Din hjälp är viktig för forumet: skriv inlägg, deltag i kampanjer, länka till oss, sprid vårt flygblad och donera pengar till driften!
Läs mer ...
Viktigt: obligatorisk läsning!
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se
Hem | Profil | Registera dig | Aktiva ämnen | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenordet
Har du glömt ditt lösenord?

Alla forum
 Behandlingar
 Alternativa behandlingar
 Healing
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Författare Ämne  

wiborgh

2 inlägg

Postat - 2008/08/15 :  10:27:29  Visa profil  Svara med citat
Jag har haft akut förmaksflimmer i 10 år. Till en början bara 1 ggn/år men på senare år oftare, men ändå "bara" 2-3 ggr/år.
Har haft medicin sotalol - men slutat med den eftersom det inte hjälpte, satte bara ner min ork.
Flimmret har endast kunnat hävas med elkonvertering.
De senaste åren har jag dock hittat en dam som arbetar med healing - och det är en lycka för mig. Istället för jobbig behandling med narkos och elkonvertering, som har påverkat mig negativt flera dagar efteråt, häver hon förmaksflimmret, och jag mår bra.
Hon har hjälpt mig 4 ggr nu.
Förklara hur det är möjligt försöker jag mig inte ens på, jag är enbart tacksam att det fungerar för mig.

SW

Patrik

Sweden
457 inlägg

Postat - 2008/08/15 :  10:50:48  Visa profil  Svara med citat
Intressant wiborgh!

Själv har jag varit runt en del och kollat bland alternativa metoder. Nackdelen med att vara svag och i akut behov av hjälp är ju att man lätt blir blind och kanske inte riktigt vet vad man ger sig in på. Dessutom så är ju inte dessa "metoder" inte direkt gratis.

Själv går jag nu hos en akupunktör med jämna intervaller för att sänka min stressnivå i kroppen. Svårt att mäta resultaten med andra mått än att jag mår bra. Man jag har ju i samma veva skärpt mitt leverne vad gäller mat, motion, alkohol mm.

Jag är helt övertygad om att det finns finfina alternativa metoder och flera av dessa smygs ju in i den "vanliga" sjukvården. Det gäller dock att ta dem med en nypa salt.

Sinus till alla!

/Patrik
------------------------------------------------------------------------------------------------
Född -66. Har haft enstaka flimmer sen -87. Flimmerfri sedan 2007-02. Seloken 12,5 mg/dag sedan 2008-03-03. Har till och från extraslag och småhopp, speciellt vid hunger. Har en krånglig mage.
Gör som jag och bli en stolt donator till forumet och ge en liten slant då och då.
Gå till toppen av sidan

Snowgirl

Sweden
21 inlägg

Postat - 2009/05/13 :  21:28:36  Visa profil  Klicka för att se Snowgirl's MSN Messenger-adress  Svara med citat
Intressant! Har själv fått Reiki och märker att mitt fladdrande flimmer lugnar ner sig.

Suzanne
Gå till toppen av sidan

Edla

5 inlägg

Postat - 2009/05/14 :  01:31:28  Visa profil  Svara med citat
Hej Wiborgh!
Det låter intressant med healing. Vet du ifall din healer kan ta sig an en flimmerpatient till - och i vilken del av landet finns hon?
quote:
Ursprungligen postad av wiborgh

Jag har haft akut förmaksflimmer i 10 år. Till en början bara 1 ggn/år men på senare år oftare, men ändå "bara" 2-3 ggr/år.
Har haft medicin sotalol - men slutat med den eftersom det inte hjälpte, satte bara ner min ork.
Flimmret har endast kunnat hävas med elkonvertering.
De senaste åren har jag dock hittat en dam som arbetar med healing - och det är en lycka för mig. Istället för jobbig behandling med narkos och elkonvertering, som har påverkat mig negativt flera dagar efteråt, häver hon förmaksflimmret, och jag mår bra.
Hon har hjälpt mig 4 ggr nu.
Förklara hur det är möjligt försöker jag mig inte ens på, jag är enbart tacksam att det fungerar för mig.

SW

Ändrad av - Edla den 2009/05/14 01:36:36
Gå till toppen av sidan

wiborgh

2 inlägg

Postat - 2009/08/07 :  18:21:21  Visa profil  Svara med citat
Hej Edla, Hon finns i Gävleborg och har hela tiden patienter, så du är säkert välkommen. Innan hon lärde sig att häva flimmret dämpade hon det så att min konvertering gick mycket "lättare" - så uttryckte sig läkaren som gjorde elkonverteringen, att han aldrig varit med om att det gått så lätt...
Hör av dig igen om du bor i närheten och vill prova "healingdamen".
W
Gå till toppen av sidan

uffe1

Sweden
528 inlägg

Postat - 2009/08/08 :  04:46:43  Visa profil  Svara med citat
Det verkar intressant.
Jag vet att det finns folk som tvivlar på denna typen, men den verkar helt klart ha hjälpt dig.

Borde finnas duktiga healers i Stockholm också.

____________________________________________________________________________________

Född -62, ca 2 m lång, 130 kg, Parsoxysmal flimrare sedan 2002 ungefär. Debuterade förmodligen tidigare utan att jag visste vad det var. F.d. tyngdlyftare och tävlande i "strongman tävlingar" Får 4 - 5 attacker om året, upphör efter några timmar med "ansträngningsmetoden". Triggers Alkohol och magbesvär. 2 x 80 mg Sotalol, 1 x 20 mg Nexium för magens skull.
Gå till toppen av sidan

Admin

Sweden
3162 inlägg

Postat - 2009/09/14 :  16:14:48  Visa profil  Svara med citat
Healing är inte vetenskap utan ren humbug. Förlåt att jag skriver detta. Jag har ingen avsikt att polemisera med eller såra wiborgh som människa och patient. Det står var och en fritt att tro på vad som helst (var och en blir salig på sin tro, heter det ju). Givetvis, fattas bara annat. Men jag känner mig skyldig att höja en massa varnande fingrar. Det finns inga som helst belägg för att healing hjälper mot någonting. Tvärtom.

Hur kan då wiborgh bli hjälpt? Det kan röra sig om självsuggestion (inget fel i det), adrenalinkick, slumpen etc. Under förutsättning att wiborgh minns rätt och det måste vi ju förutsätta på ett seriöst forum.

Man kan suggereras till en massa saker. Men eftersom wiborgh fått göra flera återbesök så fungerar ju suggestionen inte länge. Dessutom måste man vara predisponerad för att kunna suggereras. En gammal inbiten skeptiker som mig skulle det inte fungera på.

Om healing (som inte är någonting alls annat än ren strunt) hade hjälpt mot förmaksflimmer så hade fenomenet integrerats i den gängse behandlingsarsenalen, var så säker.

Ursäkta att jag talat klarspråk. Jag har otroligt svårt att tolerera folk som klår sjuka, utsatta människor på pengar med ren vidskepelse. Ty ingen skall inbilla sig att s k healare jobbar gratis. Det är ett smutsigt geschäft.

wiborgh skriver: "Innan hon lärde sig att häva flimmret dämpade hon det så att min konvertering gick mycket "lättare" - så uttryckte sig läkaren som gjorde elkonverteringen, att han aldrig varit med om att det gått så lätt..."

Det är inte sant, wiborg Antingen ljuger Du (vilket jag verkligen hoppas att Du inte gör) eller minns Du fel eller också ljög läkaren (vilket jag inte tror) eller också är det något annat fel. Elkonvertering går inte "lättare" eller "svårare". Antingen fungerar den, första andra eller tredje gången, med en viss strömstyrka. Strömstyrka ställer man in med hänsyn tagen till bl a patientens vikt.

Elkonvertering har alltid lyckats på mig (och säkert många andra) vid första försöket. Så vad wiborgh skriver är inte alls korrekt. Healing har inte ett dyft med saken att göra.

Mina ord kan låta hårda men som admin för detta patientforum har jag ett visst ansvar. Uppenbart felaktiga påståenden måste bemötas så vi inte befrämjar rena skojare som healers.

Den som vill veta mer om healing kan bland annat läsa http://www.vof.se/folkvett/19933kortvarig-healing på den utmärkta sajten http://www.vof.se/. Gå gärna med i deras förening. De ger ut en tidskrift som heter Folkvett som vaccinerar mot vidskepelse.

En rolig artikel om en fantasifull Reiki-skojare som botar hissar och kaffekokare finns här: http://www.vof.se/folkvett/19934healing-av-kaffebryggare .

Akta Er för dessa människor gott folk. De struntar i Din hälsa. Enbart Dina pengar intresserar dem.

Vår sjukvård må missa och halta íbland men den vilar på otroligt sunda vetenskapliga principer där vetenskapsmän testar varandras hypoteser i en öppen, transparent process som det är en fröjd att följa. Och alla vi som är mer eller mindre flimmerfria har att tacka just vetenskapen för det. Inte healing och andra lurendrejerier som hör hemma på sophögen.

Sinus på Er alla!

Mvh
Håkan
Admin för Förmaksflimmer.se

Symptomfri 2005-09 - 2008-05 (32 månader) efter två ablationer. I augusti 2008 fick jag några flimmerattacker som spontankonverterade tillbaka till sinus. Sedan var det lugnt ett år. I augusti 2009 var det dags igen. Dock ej förmaksflimmer utan extrasystoler (för tidiga kammarsammandragningar).

I längden är jag kanske kandidat för en tredje ablation (eller en maze-operation) för att slippa medicinen som inte är harmlös och alltså inte helt effektiv.

Tar just nu 200 mg Cordarone plus 100 mg Seloken per dag. Innan ablationerna provade jag förgäves diverse betablockerare, kalciumantagonister, digitalispreparat, Sotacor, Durbis och Tambocor. Är även satt på saltfri kost av "elaka" läkare men jag fuskar en del.

Gillar Du forumet? Du kan hjälpa till: http://xn--frmaksflimmer-imb.se/help.asp

Ropen skalla: ablationer åt alla
Gå till toppen av sidan

Otakt

Sweden
288 inlägg

Postat - 2009/09/14 :  16:58:21  Visa profil  Svara med citat
Hej! Kan bara instämma med Håkan. Risk att man invaggas i en falsk trygghet med sin healer, medan flimmersjukdomen stadigt försämras med risk för komplikationer. Är nog bättre att hålla sig inom den ordinarie sjukvården, även om den varierar en del i kvalitet.
Gå till toppen av sidan
  Ämne  
 Nytt ämne  Svara på inlägget
 Utskriftsvänligt
Hoppa till:
Förmaksflimmer - Forum Förmaksflimmer.se © 2006- Förmaksflimmer.se Till toppen av sidan
 Image Forums 2001

Snitz Forums 2000