Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Alternativa behandlingar
 Energibalans i kroppen
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

Patrik

Sweden
457 inlägg

Postat - 2007/08/06 :  15:25:36  Visa profil  Svara med citat
Under min ledighet så samtalade jag med en kille som ansåg sig kunna "känna av" folks energier och våra balanser i kroppen. Efter att ha "känt av mig en stund menade han att min vänstra kroppshalva var fullständigt energilös och den högra har tagit över. Detta gjorde mig inte så orolig som man kunde tro utan mer att jag kände "aha...nu fattar jag varför pumpen har så svårt att funka normalt. Dessutom så har jag ju haft vädigt svårt att fokusera och lite svårt med minnet och det sitter tydligen i den högra hjärnhalva som då är igång mer än den vänstra för att det fungerar ju spegelvänt mot kroppshalvorna.

Jag skriver detta utifrån egna erfarenheten och alltså INTE som ett påstående om sanning eller ej. Tycker dock att det är väldigt spännande med vad som pågår i kroppen. Allt är ju energier i olika former. Balans vill vi ju alla ha.

Dessutom så hade den där killen läst en del om zonterapi och jag ska kolla in det lite närmare.

Nåt som jag också upptäckte under semestern är att jag har en urusel cirkulation. Jag är väldigt kall om händer och fötter. Notera då att jag varken röker eller snusar. Förr var jag en varmblodig jäkel men icke i dessa dagar. Iof så har jag inte varit kär på ett tag heller - kanske beror på det?

/Patrik

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2007/08/07 :  00:41:32  Visa profil  Svara med citat
quote:
Ursprungligen postad av Patrik

Under min ledighet så samtalade jag med en kille som ansåg sig kunna "känna av" folks energier och våra balanser i kroppen. Efter att ha "känt av mig en stund menade han att min vänstra kroppshalva var fullständigt energilös och den högra har tagit över.

Hmmm ... det kliar i fingrarna på mig som gammal skeptiker. Samtidigt vill jag inte såra någon.

Rekommenderad länk: http://www.vof.se/

Tag nu inte illa upp Patrik, lova mig det!

Håkan
Gå till toppen av sidan

Patrik

Sweden
457 inlägg

Postat - 2007/08/07 :  10:07:32  Visa profil  Svara med citat
Det är lugnt Håkan.

/Patrik
Gå till toppen av sidan

Snowgirl

Sweden
21 inlägg

Postat - 2007/12/23 :  21:37:02  Visa profil  Klicka för att se Snowgirl's MSN Messenger-adress  Svara med citat
Det ligger något i det där med energibalansen. Själv prövade jag på Reiki (healing) och kände att jag fick ner pulsen och energin ökade i mig. Jag fick på något sätt ett nytt "go" som jag inte hade förut. Jag är ju ambulanssjuksköterska och borde alltså inte tro på "hokus pokus" som inte är vetenskapligt bevisat men när den västerländska sjukvården inte har alla svaren så söker då jag på annat håll och för mig var Reiki en positiv upplevelse. Har även lärt mig att andas rätt.
// Suzanne

Ändrad av - Snowgirl den 2007/12/23 21:41:40
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000