anmäler sig som marsvin? Tänkte be Peter i Tyskland men han flimrar ju inte längre!

Håkan

petergustaf

Germany
1436 inlägg

Postat - 2007/05/31 :  07:50:06  Visa profil  Svara med citat
OK, det skulle jag gärna göra.
Verkar ju tämligen oskyldigt jämfört med på sistone diskuterade "kräk-och-prutt"-metoder.
Men är ju f.n. guskelov inte så lämplig som marsvin.
Om jag dock glömmer min Tambocor så kan jag ju i förebyggande syfte lägga mig vid en vägg.

Ser med förundran här inlägg om att "FF-medicin inte hjälper" ???
Och känner mig nästan oförskämt privigilerad när jag läser om overksamhet/svåra biverkningar hos andra.
Förundras dock över att mina 13 FF-episoder i feb-mar har följts av 0 ditos de sista två månaderna.
De kan väl inte bara bero på mitt tidigareläggande av Tambocor-pilla nr 2 ???

Peter, i sinus off-the-wall
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000